Toon posts:

Computer boxen op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

-heb een computer met een SB live 5.1 waar een 5.1 setje aanghangt (Logitech Z640) , en heb een mooie JVC 72cm breedbeeld TV op mn kamer.

Ik wil deze boxen set kunnen aansluiten op mn TV. Deze heeft 5 tulpaansluitingen
- Recht voor
- Links voor
- rechts achter
- links achter
- Subwoofer/center?

Uit mn Z640 centerbox lopen 3 audiojackets naar mn SBlive kaart
- links/rechts voor
- links/rechts achter
- Subwoofer/center

kan iemand mij vertellen hoe ik mn boxen op mn TV kan aansluiten zonder het verliezen van de 5.1 ondersteuning. en ik mn boxen ook op mn PC kan gebruiken?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Je "mooie" JVC tv moet dan wel een audio uitgang hebben.
Dat zal hij niet hebben, of hij heeft alleen de twee tulp uitgangen.
Gaat je helaas denk ik niet lukken zonder tussen komst van een mooie receiver.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:05

w0w

kan iemand mij vertellen hoe ik mn boxen op mn TV kan aansluiten zonder het verliezen van de 5.1 ondersteuning. en ik mn boxen ook op mn PC kan gebruiken?
Niet, uit de kabel (waar je dus je tv beelden vandaan haalt) komt geen 5.1-geluid, dus zul je het ook niet krijgen. Of begrijp ik je vraag nu verkeerd?

Verwijderd

splitter kopen:

- de ene lijn naar je 5.1 set, de ander naar je tv.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Die Z640 kun je toch ook 5.1 aansluiten op gamecube? Dit gaat dan ook met 2 tulpstekkertjes (daarom hebben veel GC'ers deze speakers).

Als je die stekkertjes dan in je tv steekt moet het wel lukken lijkt me.

www.nintendocasemods.com

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:32
3x verloop stukje tulp--> jack contra en dan een of andere splitter waarmee je 5.1 kan switchen. Of zelf maken met een oude printer switch ofzo.

Ik neem aan dat die tulpjes op je tv uitgangen zijn trouwens. Klopt dat wel?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Digital-DNA schreef op 24 maart 2004 @ 16:55:
Die Z640 kun je toch ook 5.1 aansluiten op gamecube? Dit gaat dan ook met 2 tulpstekkertjes (daarom hebben veel GC'ers deze speakers).
tis geen echte 5.1, hij mixed gewoon de 2.0 op naar 5.1, wat bijna elke willekeurige actieve 5.1 speakerset, (Creative Inspire ed.) wel kan, door gewoon alleen de front kabel aan te sluiten, dan wordt t vanzelfd upgemixt naar 5.1 :P, en je hebt ook niet t 'echte' effect van 5.1... dat kan alleen als je zo'n speciale kabel koopt met 5.1 uitgang... (zijn er niet van Nintendo,dus niet orgineel)

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 24-03-2004 17:00 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
sorry ben niet helemaal duidelijk geweest blijkbaar

op mn TV zitten 5 TULP uitgangen
- Recht voor
- Links voor
- rechts achter
- links achter
- Subwoofer/center?

dus dr zal toch een of andere switch tussen moeten?? anders blaas ik zeker het hele boeltje op als ik zowel de computer als de TV tegelijkertijd ga gebruiken op het setje?

Als je die stekkertjes dan in je tv steekt moet het wel lukken lijkt me.
Maar dan heb je alleen stereo en das juist NIET de bedoeling

• Digital-DNA

Digital-DNA

Oh als je tv ook 5.1 aansluitingen heeft (wat je niet vaak ziet), dan kun je gewoon 3 jackplug-naar-2-tulp-snoertjes halen.

Volgens mij klopt het trouwens niet dat center/sub op je tv met maar 1 tulpstekkertje gaat, lijkt me een beetje raar.

Maar doet die tv dan een DPLII upmix van het stereosignaal dat uit de kabel komt? Of doet ie dan een gewone stereoupmix, want dan kun je niet zo goed die twee tulpstekkertjes gebruiken en je speakers laten upmixen.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Digital-DNA schreef op 24 maart 2004 @ 17:09:
Oh als je tv ook 5.1 aansluitingen heeft (wat je niet vaak ziet), dan kun je gewoon 3 jackplug-naar-2-tulp-snoertjes halen.

