[Flash] Omvang SWF vreemd groot

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb een illustratie getekend in Flash MX. Wanneer ik hier even een SWF van freubel dan is deze zo rond de 5KB. Best netjes gezien het feit dat het er best gedetaileerd uit ziet.

Niets aan het handje. Echter. Op het moment dat ik bij twee elementen een kleine motion-tween toe voeg krijg ik een probleem. De SWF is dan volgens de streaming profiler rond de 40KB en verder zegt ie in venster er onder dat ie 102 KB heeft zitten streamen. Dit allemaal terwijl er geen onnodige keyframes inzitten en ik zoals immer netjes gebruik maak van instances bij herhaling van het object.

Het kan mij alleen niet voorstellen dat door twee simpele motion-tweens (rotatie) de Flash file ineens zo groeit.

Het rapport ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Page                       Shape Bytes    Text Bytes
-----------------------    -----------    ----------
Scene 1                           0             0

Page                       Symbol Bytes    Text Bytes
-----------------------    ------------    ----------
AOP Music Motion                  0             0
AOP Music Wallpaper - Style        0             0
AOP Music Wallpaper               0             0
AOP Music Needle Shadow         155             0
AOP Music Needle - Grip          59             0
AOP Music Needle               3616             0
AOP Hole Music                  668             0
AOP Shadow                       84             0
AOP Music                      3790             0

Wellicht dat er nog een Flash-guru rondloopt met een zinnig antwoord :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is de tween niet gewoon meta-informatie in de FLA, maar wordt het toch frame by frame pre-rendered zogezegd opgeslagen in de SWF :? Wat gebeurt er als je geen tween gebruikt maar ActionScript? Ik denk dat je 't in die hoeken moet zoeken (immers als je een tweened SWF weer importeert, krijg je ook de frames, niet de tween :))

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
HunterPro schreef op 24 maart 2004 @ 17:00:
is de tween niet gewoon meta-informatie in de FLA, maar wordt het toch frame by frame pre-rendered zogezegd opgeslagen in de SWF :? Wat gebeurt er als je geen tween gebruikt maar ActionScript? Ik denk dat je 't in die hoeken moet zoeken (immers als je een tweened SWF weer importeert, krijg je ook de frames, niet de tween :))
Als het goed is onthoudt ie alleen de hoek waarin een clip zich bevindt. Maar tis vaag. Oh,When? is ook al aan het kijken geweest. En behalve dat de tekening vrij gedetailleerd is gaat het er bij mij niet in dat ie wanneer hij niet beweegt 5KB is en bij twee lullige motion tweens zo'n 100.

• HunterPro
  • Niet online
OzBoz schreef op 24 maart 2004 @ 17:30:
[...]

Als het goed is onthoudt ie alleen de hoek waarin een clip zich bevindt. Maar tis vaag. Oh,When? is ook al aan het kijken geweest. En behalve dat de tekening vrij gedetailleerd is gaat het er bij mij niet in dat ie wanneer hij niet beweegt 5KB is en bij twee lullige motion tweens zo'n 100.
hoeveel frames zijn het? ;)

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
HunterPro schreef op 24 maart 2004 @ 17:47:
[...]

hoeveel frames zijn het? ;)
Zo'n 6 maar maar 3 keyframes wat betreft de bewegende dingen. Maar ben nu thuis en probeer nog eens wat in MX 2004 om te zien of dat beter werkt. Ben zo langzamerhand wel erg benieuwd waar het nu aan ligt.

• HunterPro
  • Niet online
OzBoz schreef op 24 maart 2004 @ 18:31:
[...]

Zo'n 6 maar maar 3 keyframes wat betreft de bewegende dingen. Maar ben nu thuis en probeer nog eens wat in MX 2004 om te zien of dat beter werkt. Ben zo langzamerhand wel erg benieuwd waar het nu aan ligt.
6 x 5kb is 30kb, voeg daar nog wat zooi aan toe, en dan zit je toch echt aan die 40kb van jouw swf. Probeer eens een fiks aantal frames toe te voegen, en de tween te verlengen? Groeit dan het bestandsformaat?

ik heb hier helaas geen flash, dus kan het niet voor je testen :)

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
HunterPro schreef op 24 maart 2004 @ 18:35:
[...]

6 x 5kb is 30kb, voeg daar nog wat zooi aan toe, en dan zit je toch echt aan die 40kb van jouw swf. Probeer eens een fiks aantal frames toe te voegen, en de tween te verlengen? Groeit dan het bestandsformaat?

ik heb hier helaas geen flash, dus kan het niet voor je testen :)
Ik ben er denk ik uit.. maar heb nog even kleine discussie over het feit of dit gedrag van Flash kansloos is of niet. :)

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Om het topic even af te ronden.

Ik ben er ondertussen uit. Er was 1 layer met daarin iets van 25 instances van een klein bolletje met een gradient die in de lib stond.

Wanneer ik die laag weg gooide werd mijn anim nog maar 6 KB.

Wanneer ik de bolletjes geen gradient gaf maar een gewone vulling en die ook weer door middel van instances plaatste had ik exact zelfde probleem. Wanneer ik echter al die instances via break apart tot losse dingen maakte kwam ie weer onder de 10KB.

Voor mijn gevoel is dat iets wat niet helemaal klopt. Aangezien je normaal juist instances dient te gebruiken bij herhaling van objecten. Het is dan ook erg vreemd dat Flash er ineens een enorm bestand van maakt. Voor mijn gevoel dus een bugje.

Pagina: 1