Toon posts:

Nieuwe CTX flatscreen monitor!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag vol plezier zo'n nieuwe ctx flatscreen gekocht met zo'n trinitron beeldbuis geloof ik!!!
Maar tot mijn grote verbazing zie ik dat het scherm op gesplits is in drie-en...
2 Vage streepjes lopen over de horizontale as van het beeld.
Nu heb ik dat bij de leverancier nagevraagt
en die zegt dat het een soort van merkje is
net zoals de ster op een mercedes.
Een teken van een goede beeldbuis zijden ze!
Is dit waar of???????????????

HELP!!!!!!!

Verwijderd

Dit is normaal.
Trinitron beeldbuis. Goeie buis alleen die 2 streepjes ja. Wen er aan of neem een andere monitor.
:)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Maak je niet druk
bij iedere trinitron beeldbuis is dat het geval
moet je gewoon ff aan wennen en na een weekje zie je ze geeneens meer

(ze zijn ervoor dat je beeld zich dan kan kalibreren op die streepjes, anders zou het beeld bij het kleinste zuchtje wind al trillen nl.)

\o/

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 410 met een Diamondtron beeldbuis en een kenmerk van zo'n beeldbuis zijn die 2 horizontale lijnen op ongeveer 1/3 en 2/3 van de beeldbuis. Dat staat ook in de handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank u voor deze heldere antwoorden!!!
Zit ik me weer om niks zorgen te maken (hihi)
Nou dan zal ik er maar fff aan wennen!!!
>:)

Verwijderd

Als reden trouwens:

Stabiliteit van het beeld, als die 2 draadjes (want dat zijn het) niet in de buis zouden zitten dan zou het beeld vet instabiel zijn.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:20
normaal monitor werkt met een masker met gaatjes om de pixels te richten, een triniton werkt met draden, het gevolg is een kleinere dotpinch, maar een ander gevolg is de steldraden die nodig zijn om die draden op hun plek te houden.op de plek waar die steldraden lopen zie je een zwarte lijn, vandaar...

Verwijderd

Wat heb je toch een computer winkels in nederland.....

Net zoiets als een mercedes ster???

Jeetje dan zou je eigenlijk de letters SONY in je monitor moeten kunnen lezen en niet 2 draadjes....

Waar gaat dat heen de laatste tijd met die computer winkels...

Misschien een aansporing: LAAT EENS EEN CONSUMENTEN TEST DOEN NAAR COMPUTERWINKELS!!!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Misschien een aansporing: LAAT EENS EEN CONSUMENTEN TEST DOEN NAAR COMPUTERWINKELS!!!
Misschien wel leuk idee. Als we nou eens 1 centrale moeilijke vraag gingen verzinnen en dan allemaal een andere computershop gaan opbellen en dan allemaal posten wat elke heeft gezegd dan hebben we een mooi overzicht en kunnen we lachen ;)!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

ik heb een lg flatron en geen lijntjes :)

dat was ook de reden dat ik voor deze monitor ben gegaan

alleen snap ik 1 ding niet, waarom heeft deze geen lijntjes??? gebruik deze een andere techniek ofzo en waarom gebuiken die andere merken deze techniek dan niet

lijkt mij toch vrij lastig om niet naar die lijntjes te kijken

zijn er ook monitors behalve de flatron die geen lijntjes hebben

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Pagina: 1