Virus via webmail yahoo?

Pagina: 1
Acties:

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik krijg de laatste tijd (vanmiddag) meldingen van mensen aan wie ik mail vanuit yahoo webmail heb gestuurd, dat er een virus is meegestuurd. Mijn virusscanner hier op mijn pc is ge-update en heeft geen virus op mijn pc aangetroffen.

Is het mogelijk dat er via webmail virussen worden meegestuurd vanaf een pc zonder dat je dat merkt? Volgens mij kan dit toch alleen als je een attachment direct kan bijsluiten, en dat gaat in ieder geval in Yahoo niet zonder eerst twee andere pagina's te bekijken. Wat dan weer moet betekenen dat het virus niet vanaf mijn pc is verstuurd, maar vanaf de server van yahoo, toch?

Ik had rond de tijd dat het virus zou zijn verstuurd (ik kreeg het volgende bericht 2 min later in mijn mailboxje) -

*** DIT IS EEN BERICHT VAN (......) ***

Uw bericht met als onderwerp Re: List en datum 24-03-2004, 14:46:54 is
geweigerd.
In het bericht is een virus aangetroffen.

*** NEEM IN GEVAL VAN VRAGEN CONTACT OP MET UW LOKALE HELPDESK ***

dus rond 14.46 wel een paar minuten moeite om de webpagina van yahoo te bereiken.
Wat is hier aan de hand? Heb ik nou wel of geen virus op mijn pc, en waarom vindt de virusscanner em niet? (notron av) En krijgt iedereen die in mijn online adressenboek staat nou mail met virus van me?

Wie oh wie kan me wat wijzer maken?

• C3La
Ik heb geen mail verstuurd aan degene, die in bovenstaande gequoot-e reactie staat, rond die tijd 14.46 uur! De laatste mail aan die persoon is van 6 uur eerder...

Verwijderd

virussen kunnen tegenwoordig afzender "vervalsen", doe je niks aan.

• C3La
Maar hoe kan het dan dat mensen aan wie ik vanmorgen heb gemaild, mail van mij vanaf mijn yahoo adres krijgen met een virus? En dat 2 minuten nadat ik login-problemen op yahoo had? Toeval?

Er stond ook geen mail in mijn out-mailboxje van die tijd...

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:42
Jij hebt die ook niet verstuurd, alleen wordt jouw mailadres opgegeven als afzender. Dat is bij 99% van dit soort virusmails: die misbruiken iemands adresboek om zich te versturen, maar halen daar ook de afzender vandaan.
Iemand die jou en die kennis van je kent, en jullie beider adressen ergens in een lijstje heeft staan is waarschijnlijk de boosdoener...

Punctuality is the politeness of kings

• C3La
dreamscape schreef op 24 maart 2004 @ 15:31:
Jij hebt die ook niet verstuurd, alleen wordt jouw mailadres opgegeven als afzender. Dat is bij 99% van dit soort virusmails: die misbruiken iemands adresboek om zich te versturen, maar halen daar ook de afzender vandaan.
Iemand die jou en die kennis van je kent, en jullie beider adressen ergens in een lijstje heeft staan is waarschijnlijk de boosdoener...
En dat vind ik dan weer apart, want ik heb van diegene die ik vanmorgen heb gemaild nog nooit het mail-adres aan iemand anders doorgegeven (want vertrouwelijk voor werk en zo), en niemand anders van mijn maillijstje kan dat mailadres hebben... Het blijft iets te toevallig voor woorden:

1: Mailadres van adressee is alleen bij mij (en niemand anders uit mijn adresboek) bekend
2: Ik had login problemen en 2 minuten later had ik die mail

Toeval?

Verwijderd

Mijn virusscanner hier op mijn pc is ge-update en heeft geen virus op mijn pc aangetroffen.
Welke AV heb je?
Lees dit topic eens door om te zien of je niet toevallig zo'n mail gekregen hebt:
[rml][ VirusAlert] I-Worm.Snapper - link naar banner.htm in mail *[/rml]
Is het mogelijk dat er via webmail virussen worden meegestuurd vanaf een pc zonder dat je dat merkt?
De malware kan wel jouw/de ander zijn mailadres 'ontdekken' en dan eventueel onder jouw naam naar de ander mailen.
Pagina: 1