Toon posts:

[Harddisks] S.M.A.R.T. uitlezen lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit systeem altijd SMART kunnen uitlezen, zowel temperaturen als fitness. Ik gebruikte hiervoor speedfan en voor de temps mbm5.

Ik heb deze progjes een tijd niet gebruikt gehad en nu wilde ik de info weer uitlezen aangezien ik een geratel dacht te horen. Maar er wordt geen schijf gevonden in speedfan, eveneens in dtemp en een aantal andere freeware progjes.

Mijn systeem xp2700+ (niet oc-ed), Asus a7n8x (nforce2) met een IBM 120GB/7200rpm/8mb en Maxtor 40GB/7200rpm/8mb/liquid beide rechtstreeks op het mobo aangesloten (p.master & p.slave) geen raid.

In de bios kan ik niks over SMART vinden, misschien scheel?

Beetje vreemd is trouwens dat alle progjes mijn schijven als scsi zien :? terwijl het toch echt gewoon ide is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 16:35 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 10:13
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 16:33:

Beetje vreemd is trouwens dat alle progjes mijn schijven als scsi zien :? terwijl het toch echt gewoon ide is.
Dan zit er zeker een raid controller op je mobo, en die staat dan zeker op non-raid modus, ik had dat namelijk ook, mijn maxtor d740l's werden gezien als scsi. Dit alleen als ik ze op de raid controller aansloot.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een Asus A7V met 4 IDE-poorten (2x VIA chipset, 2x Promise Ultra100 (geen RAID)). De Promise controller heeft een aparte driver onder Windows, en wordt als SCSi-schijf benaderd. Dus kan prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen raid op het mobo (zat geloof ik op de deluxe versie, niet op de gewonen versie) ook geen externe raid pci kaart.