Toon posts:

Tabel schuift in / schuift niet in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina gebouwd met een forse tabel, omdat het de bedoeling is, dat ie mooi in elkaar schuift. Dat doet ie ook zolang ik in het uitschuivende deel allen tekst of alleen een plaatje zet, maar ...

In het uitschuivende deel moet een tweede tabel komen met aan de linkerkant steeds een foto en rechts de bijbehorende tekst. Nu wil ik de linkerfoto een stuk laten inspringen, bijvoorbeeld 40 pixels. Als ik dat doe schuift de tabel niet meer in. Als ik alleen een spatie voor het plaatje zet ook niet. Als ik de linkerfoto verklein van 150 naar 110 pixels breed, schuift de tabel weer wel in, ook met een inspringing van 40 pixels. Als ik het inspringen vergroot naar 60 pixels dan weer niet. Terwijl er ruimte genoeg is!

Dn_Tjas }:O

Verwijderd

mja, da's redelijk onduidelijk, een screentje of wat code is wellicht verhelderend
verder vind ik het ook vaag dat je plaatjes in een tabel hebt staan, dit zal vast ook wel met wat css op te lossen zijn

overigens: welkom in W&G, lees vooral de faq even door als je dat nog niet gedaan hebt ;) je zal dan zien dat groeten bv al niet nodig is

@Script Freak: niet noodzakelijk (en zeker niet alleen) div'jes; gewoon de juiste tags voor de juiste content

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:21 ]

Verwijderd

Ik vraag me heel erg af waarom je dit doet (tabels voor opmaak == foute boel :P). Dit lijkt me makkelijker op te lossen met div'jes e.d.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:19 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:18:
Ik vraag me heel erg af waarom je dit doet (tabels voor opmaak == foute boel :P). Dit lijkt me makkelijker op te lossen met div'jes e.d.
waar staat dat hij die tabel voor opmaak gebruikt :? Laten we dit nou niet met z'n allen standaard gaan roepen!

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 24-03-2004 17:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op 24 maart 2004 @ 17:20:
[...]

waar staat dat hij die tabel voor opmaak gebruikt :? Laten we dit nou niet met z'n allen standaard gaan roepen!
Uit zijn verhaal kan ik niks anders opmaken :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:23:
[...]
Uit zijn verhaal kan ik niks anders opmaken :)
Dan word er nog steeds niet gevraagd hoe hij het wel of niet moet doen. Maar code zou idd wel handig zijn.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pagina online gezet op www.gielenstables.com/Site2/main.html

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Even duidelijk, heb je het hier over frames of tables? :)
Want ik zie een table nog niet zo gauw 'in / over / onder' elkaar schuiven, frames wel... :)

Oh goodness, de hele site is één tabel! :o
Moet jij weten hoor, maar ik heb van horen zeggen dat tabellen in Excel thuishoren, en niet als opmaakelement in een website...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

ben ik nou gek, zie de site en begrijp nog steeds niet helemaal goed wat hij nu bedoeld..... 8)7

Bedoeld hij nu in elkaar schuiven ( in elkaar drukken van de breedte ) wanneer je hem op een andere resolutie bekijkt ?

Mijn huidige site heeft 2 tabeltjes . rest is div , maar ja , het ziet er wel vrolijk en mooi uit :) , lief paardje :+

PS . @ Darkblue : mooie warme kleurtjes op jouw site :) Go Girl !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 20:14 ]

Pagina: 1