Toon posts:

[KeukenAudio] Probleem met aansluiten autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een klein probleem met het aansluiten van een pioneer DEH-1500r radio.

Ik heb een gestabiliseerde 13,8 VDC NETVOEDING gekocht van skytronic. Bij dit apparaat zit er een plus en een min kant... (jaja) en nu heb ik de pluskant op de rode draad aangesloten van de pioneer en de minkant op de gele. Maar ik krijg de radio niet aan de praat, wat doe ik verkeerd??

Nog wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/600/650_652.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1042649671639deh_1500r_detailpage.jpg

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Je moet de gele draad ook nog op de + voeding aansluiten. Het liefst zelfs op een voeding die altijd aan staat zodat ie de instellingen bewaard.

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 24 maart 2004 @ 13:07:
Je moet de gele draad ook nog op de + voeding aansluiten. Het liefst zelfs op een voeding die altijd aan staat zodat ie de instellingen bewaard.
Maar waar moet dan die min op??? Sorry, ik snap veel, maar dit op het moment niet meer... :D

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Op de min aansluiting van je radio misschien?

Kun je niet beter hulp vragen aan iemand die weet waar ie mee bezig is? Als ik dit zo lees verwacht ik een gigantische kortsluiting namelijk.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ok.. je radio heeft 3 draden nodig om te kunnen werken.

1. mindraad.
2. plus
3. nog een plus (de geschakelde plus)

Welke kleur de laatste is ligt aan je radio.

Wise enough to play the fool

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Geel: = continuestroom, dit is voor het Geheugen(dat je niet iedere keer de radiostations hoeft op te zoeken ed) en die moet worden aangesloten op PLUS

Rood: = Schakeldraad, die sluit je normaliter aan op een contactdraad, dat je radio aan en uit gaat als je het contact aan en uit zet en die moet worden aangesloten op de PLUS (anders denkt de radio dat het contact uit staat)

Oranje: = verlichtingsdraad en dit is om je frontverlichting aan en uit te doen. Deze kan optioneel aangesloten worden op de PLUS

Zwart: = Massa, deze wordt aangesloten op de MIN
en klaar is kees
vergeet niet je speakers aan te sluiten anders doet ie nog niks 8)7

editje:
de rest van de draden heb je niet nodig, is voor electrische antenne, telefoonmute etc

[ Voor 8% gewijzigd door Wolfjemidas op 24-03-2004 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt. Inderdaad, de zwarte draad op de MIN... en de gele en rode draad op de PLUS. Hartelijk dank voor de hulp... en kortsluiting is er niet geweest... :D
Pagina: 1