Toon posts:

Computer val op willekeurig tijdstip "uit"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn computer valt sinds kort vaak "uit" op een willekeurig tijdstip. De stroom blijft er wel opstaan (lampjes computer en monitor(standby lampje) blijven branden).
Het maak niet uit welke applicaties er draaien. De computer doet het dan ong. 4 tot 8 uur lang niet. Ik heb al een andere voeding geprobeerd er zat een 250 W voeding in, nu zit er een 450 W dual fan in. Maar hij valt nog steeds uit, wel mindervaak moet ik zeggen. Misschien omdat de zeg maar tweede koeler, die recht tegenover de processor zit, de lucht beter circuleert. En de processor zo minder snel warm wordt. Zou het dus kunnen zijn dat mijn processor te warm wordt??
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem.

Systeem:

450 W dual fan (voorheen dus 250W)
AMD Athlon 1 Ghz
256 mb sd-ram
40 GB Maxtor
Creative dvd-rom 12x
Lite-on cd rw. 52x24x52
Windows XP

mvg Dennis

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:22
Hoe warm wordt je computer dan?? (kan je meestal in je bios zien)

Misschien een ide om een extra fan erbij te zetten??

Tip: Als je pc is uitgevallen trek dan voor 15 sec. de stekker eruit dan moet ie het altijd weer doen, tenzij er ECHT iets mis is.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Die Athlon 1 Ghz is wel berucht om zijn warmteproductie. Kun je de temperatuur niet uitlezen in de BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies hoe warm mijn processor wordt op moment van uitvallen, omdat ik hem dan niet meer kan aanzetten.
Ik heb de stekker er regel matig een paar minuten uitgehaald, maar dan nog doet hij het niet.

• Twist
  • Niet online
Nee ik bedoel gewoon na een kwartiertje ofzo kijken wat de temperatuur is. Als die meer dan 65 graden is kun je eens proberen er een betere koeler op te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Twist op 24-03-2004 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal ik eens doen.
(Moet je de computer altijd opnieuw opstarten om in de BIOS te komen, of kan het ook vanuit windows??)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 16:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:11:
Oke zal ik eens doen.
(Moet je de computer altijd opnieuw opstarten om in de BIOS te komen, of kan het ook vanuit windows??)
Daarvoor moet je inderdaad altijd opnieuw opstarten, maar er zijn programma's die de temperatuur-sensoren kunnen uitlezen (Sisoft en Aida bijvoorbeeld).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Twist
  • Niet online
Ikzelf gebruik hiervoor Smartfan, lekker klein programmaatje. Kun je ook andere temperaturen zoals die van je harde schijven uitlezen (moeten ze wel een sensor hebben natuurlijk).

Hier te downloaden (onderaan de pagina ergens).

Verwijderd

Topicstarter
dankje zal hem eens downloade.

Ik heb gekeken en de temp. was 40 graden celsius.
Bij mun oude voeding (250W) kwam tie regelmatig boven de 65.
En omdat het nu met mijn nieuwe voeding alleen nog maar gebeurd als de computer lang aanstaat denk ik idd dat de processor na een tijdje te warm wordt.
wat denken jullie?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:12

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:22:
dankje zal hem eens downloade.

Ik heb gekeken en de temp. was 40 graden celsius.
Bij mun oude voeding (250W) kwam tie regelmatig boven de 65.
En omdat het nu met mijn nieuwe voeding alleen nog maar gebeurd als de computer lang aanstaat denk ik idd dat de processor na een tijdje te warm wordt.
wat denken jullie?
Of je computer lang of kort aanstaat zoveel mag dat niet uitmaken (iig geen 25graden). Als je je pc stressed hoe hoog loopt de temp dan op?

Ik had trouwens ook zo een hopeloos probleem. Bleek dat mijn netwerkcard (integrated op mobo nf2) geen aarde kon maken met de backplate. Soms sloeg daarom de computer zomaar uit (leds bleven branden).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met stressed??

Verwijderd

Topicstarter
owja mijn netwerkkaart zit niet op mobo, maar evrder heb ik wel dezelfde verschijningen, dat de leds blijven branden enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mun computer gestressed en dan is de temp. max 43/44 graden.
Denk dat deze temperatuur vermindering te maken heeft met de andere voeding (450W dual fan)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:23
- Haal alles wat je niet per sé nodig hebt los van je moederbord. Al je PCI apparaten en harde schijven/CD-roms. Laat je PC in z'n bios zitten en kijk of hij nog steeds uitvalt.

- Haal je CPU koeler eraf en kijk hoe de koelpasta/pad eraan toe is. Als het een dikke harde gescheurde brok is is dit niet goed :P.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Alle pci apparaten enzo, heb ik er al afgehaald. En er was geen beter resultaat.
Maar sinds zaterdag is mijn computer niet meer uitgevallen. Dus als dat zo blijft heeft de nieuwe voeding de oplossing gebracht.
Pagina: 1