Toon posts:

Te Koud?

Pagina: 1
Acties:
  • 7 views sinds 30-01-2008

• Tinrinner
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Je hoort iedereen die met overclocken bezig is dat warmte een vijand is, maar kan een agp videokaart ook te koud zijn?
Ik heb hier nl. een constructie bedacht die ervoor zorgt dat koude lucht tegen m'n videokaart aanblaast en tergelijkertijd de onderkant van m'n Coolermaster Aero 7+ ingaat.

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/A79C7J04F1V5/picserver.jpeg

Beetje duidelijk?

Abit KD7A
AMD Thorton 2400
geforce4 MX400

• RKD
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:23
Maar wat heb je dan voor problemen? bij mij is er niks bekend over te koude kaarten iig

[Voor 43% gewijzigd door RKD op 24-03-2004 14:26]

iRacing Profiel

• megamuch
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-05 21:02

megamuch

Tring Tring!

Simpel: Nee.

Aangezien je geen phase change of andere extreme dingen doet kan jouw kaartje nooit te koud worden. Je haalt immers geen temperaturen van -100 etc.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je! http://soundofdata.nl/nl/vacature-systeem-applicatiebeheerder-40-uur/

• unknown_road
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-11-2009

unknown_road

Change phase!

ehm nee met luchtkoeling/waterkoeling zal je het nooit te koud maken.

• mssl
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
megamuch schreef op 24 maart 2004 @ 14:26:
Simpel: Nee.

Aangezien je geen phase change of andere extreme dingen doet kan jouw kaartje nooit te koud worden. Je haalt immers geen temperaturen van -100 etc.
Precies, lucht krijg je toch niet met een simpel fannetje onder het vriespunt (tenzij van buiten :9 ) maar dan is er nog geen probleem, dus alleen als je echt koud gaat i.v.m. condensatie :+

• Hephaistus
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-11 18:16
euhm, ik denk dat je iets als een pc niet te koud kunt krijgen met gewone luchtkoeling.
Je ziet toch vaak mensen die met phase change of peltiers werken en temperaturen onder nul krijgen en zolang je pc in kamertamperatuur staat zal die dus nooit onder die kamertemperatuur gaan met gewone fans.

Correct me if i'm wrong

/edit wat typ ik traag, dacht dat ik eerst ging zijn :) :(

[Voor 10% gewijzigd door Hephaistus op 24-03-2004 14:29]

• mssl
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Hephaistus schreef op 24 maart 2004 @ 14:28:
euhm, ik denk dat je iets als een pc niet te koud kunt krijgen met gewone luchtkoeling.
Je ziet toch vaak mensen die met phase change of peltiers werken en temperaturen onder nul krijgen en zolang je pc in kamertamperatuur staat zal die dus nooit onder die kamertemperatuur gaan met gewone fans.

Correct me if i'm wrong

/edit wat typ ik traag, dacht dat ik eerst ging zijn :) :(
offtopic:
Na 5minuten de eerste :+ , dan ken je got! hast niet goed genoeg :D alle nerds springen er boven op :9

• makje
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:20

makje

Professioneel prutser

Te koud kan inderdaad ja. Op 0 graden Kelvin zal hij ongetwijffeld niet meer werken ;)

Om wat serieuzer op je vraag in te gaan, het grootste gevaar van eletronica koud maken is condensvorming. Condensvorming treed op als je een onderdeel hebt dat kouder is als de omgeving, in dat geval kan namelijk de lucht eromheen condenseren (warme lucht kan meer water vasthouden dan koude lucht) en vloeibaar water is funest voor electronica.

Echter met luchtkoeling zul je je pc nooit kouder kunnen koelen dan de omgeving dus condens zal dan nooit kunnen optreden...

edit:
damn, nooit de telefoon beantwoorden als je een rectie aan het typen bent :X

[Voor 8% gewijzigd door makje op 24-03-2004 14:33]

3900x

• Hephaistus
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-11 18:16
mssl schreef op 24 maart 2004 @ 14:31:
[...]

offtopic:
Na 5minuten de eerste :+ , dan ken je got! hast niet goed genoeg :D alle nerds springen er boven op :9
offtopic:
maar ben nog eens naar het toilet geweest , er stond nog niets dus....
maar waar ik niet aan gedacht had was dat ik de pagina misschien moest refreshen en dat er dan wel al iets zou gestaan hebben lol

• Apen-nootjes
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-11 08:47

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Met gewone luchtkoeling zal je in iedergeval je kaart nooit *koud* krijgen.. daarvoor heb je echt een peltier nodig.. Maar het phase-change systeem van Heag heeft geloof ik aan een video kaart gehangen en die overleefde het gewoon en bleef gewoon werken :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:13
Je zal je cpu/videokaart nooit koeler krijgen dan de kamertemperatuur met luchtkoeling (ventilator). Zo koud is ie niet dus.

• hariaclan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-03-2017

hariaclan

-=SH=-Zuprman

off topic me oom heeft hem met luchtkoeling onder de 0 graden gekregen maar dan woont hij ook in een iglo :o :+

zin om te nakken

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
makje schreef op 24 maart 2004 @ 14:32:
Te koud kan inderdaad ja. Op 0 graden Kelvin zal hij ongetwijffeld niet meer werken ;)
En waarom zou ie niet meer werken op 0 Kelvin? Ik denk dat je een denkfout maakt. Men zegt wel eens dat atomen 'stil' staan bij 0 Kelvin, maar daarmee wordt bedoeld dat ze niet meer (thermisch) 'trillen'. Ze kunnen verder nog best bewegen hoor. En besides, het gaat in een processor niet om atomen die al dat niet bewegen, maar om electronen die rondstromen.
Ik heb overigens geen idee wat een gate doet bij 0 Kelvin. Misschien dat er wel allerlei rare quantum-eigenschappen optreden.
En verder: 0 Kelvin is niet mogelijk. Er blijven altijd quantum-trillingen over. En trillingen = temperatuur. Maar goed, nu begin ik af te dwalen :+

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
apen-nootjes schreef op 24 maart 2004 @ 17:29:
Met gewone luchtkoeling zal je in iedergeval je kaart nooit *koud* krijgen.. daarvoor heb je echt een peltier nodig.. Maar het phase-change systeem van Heag heeft geloof ik aan een video kaart gehangen en die overleefde het gewoon en bleef gewoon werken :)
[rml]YoupY in "[ UFO dag] Nieuwe poging: 6 maart"[/rml]

Kaart bleef dus niet werken.

Maar, dit lag waarschijnlijk niet eens aan de temp, eerder aan condens.

• DaBit396
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14-02-2006

DaBit396

PC = Permanente Chaos

Beetje te simpel, eigenlijk..

Trenner: hoe kouder hoe beter >:)

Voorbereidingen voor project PromKiller v0.1 bijna afgerond

Mijn phase-change webstekkie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee