Toon posts:

Aldi beeldkanon TFT 19" goed of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_13/OFF02.HTM

de 19". maar ik heb weinig verstand van beeldschermen.
is dit ook goed voor spelletjes of is het maar een prut ding?

Als het goed is wil ik hem namelijk zometeen even gaat ophalen.
Bij voorbaat dank,

Verwijderd

1280 x 1024 voor een 19 inch, is niet zoveel...

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:15
Die slimmerikken zijn vergeten de responstijd erbij te vermelden, voor gaming is het belangrijk een monitor aan te schaffen met een zo laag mogelijke responstijd.
Aangezien dit niet vermeld staat zou ik eerst ff verder uitzoeken wat de responstijd is en niet al te overhaast een scherm aanschaffen, anders heb je straks misschien wel last van vette ghosting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 15:51:
Voor een 19'' TFT een gewone resolutie hoor ;) 20'' dacht ik weer 1600x1200 B)
Response time zal wel denk ik 25ms of meer zijn. Misschien kan je beter de 17'' versie nemen? zelfde resolutie etc. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 15:55 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 15:51:
Onzin. Een 19 inch TFT is bijna altijd 1280x1024. Is dus meer dan genoeg als je de techniek erachter bedenkt en dat een TFT "altijd" op de hoogste resolutie het scherpste draait. Wil jij steeds gamen op 1600x1200?

Ken het hele merk niet en voor zo weinig geld zal het niet al te veel zijn, maar goed, daar kan ik totaal naast zitten. Geld zegt niet alles :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 15:54:
[...]

Voor een 19'' TFT een gewone resolutie hoor ;) 20'' dacht ik weer 1600x1200 B)
Response time zal wel denk ik 25ms of meer zijn. Misschien kan je beter de 17'' versie nemen? zelfde resolutie etc. :*)
ehm, 1600x1200 haal ik hier met mn 17" van 6 jaar oud dus... het is wel laag voor een 19 inch beeldscherm :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:32:
[...]

ehm, 1600x1200 haal ik hier met mn 17" van 6 jaar oud dus... het is wel laag voor een 19 inch beeldscherm :)
Jij vergeet het verschil tussen CRT en TFT :)

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

17 inch tft bedoel je?? :/ dat is niet standaard geloof ik hoor!

spuit11

[ Voor 8% gewijzigd door Symsonic op 24-03-2004 17:35 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

DaWaN

'r you wicked ??

Zou hem niet nemen, staat geen responsetijd bij, dus gamen en films kijken kun je wel vergeten |:(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Mijn tante heeft van de ALDI een 17 inch TFT scherm gekocht en je kan er perfect spelletjes mee spelen met een ATi Radeon 9800XL.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

Wok

Dakloos...

Ik zie de meerwaarde van het scherm niet zo, omdat deze dezelfde native-resolutie heeft als een 17" TFT. Je ziet dus niks 'extra' op je scherm, het is alleen allemaal wat groter. Een 19" TFT zou het overwegen waard kunnen als je een visuele handicap zou hebben, maar verder vind ik het onzin om meer geld neer te tellen voor een 19" TFT, terwijl een 17" exact hetzelfde kan.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04
Wok schreef op 24 maart 2004 @ 18:39:
Ik zie de meerwaarde van het scherm niet zo, omdat deze dezelfde native-resolutie heeft als een 17" TFT. Je ziet dus niks 'extra' op je scherm, het is alleen allemaal wat groter. Een 19" TFT zou het overwegen waard kunnen als je een visuele handicap zou hebben, maar verder vind ik het onzin om meer geld neer te tellen voor een 19" TFT, terwijl een 17" exact hetzelfde kan.
Een 15"/17" CRT kan ook een resolutie van 1280*1024 draaien, toch worden er veel 19" gekocht om op dezelfde resolutie te draaien. Zo raar is dat dus helemaal niet. Komt bij dat je een goede videokaart moet hebben wil je nieuwe spellen hoger dan 1280*1024 spelen.

Ik heb deze monitor al een paar maanden (van vorige actie) en bevalt met erg goed. Ik heb geen last van ghosting in spellen.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

Wok

Dakloos...

EgoH schreef op 24 maart 2004 @ 23:36:
[...]

Een 15"/17" CRT kan ook een resolutie van 1280*1024 draaien, toch worden er veel 19" gekocht om op dezelfde resolutie te draaien. Zo raar is dat dus helemaal niet. Komt bij dat je een goede videokaart moet hebben wil je nieuwe spellen hoger dan 1280*1024 spelen.

