[VStudio6] Service Pack 6 komt eraan (eindelijk)

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik heb vandaag van Microsoft, Tim Huang, een confirmatie ontvangen wanneer Service Pack 6 voor Visual Studio 6 wordt gereleased. Dit zal 29 maart zijn. Ik weet, uit eigen ervaring, dat er véél ontwikkelaars zijn die hier op zitten te wachten. De nieuwsgroepen staan er vol van, evenals vele websites. Velen hadden de hoop al opgegeven, omdat deze service pack begin/medio 2003 zou worden gereleased. SP6 is al een flinke tijd in Beta en nu dus eindelijk voltooid.

Hoewel het officieel nog niet door Microsoft is bevestigd voor zover ik kan zien, gloort er dus weer hoop aan de horizon ;)

Tim Huang, één van de support engineers van MS, zond mij het volgende bericht (n.a.v. een support request)
Hello Rob,

Thank you for your service request regarding "**VB 6.0 - hotfix request". I am Tim Huang from Microsoft Developer Support Team, and I will be glad to work with you on this incident.

As I understand, you are experiencing the problem as described in the KB article Q826287 and want to get the hotfix for Mscomctl.ocx. Please correct me if there is any misunderstanding. I contacted our Developer Team about this issue, and now I'd like to share the following information with you:

I was told that the hotfix of Q826287 is included in the Visual Studio 6.0 service pack 6 which is scheduled to be available for download from the web on 3/29. In the mean time, as stated in the KB article Q826287 below, it is highly recommend to installing VS6 sp6 instead of the hotfix. Would you please wait several days for the public release of VS6 sp6? When it is available, you can download it from Microsoft website at http://msdn.microsoft.com/vstudio/previous/vs6/downloads/default.aspx.

"A supported fix is now available from Microsoft, but it is only intended to correct the problem that is described in this article. Only apply it to systems that are experiencing this specific problem. This fix may receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, Microsoft recommends that you wait for the next Microsoft Visual Studio 6.0 service pack that contains this fix."

I am standing by for your feedback. It is my pleasure to be of assistance.

Have a nice day!

Best Regards,

Tim Huang
Web Response Team
Microsoft Developer Support
*******[at]microsoft.com
Ik dacht, ik meld het even voor degenen die er op zitten wachten ;)
offtopic:
Ik had wat oudere topics kunnen schoppen i.p.v. een nieuw topic openen, maar dit leek me toch beter...

edit:

Overigens geeft de url welke de downloads voor VStudio bevat onterecht "Product Updates for Visual Studio .NET 2002" weer. Dit moet dus zijn "Product Updates for Visual Studio 6". Ik heb Tim Huang en Allen Weng (van dezelfde afdeling) hierop gewezen een dag of 3 geleden, maar dit is nog niet aangepast. Deze foutieve melding staat er overigens pas sinds een maand of 2, daarvoor was de titel wél goed :?

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 24-03-2004 14:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Zou het niet beter zijn om gewoon te upgraden naar 7.1 (.net 2003)? Of wordt 6 na SP6 ongeveer hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Zoijar schreef op 24 maart 2004 @ 14:29:
Zou het niet beter zijn om gewoon te upgraden naar 7.1 (.net 2003)? Of wordt 6 na SP6 ongeveer hetzelfde?
Nee, SP6 fixed gewoon een aantal bugs en andere onvolkomenheden, net als een willekeurige andere service pack doet voor een willekeurig product.

Ja, upgraden zou beter zijn, maar dat is lang niet altijd even makkelijk. Er zijn legio redenen (en evenzoveel ontwikkelaars) om nog steeds met VStudio 6 te werken. Neemt overigens niet weg dat "upgraden omdat het nieuwer is" gewoon plain stupid is. Je neemt het juiste gereedschap voor de juiste toepassing. En soms wil je helemaal geen .Net crap... En soms wél :D

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 24-03-2004 14:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie zegt dat je in Visual Studio 7.1 enkel .NET applicaties kan maken?? das pas plain bullshit...

Er is in mijn ogen geen enkele reden om niet over te stappen op een compiler die betere template support heeft, betere compile performance heeft, meer voldoet aan de iso standaard omtrend C en C++, en over het algemeen betere (lees snellere) code opleverd na het compileren en linken.

Kijk, dat er een nieuwe feature BIJ is gekomen waarmee je in C#, C++ of VB ook .NET applicaties kan bouwen... ala, maar dat hoef je natuurlijk niet te gebruiken. En sure, de IDE is even wennen voor de meeste mensen, maar werk er een week fulltime in, en je snapt heel VS6.0 niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 14:41:
wie zegt dat je in Visual Studio 7.1 enkel .NET applicaties kan maken?? das pas plain bullshit...

Er is in mijn ogen geen enkele reden om niet over te stappen op een compiler die betere template support heeft, betere compile performance heeft, meer voldoet aan de iso standaard omtrend C en C++, en over het algemeen betere (lees snellere) code opleverd na het compileren en linken.

Kijk, dat er een nieuwe feature BIJ is gekomen waarmee je in C#, C++ of VB ook .NET applicaties kan bouwen... ala, maar dat hoef je natuurlijk niet te gebruiken. En sure, de IDE is even wennen voor de meeste mensen, maar werk er een week fulltime in, en je snapt heel VS6.0 niet eens meer.
Ik zeg toch ook niet dat er alléén maar .Net applicaties mee gebouwd kunnen worden :?

Ik zit hier met een boel "oudere" applicaties van enkele honderdduizenden regels code in VB6 in totaal. Om dat spul allemaal onder VS7.1 aan de praat te krijgen heb je écht wel effe werk, en als je dan wat bugs kunt fixen in de meantime voor je bestaande gebruikers voordat je over gaat op VS7.1 dan is dat mooi meegenomen. Daarom ben ik dus blij met SP6 voor VStudio 6. Maar dat had je zelf ook kunnen begrijpen als je even had nagedacht, toch? ;)

Overigens leveren een paar korte searchopdrachten voldoende bewijs op dat er nog genoeg mensen zijn die met VS6 werken:
http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Kunnen we weer on-topic a.u.b?

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 24-03-2004 14:53 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

RobIII schreef op 24 maart 2004 @ 14:45:
Kunnen we weer on-topic a.u.b?
Wat is het topic dan? ;) SP6 komt eraan...ok. Leuk :+

Leek me juist wel een nuttige discussie of/wat er/de redenen zijn om wel/niet over te stappen van 6 naar 7.1. Als je code standaard C++ is heb je weinig te veranderen, zelf moest ik alleen op sommige plaatsen even 'typename' toevoegen, en managed-code (/clr) uitzetten in de project options. (en natuurlijk even P4+ optimalisaties aan zetten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Zoijar schreef op 24 maart 2004 @ 14:58:
[...]

Wat is het topic dan? ;) SP6 komt eraan...ok. Leuk :+

Leek me juist wel een nuttige discussie of/wat er/de redenen zijn om wel/niet over te stappen van 6 naar 7.1. Als je code standaard C++ is heb je weinig te veranderen, zelf moest ik alleen op sommige plaatsen even 'typename' toevoegen, en managed-code (/clr) uitzetten in de project options. (en natuurlijk even P4+ optimalisaties aan zetten ;) )
Tja, ik weet niet hoe het zit met VC6->7.1 maar met VB6->7(.1) is ellende :D
Ja, d'r zit een wizard in, maar die converteert 't meestal zodanig dat je 't beter opnieuw kunt schrijven ;)

Wat betreft de redenen om naar .Net te gaan, daar zijn al genoeg topics over, waaronder [rml][ Alg] Waarom .net?*[/rml]

Ow, en voor VStudio 6 is er ook een processor pack voor de Pentium III/IV hoor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 24-03-2004 15:35 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 14:41:
[over dat vs.net] betere compile performance heeft
Ik ben het voor de rest van je post met je eens, maar vs.net compilet wel langzamer dan VS6. Dat komt omdat de depenency checks in VS6 een stuk beter zijn. Er bestaal wel addins die deze checks weer toevoegen aan vs.net

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Hij's er nog niet :(
Ach, ze moeten nog wakker worden aan die kant van de wereld :)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Hij zou er toch vandaag moeten zijn, nouja:
"...which is scheduled to be available for download from the web on 3/29"

[ Voor 9% gewijzigd door pjvandesande op 29-03-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
questa schreef op 29 maart 2004 @ 10:32:
Hij zou er toch vandaag moeten zijn, nouja:
"...which is scheduled to be available for download from the web on 3/29"
I know, 't is mijn eigen post :)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
RobIII schreef op 24 maart 2004 @ 15:34:
[...]

Ja, d'r zit een wizard in, maar die converteert 't meestal zodanig dat je 't beter opnieuw kunt schrijven ;)
Een woord: ISO :)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vergeet overigens niet dat de support engineers die zich nog inzetten voor de klanten van MS veelal in China zitten. het kan dus zijn dat jouw support engineer geen duidelijke update heeft gehad van the mothership in Redmond.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:32

markvt

Peppi Cola

hopelijk komt ie nog wel deze week :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op 24 maart 2004 @ 15:34:
[...]

Wat betreft de redenen om naar .Net te gaan, daar zijn al genoeg topics over, waaronder [rml][ Alg] Waarom .net?*[/rml]

Ow, en voor VStudio 6 is er ook een processor pack voor de Pentium III/IV hoor ;)
Wat doet dat processor pack? Kan VC6 dan optimaliseren voor p3/p4 of kan de gebruiker zelf dan specifieke p3/p4 inline assembly proggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat laatste (geloof ik). Het voegt ook support toe voor SSE, SSE2 en 3dnow!

In VC 7.1 kun je zelfs met normale C-style functies de SSE en 3dnow instructieset gebruiken rechtstreeks in C/C++ code (het zijn dan ook niet echt functies maar compiler intrinsics; het wordt direct inline geoptimaliseert naar de betreffende instructies)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennis.mooibroek/cheer.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennis.mooibroek/cheer.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennis.mooibroek/cheer.gif Hij is er! Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennis.mooibroek/cheer.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennis.mooibroek/cheer.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennis.mooibroek/cheer.gif

http://www.microsoft.com/...5477CB9713&displaylang=en

WOEI :+

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 30-03-2004 13:21 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ben ik blind of kan ik echt nergens vinden op deze site wat de aanpassingen zijn?

@ROBIII, thnx.

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 30-03-2004 11:13 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
*kick*
Ondertussen werk ik al een tijdje met SP6 en moet ik (helaas) zeggen dat ik er niet veel vrolijker van ben geworden.

Hoewel er wat problemen met imagelists zijn opgelost en dergelijke, zijn er ook nieuwe problemen bij gekomen. Niet echt iets wat ik gewend ben van MS (over het algemeen ben ik goed te spreken over Servicepacks).

Eén van de problemen die opeens verschenen (en reproduceerbaar zijn op meerdere systemen en terug te vinden zijn in diverse nieuwsgroepen) is het verdwijnen van alle diagrammen in de Enterprise Manager voor SQL Server 2000. De diagrammen zijn er nog wel, echter zijn ze niet meer zichtbaar. (Overigens zijn diagrammen die je maakt na installatie van SP6 wel gewoon zichtbaar)

Een ander probleem is dat men in een listview met het AllowColumnReorder property de kolommen niet meer kan draggen/droppen zonder de applicatie te crashen. Ook dit is reeds gemeld in de nieuwsgroepen.
Een work-around voor dit probleem is een manifest bij de app in dezelfde directory te zetten, maar dat vind ik nogal ranzig.

Persoonlijk heb ik de problemen gemeld bij MS via de site, via 2 e-mail adressen die ik heb van de juiste mensen op de juiste afdelingen en via de nieuwsgroepen. Nu maar hopen dat MS snel met een hotfix / SP6a ofzo komt....

Waarom ik dit nu hier post? Om jullie vast te "waarschuwen" voor eventuele problemen die kunnen ontstaan.

[edit]
Nog een probleem ontdekt: IIS houdt ermee op ASP pagina's te serveren. Die kun je waarschijnlijk oplossen door de security op mfc42.dll goed te zetten, maar erg duidelijk is google daar nog niet over... :)

Zie eventueel nog wat ik in microsoft.public.vb.bugs heb gepost

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 15-05-2004 03:36 ]

Over mij

Pagina: 1