Toon posts:

Athlon64 + Kingston werkt ook al niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Heb gisteren nieuw systeem binnen gekregen, sofware geinstalleerd, alles werkt...
Na een tijdje loopt ie spontaan vast zonder dat er zware applicaties draaien!

Heb Memtest86 3.1 uitgevoerd en komt een hele lijst met fouten uit.....

Ik dacht ik speel het veilig door Kingston te nemen aangezien ik hier geen klachten over heb gelezen...

Mijn systeem:

Aopen A600A 350 PSU
MSI k8t NEO-FIS2R
Athlon 64 3200+
2x Kingston 512DDR400 CL 2,5 KVR400X64C25/512
Club3d ATI 9800PRO
Pinnacle PCTV PRO
MAXTOR 160Gb S-ATA

Als ik dit geheugen op 400mhz zet wil het HELEMAAL NIET opstarten!
op 333Mhz werkt het wel maar loopt dus vast en is instabiel.

Wie heeft op het moment geheugen dat goed werkt?

Heb verder nog 2 probleempjes...

Als ik de pc opstart staat er : BIOS NOT INSTALLED??? wie weet wat dit inhoudt? hij start namelijk gewoon op etc....

en als laatste,

Als ik een DVD in de DVD-ROM doe die ik heb dan draait ie zo hard dat de panelen van de CASE beginnen dan te trillen.

de DVD-ROM is een NEC 5800C 16x/48x

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Sommige DVD-roms hebben dat nou eenmaal... Wacht maar tot je eens een AOpen drive probeert ;)

Wat betreft je RAM, misschien heb je wel gewoon rotte reepjes... DOA kan altijd gebeuren he. Probeer eerst 's via garantie nieuwe reepjes te bemachtigen...

Je bios not installed melding... ik zou het niet weten...

Hier stond een dode link.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit was al vaker aan de orde, problemen met MSI/A64/GEHEUGEN. Mogelijk staat in een ander topic al het meest geschikte geheugen (ervaringen) genoemd.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 24-03-2004 17:07 ]

ARME AOW’er

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De bios not installed melding heeft met de RAID controller te maken.
Aangezien je die niet gebruikt zitten er geen schijven op en dus wordt ie niet geactiveerd.
Klinkt enger dan het is en bovendien heeft het 0.0 negatieve invloed op je systeem.

{signature}

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

Appie

F1RST Racing

Draai zelf A64 in combinatie met een K8V-dlx met Kingston KVR266X64C2/512. Ook al is dit pc2100 draait het verder zonder problemen.

Denk idd dat je geheugen DOA is. ZIjn het 1 of 2 modules, indien 2 test ze eens apart of in een ander systeem, dan weet je het zeker.

[ Voor 35% gewijzigd door Appie op 24-03-2004 17:10 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn 2 reepjes van 512MB, omruilen lijkt mij geen probleem aangezien ik het pas gisteren heb ontvangen.

Heb de leverancier (PC Megastore) al gemaild (vanmorgen 10:00) maar nog geen reactie.

Er waren nog geen problemen bekend met dit geheugen, heb dit nog specifiek gevraagd...

Had eigenlijk 2x Kingston HyperX 400Mhz CL2 512mb besteld maar levering liet op zich wachten dus had ik hiervoor gekozen....

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 16:14
Ik heb vrijwel dezelfde configuratie als jou en ik ben toch bang dat ik je niet kan helpen. Bij mij werkte alles vanaf de eerste boot-poging. Ik heb hetzelfde mobo, zelfde geheugen etc, zie specs in mijn sig.

Het enige wat ik behoorlijk anders heb is een andere voeding, maar ik denk dat een 350W aopen het best moet trekken...

Dus in principe werkt het geheugen gewoon goed.
Ik heb overigens wel ergens in het bios een keer High Performance Settings oid gekozen, daar waar je ook Cool en Quiet aanzet en handmatig je kloksnelheid kan aanpassen. Toen deed ie dus niets meer totdat ik het bios resette. Misschien je geheugen toch wat losser qua timings zetten, wellicht een rot balkje RAM... Bij mij draait alles op auto.

