Toon posts:

Zalman CNPS 6000cu cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Zalman CNPS6000cu op een AMD Barton 2500+

Nu had ik een review gezien dat als je aan de zijkant een 50mm fan plaats, hij beter koelt.

Nu heb ik een fannetje van een Pentium 1 gepakt, 30mm ofzo zeker, en die ertegenaan gezet, alleen heb ik dat met vijsjes gedaan, en weet dus niet of als hij nu beter koelt. CPU sensor werkt nooit ni zo goed, zelfs niet in BIOS.

Normaal zou hij beter moeten koelen, maar met die vijsjes ziet het koelblok er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/Image046.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/Image047.jpg

Zoals je ziet is er dus een opening ineens, omdat de vijsjes die vinnen open duwen. Koelt dit nu beter met dat fannetje? Kan dat veel kwaad die opening?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

Die opening zal geen kwaad kunnen, het warmte afgevend oppervlak blijft immers even groot :Y) .

En ja, hoe meer flow, hoe beter de cooling zal zijn.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

het zit redelijk ver naar de buitenkant dus ik denk dat het niet zoveel verschil moet maken maar als je echt goede koeling wilt en je hebt het er voorover zou ik voor de cnps 7000a van zalman gaan dat is echt een superding ik ging bijna 20 graden omlaag na mijn overstap (had hiervoor dezeflde als jij, ik haalde toen 2700+ ipv 2200+ met lagere temps oftewel een superding

edit:
welke kan is die fan op gericht ik denk persoonlijk dat een outtake fan erachter mer efect zal hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door snooze op 24-03-2004 17:45 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen tweede fannetje meer ;)

Rechts blaast dat fannetje naar binnen nu, en die 90mm erop

edit: ik moet wel zeggen dat die vijsjes erin van dat fannetje goed warm worden :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:47 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Ik heb ook zon ding gehad, koelde matigjes von ik (was wel erg stil!) maar ik heb uitgevonden dat je goed moet expirimenteren met de positie van de 92mm fan. Deze kan je (bij mij was dat iig zo)het beste zo neerzetten: dat de fan dus niet boven het midden van de hs moet zitten met het dode punt (motortje) want daar moet echt airflow zijn was mijn ervaring.

[ Voor 48% gewijzigd door El Snorro op 24-03-2004 18:35 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
El Snorro schreef op 24 maart 2004 @ 18:33:
Ik heb ook zon ding gehad, koelde matigjes von ik (was wel erg stil!) maar ik heb uitgevonden dat je goed moet expirimenteren met de positie van de 92mm fan. Deze kan je (bij mij was dat iig zo)het beste zo neerzetten: dat de fan dus niet boven het midden van de hs moet zitten met het dode punt (motortje) want daar moet echt airflow zijn was mijn ervaring.
THX man!! er zijn al 2°C af idle me jouw oplossing!! _/-\o_ en nog eens mooier zicht ook door men plexi raam dan dat die fan zo beetje scheef staat
Pagina: 1