Toon posts:

[mailmerge Word/Access] merged field aan picture koppelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een word document wat we naar onze klanten gaan mailen. In dit document staat een een hyperlink die uit een accessdatabase komt. Maar die hyperlink is nogal een lelijk lang ding. Ik wil dit dus verbergen achter een picture. Met een enkel linkje is het natuurlijk geen probleem, maar hoe doe je dat met een merged field?

Is er geen functie in Word zodat je alles wat je aangeeft gewoon een hyper link moet zijn, ongeacht wat er tussen staat? bijvoord iets van:

code:
1
HYPERLINK (<gegevens>)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 14:55 ]

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Na wat prutsen is het me gelukt:
  • Op de plek waar je het plaatje wilt hebben: Insert -> Field. Kies Hyperlink en druk op OK (niets invullen dus).
  • Nu staat er: Error! Hyperlink reference not valid. Druk op ALT-F9 (Show Fieldcodes).
  • Nu zie je { HYPERLINK \* MERGEFORMAT }.
  • Zet de cursor tussen HYPERLINK en \*, druk op de knop Insert Mergefields en kies het veld met hyperlinks (in dit voorbeeld strURL genaamd).
  • Als het goed is, staat er nu in het veld: { HYPERLINK { MERGEFIELD "strURL" } \* MERGEFORMAT }
  • Druk op ALT-F9 en je ziet weer Error! Hyperlink reference not valid.. Selecteer de hele tekst (niet meer en niet minder, dus vanaf de E tot en met de .) en voeg je plaatje in d.m.v. Insert -> Picture -> From File.
  • Als het goed is, zie je nu een hyperlink uit de database als je je muis over het plaatje beweegt. Klaar! 8)
Dit werkt bij mij in ieder geval, zij het na een half uur prutsen. Ik gebruik Word 2002 Engels. Als je een andere versie hebt, kan het zijn dat bovenstaande mini-tutorial niet helemaal werkt, maar het idee is in ieder geval duidelijk. Een soort 'geneste' veldcode in tekst en dan het plaatje over de tekst heen invoegen.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]