Volgens mij klopt het trouwens niet dat center/sub op je tv met maar 1 tulpstekkertje gaat, lijkt me een beetje raar.

Maar doet die tv dan een DPLII upmix van het stereosignaal dat uit de kabel komt? Of doet ie dan een gewone stereoupmix, want dan kun je niet zo goed die twee tulpstekkertjes gebruiken en je speakers laten upmixen.
Jup hij heb echt 5 tulps waar duidelijk op staat front right,front left enz.

Ik snap idd alleen niet hoe je vanaf 5 boxen + Subwoofer naar 5 tulps moet. tenminste hoe de subwoofer/front-center moeten aangesloten worden.

daarnaast als ik gewoon die drie snoertje gebruik werkt ie dus wel op mn TV maar niet op de PC. en zal ik dus elke x moeten omswitchen: kabeltjes uit omzetsnoertjes en dan op de comp en andersom

dat laatste stukje leek wel frans voor mij. 3 jaar gehad op de middelbare school en ken nu +- 2 worden ervan que? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:15 ]

• Digital-DNA

Digital-DNA

Kun je niet gewoon drie van die splittertjes kopen met 1 jackplug en 2 jackgaten zodat je twee jackplugjes tegelijk in 1 gat kan steken?

Van die dingen die men wel bij walkman's gebruikt om twee koptelefoons tegelijk aan te kunnen sluiten, moet je wel gewoon kunnen kopen.

Die steek je dan in je Z640.

Trouwens denk ik dat je tv gewoon geen appart subwoofer signaal geeft, maar dat boeit ook helemaal niet want bij mij hoor ik ook geen verschil of ik die er nou in heb of niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Digital-DNA op 24-03-2004 17:26 ]

www.nintendocasemods.com

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
zolang je niet allebei de audio bronnen, TV en Geluidskaart, tegelijk geluid laat geven, blaas je als t goed is nix op, als je n splittertje gebruikt :P

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op 24 maart 2004 @ 17:47:
zolang je niet allebei de audio bronnen, TV en Geluidskaart, tegelijk geluid laat geven, blaas je als t goed is nix op, als je n splittertje gebruikt :P
dus het geeft niet als ik een splitter gebruik dat ze op het zelfde moment aangesloten zijn zolang ik maar 1 vd 2 gebruik?
toch wel een beetje riskie dan denk ik.
Kun je niet gewoon drie van die splittertjes kopen met 1 jackplug en 2 jackgaten zodat je twee jackplugjes tegelijk in 1 gat kan steken?
nee kan niet want uit mn Z640 komen 3 jackplugs, dus eigenlijk heb ik een splitter nodig die van 1 jackgat naar 2 jackgaten gaat. maar denk dan toch maar dat ik één of andere switchbox moe maken

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik zit nu ongeveer met zo'n zelfde probleem, alleen gebruik ik geen tussenkomst van de pc.. Het zit zo.. Heb vanmorgen bij de Aldi een Medion 5.1 surround setje gekocht voor 29,99 euro.. Deze heeft drie analoge outputs (links&rechts voor, links&rechts achter en center&sub).. Nu wil ik deze op de ene of andere manier op de tv aansluiten.. Alleen heeft de tv hier maar twee outputs.. Ik lees hier wel wat over splittertjes enzo, maar heb hier verder niet veel verstand van.. Iemand die een idee heeft hoe ik deze 5.1 set aan kan sluiten zodat ik toch uit alle boxjes geluid heb? :?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

joh, gewoon een paar 2x om schakelaartjes halen en een schakelbordje in elkaar draaien... Volgens mij hebben ze bij conrad ook dubbele 2x om schakelaard, hoef je maar 3 knopjes te solderen, weet je in iedergeval zeker dat er niks mis kan gaan... Je zou ook met relaitjes kunnen gaan werken. Maar dat vergt wat meer gesoldeer...
Overigens denk ik dat er ook niet dat het veel uitmaakt als er twee apparaten tegelijk signaal geven... Normaal line-out signaal is 1 volt... Denk dat 2x 1 volt ook niet veel uitmaakt... Maarja, zekerheid voor alles he ;)

Verwijderd

Topicstarter
prcies heb een nogal dure PC en dure TV en dan door een kabeltje van 50 centjes de boel opblazen is nou niet echt iets waar ik dan op zit te w88

conclusie: het is mogelijk, kan met splittertjes, maar beter is een schakelboxje voor de zekerheid

dank u allen
Pagina: 1