Ik heb deze monitor al een paar maanden (van vorige actie) en bevalt met erg goed. Ik heb geen last van ghosting in spellen.
Uiteraard :) Maar bedenk wel dat ik het over de fysieke (native) resolutie heb. Die is bij 17" en (de meeste) 19" TFT gelijk: 1280x1024. Een 15" TFT kan ook 1280x1024 draaien, maar dan is de desktop groten dan wat het scherm in zijn geheel weer kan geven: je kunt 'scrollen op je bureaublad in Windows'. Het is een persoonlijke keuze of je dit fijn vindt of niet (persoonlijk vind ik zo;n 'bewegend' bureaublad uitermate k*t). Juist omdat de fysieke resolutie van veel 19" TFT's gelijk is aan die van 17" TFT's, zie ik de meerwaarde van een 19" TFT niet....

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
What about dode pixels?
Zit denk geen pixelgarantie bij voor die prijs....

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Neem gewoon een laptopje mee, en test em even uit. Mag vast wel. Kan me niet voorstellen dat die schermen er nou zo snel uitvliegen. Zo goedkoop zijn ze ook weer niet.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Wok schreef op 24 maart 2004 @ 18:39:
Als ik 2 meter van mijn 19" tft op de bank plof en me tv kaart gebruik dan ben ik heel blij met die extra inches :)

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Weezer-DC op 25-03-2004 00:21 ]

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 00:53
Volgens mij kijkt het ook ontspannender omdat je er verder van af kunt/moet gaan zitten. (je ontspant je ooglenzen om uit te zoomen zeg maar)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Superstudent schreef op 25 maart 2004 @ 00:05:
What about dode pixels?
Zit denk geen pixelgarantie bij voor die prijs....
Jawel hoor...gewoon kopen, en ruilen als je dode pixels hebt. Krijg je per direct je geld terug.
MaximusTG schreef op 25 maart 2004 @ 00:16:
Neem gewoon een laptopje mee, en test em even uit. Mag vast wel. Kan me niet voorstellen dat die schermen er nou zo snel uitvliegen. Zo goedkoop zijn ze ook weer niet.
Kan ik je niet aanraden...ooit weleens moeten vechten in de Aldi voor een PC onderdeel? If so: Dan weet je waarom je daar beter niet met je laptopje aan kunt komen om 07 uur sochtends :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De specs die er staan zijn van de 17 inch versie. Dus best kans dat de 19 inch versie een hogere res. aankan.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Kan ik je niet aanraden...ooit weleens moeten vechten in de Aldi voor een PC onderdeel? If so: Dan weet je waarom je daar beter niet met je laptopje aan kunt komen om 07 uur sochtends :P
Je moet der zeker niet met je laptop gaan staan, want als die pc acties bezig zijn zijn sommige mensen niet meer te houden in die winkel tot dat ze er 1 hebben >:)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 13:20
leg 49 euro bij en je hebt een Samsung 192V monitor

lijkt me net iets betrouwbaarder

Verwijderd

Neemt dan niemand de moeite om bij Aldi.nl te kijken?
De resoluties zijn gelijk, beide 1280x1024
Responsetijd niet vermeld.

Kijkhoek: 170h 170v voor de 19", tegen 140h, 120v voor de 17"
Helderheid: 500cd/cm^2 voor de 19", 350 voor de 17.

Dus niet alleen maar een resolutiekwestie; de 19" lijkt op papier een veel mooier beeldje te geven.

En dat voor 'maar' 130E extra... Tja, je kunt er natuurlijk geld bij blijven leggen, en hoe duurder het wordt, hoe mooier.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 01:15 ]

Verwijderd

Weet iemand of hij ook en dvi aansluiting heeft?

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Nee de Medion heeft geen DVI aansluiting. Ik heb er net een gehaald. Ziet er prima uit, zeker voor die prijs!

Verwijderd

Ik heb gister ook zo'n schermpje bij de Aldi gehaald, maar dan de 17 inch. Tis verder een goed scherm, alleen bij een hele lichte achtergrond heb ik last van donkere verticale strepen. Hebben meer mensen hier last van of is dit normaal?
Refreshrate heb ik op 60hz staan. Heb ook al op een andere rate geprobeerd maar dit heeft niks geholpen.
Ook heb ik al met de contrast en brightness knop zitten spelen. En de auto functie ook nog. Dit werkt ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
de monitor is trouwens 25 ms
ben er nog te vreden mee :)

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Misschien heb je hier wat aan. Iemand vergelijkt hem met de in dld 40 euro goedkopere 19 inch Gericom van de media markt, en komt tot de conclusie dat vooral bij games de Medion beter is.
http://www.chip.de/forum/thread.html?bwthreadid=610285

Dit zou hem moeten zijn:
http://en.red-dot.org/rd/img/pdf/2003-10-0329-b.jpg

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
http://www.01net.com/article/233822.html
beweerd dat het scherm ongeshcikt is voor DVD en games.

ik denk dat men het scherm zelf in huis moet halen om het te testen.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Topictitel klopt niet; een TFT heeft geen kanon. Dat hebben alleen CRT's.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10-2025

kevinos

Tweakpedia

Ik wil graag een knappe TFT...
Ik heb net een nieuwe pc met een zeer goeie videokaart....