Verwijderd

Ik heb deze week ook een nieuwe amd64 3000+, 512 PMI 3200, asus radeon xt 128mb. Maar ik vind dat hij niet echt lekker draait. Ik heb 3dmax getest en ik kom uit op een score van 3830, ik denk dat dit niet echt hoog is voor mijn specs. Nou wil ik me geheugen wat beter afstellen, maar hoe doe ik dit? Heb een mail gestuurt naar PMI wat de latencys van mijn geheugen zijn. Kreeg dit terug: 3-4-4-8, Vd=2.6V. Die 2.6 heb ik kunnen instellen maar de rest zou ik niet weten waar ik het moet vinden.

alvast bedankt

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Jappie,

veel mensen hebben dit soort problemen kunnen oplossen door het geheugen te plaatsen in andere banken (in geval van nforce3 mobo's). Je zou dit eventueel kunnen proberen.

Tevens zou ik je willen vragen om de stabiliteit te testen van je systeem bij gebruik van 1 reepje in plaats van twee. Vervolgens je configuratie testen met memtest+ (download het hier, versie 1.11) in plaats met memtest 3.x aangezien deze niet goed overweg kan met het AMD64 platform (tenminste, zover ik dit weet).

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03

Ad Hox

N/A

Crucial geheugen schijnt zeer goed te werken. Kijk anders even op:

http://www.msicomputer.co...eo_ddr400_recommended.asp

Verwijderd

Er zou in de bios een aantal zaken moeten worden ingesteld waarschijnlijk moet je cas aanpassen welk geheugen heb je precies van kingston.
op de site is terug te vinden waar je het op moet zetten.

Mijn machine komt snel binnen ik heb hyperx besteld pc3200 400 MHZ
dit zou moeten werken met de instelling Timing for this part: 2-3-2-6-1 (gevonden op de kingston site)

zorg ook dat je de geheugen in de eerste 2 banken hebt zitten hier zijn veel issue's over

hoop dat het lukt succes

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

zijn meer mensen met problemen met geheugen en het msi bord
hier AMD 64 3400+ Spellen lopen vast
zegt burrie dat hij buffalo geheugen heeft gehaald

ik heb dit ook bij mijn msi bord besteld, wou eerst ook voor het twinmos geheugen gaan.
ik heb
AMD Athlon 64 3400+
- Msi K8T Neo-FIS2R
- 2x 512MB Buffalo pc3200 400mhz

en het werkt als een trein, zeer stabiel systeem :)

Jsunnyreports

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik zou je aanraden om de specifieke memtest versie te downloaden dat overweg kan met AMD64, anders geeft het zoiezo errors met die andere versies.

Wat betreft dat bios gedoe, ik had dacht ik in een andere thread gelezen dat het te maken had met een van de controllers die je niet gebruikt, als je deze uitzet in de bios zal die message niet meer komen.

bios en zo al geupdate?

Verder kan ik je aanraden om het forum van MSI te lezen, daar staan 2 erg goede threads bij waar het probleem wat betreft geheugen en dergelijke worden besproken en er veel oplossingen zijn.

Verwijderd

Ik heb memmory test gedaan, had geen errors :D, maar nu weet ik nog niet waarom me computer niet snel loopt. Waar kan je die timings van je geheugen instellen, in de bios kan ik het niet vinden.

Verwijderd

Heb zelf bijna dezelfde configuratie (zelfde voeding, merk geheugen, type mainboard met een A64-3000+).

Ik had eerst een TwinMos twister van 2x512: honderden biterrors in 10 min met memtest. Hierna omgeruild voor exact hetzelfde Kingston geheugen welke jij hebt en deze draaide perfect. Na 2 uren nog steeds geen enkele bitfout. O ja.. ik draai 400Mhz, 2.5-3-3-8 (of was het 11?).

Probeer het trouwens eens met een enkele DDR-reep en test dit met memtest. Het is natuurlijk mogelijk dat een enkele module brak is. Het systeem moet gewoon overeind komen op 400MHz (alles automatisch laten uitzoeken... niets zelf handmatig forceren). Later kan je zaken handmatig instellen.

Suc6

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:03
ADM 64 3200+ @ 3400+ MDT pc3200 geheugen no name shit nog maar wel stabiel draaien op 440MHZ (FSB220) 2.5-2-2-3 :) toch lachen ja had ervoor corsair pc 3700 en net zo instabiel!!

Verwijderd

Ik heb Gigabyte GA-K8VT800
AMD64 3200+@2200
Kingston Valuram 512 pc3200
be-quit 520 watt
Geen enkel probleem met kingston geheugen gehad ook niet met
Twinmos pc2700
temps zijn heel laag en zeer stabiel systeem
Pagina: 1