Als ik nu naar een normale computerzaak ga ben ik ongeveer 800,- euro kwijt (misschien wel meer) voor een 19" scherm.

Wat is er nu minder aan dit scherm dat het zo in de prijs verschilt?

Verwijderd

Als je een zaak in de buurt hebt die BenQ verkoopt,
ga dan eens kijken - ik heb een Radeon 9800Pro 128mb
en de BenQ FP731 - hij draait op 1280 * 1024 op 75 Hz.

Ik heb hem, na 3 jaar een 15 inch. tft hebben gehad, gekocht
omdat ik een heldere tft wilde hebben.
Het contrast is erg mooi en de kleuren super - Far Cry, UT2004,
Need for Speed Underground draaien perfect - beeld is
gewoon superstrak _/-\o_

Ik geloof dat je hem voor rond de 420 euro kunt kopen.

Ik wilde eigenlijk de Hercules DVD 920 Pro hebben -
jammer, helaas, pindakaas - na 3 maanden nog niet mogen ontvangen,
dus toen maar op zoek naar een goede vervanger.

Geen ghosting, nix(ondanks dat de responsetijd onder de 25ms zit).

Aanrader dus als je een tft wilt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 22:55:
Als je een zaak in de buurt hebt die BenQ verkoopt,
ga dan eens kijken - ik heb een Radeon 9800Pro 128mb
en de BenQ FP731 - hij draait op 1280 * 1024 op 75 Hz.

Ik heb hem, na 3 jaar een 15 inch. tft hebben gehad, gekocht
omdat ik een heldere tft wilde hebben.
Het contrast is erg mooi en de kleuren super - Far Cry, UT2004,
Need for Speed Underground draaien perfect - beeld is
gewoon superstrak _/-\o_

Ik geloof dat je hem voor rond de 420 euro kunt kopen.

Ik wilde eigenlijk de Hercules DVD 920 Pro hebben -
jammer, helaas, pindakaas - na 3 maanden nog niet mogen ontvangen,
dus toen maar op zoek naar een goede vervanger.

Geen ghosting, nix(ondanks dat de responsetijd onder de 25ms zit).

Aanrader dus als je een tft wilt :)
Is in de aanbieding bij maxpert.nl voor 409,- euro uit me hoofd ;)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14
Ik heb de aldi 19" TFT gekocht en ben er ERG tevreden mee, ERG fel en supermooie kleuren (en ja ik ben andere TFT's ook gewend, maar vooral van laptops) maar dit scherm is enkele keren mooier.

Ook vertoont hij geen tot ZEER weinig ghosting. Het is in ieder geval niet storend, in tegenstelling tot de ghosting op de samsung 191T.

Ik vind het een erg prettig scherm, zeker voor die prijs.

Verwijderd

Ook al een 19"inch schermpje op de kop kunnen tikken, zit lekker en vooral het grootste voordeel dat je van die oude lompe bak vanaf bent en nou heb ik er nog 2extra inchkes bij ook ==> ni slecht e manne :p

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:34:
Ook al een 19"inch schermpje op de kop kunnen tikken, zit lekker en vooral het grootste voordeel dat je van die oude lompe bak vanaf bent en nou heb ik er nog 2extra inchkes bij ook ==> ni slecht e manne :p
Hoe vaak moeten we je uitleggen dat je even wat dingentjes door moet lezen over de gang van zaken hier op GoT :?
Schop dus niet steeds nutteloos oude topics omhoog.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb dat 19" scherm een paar dagen geleden bij kennissen van mij gezien. Die hadden die nieuwste pc van de aldi er ook meteen bij gekocht. Wou graag een paar dingen testen, maar ze hadden geen dvd/game enzz, dus heb ik word erbij gepakt en een stuk getypt. Toen even goed gescrolt, en wat ik zag viel me mee! Ik vond dat het er heel knap uitzag! Op school hebben we 15" tftjes van acer, maar die zijn niet om aan te zien! Ga je door scrollen in word, word het 1 grote smurrie! Je ziet er niets meer van.

Verder vond ik dat het scherm niet zo fel was... Het beeld was een beetje donker. Maar ik heb verder niet aan de instellingen gezeten, dus het zou misschien beter afgesteld kunnen worden :)

Dit waren tot nu toe mijn bevindingen over dat scherm. Ik vond het jammer dat ik niet meer dingen kon uittesten maar ja wat moet je :P

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Pagina: 1