Ik wil een reepje geheugen bijzetten, maar hierdoor werkt het allemaal niet echt meer.
Systeem voor het extra reepje:
Moederbord: Gigabyte GA-7vrxp rev 2.0
biosversie: F10
Geheugen: 1x 256mb DDR PC2100 van samsung
1x 256mb DDR PC2100 cas2 van Apacer
Hiermee werkte alles prima totdat ik er een reepje:
256mb DDR PC2700 corsair value series bij zette.
Wat doet ie wel:
- De pc gaat gewoon aan, herkend dat er 768mb geheugen aanwezig is en gaat
proberen om windows XP professional op te starten.
- De veilige modus doet het af en toe wel.
Wat doet ie nie:
- Windows start op tot het inlogscherm zeg maar en dan duurt het een seconde of drie totdat het scherm zwart wordt en ressetten de enige mogelijkheid is.
Wat heb ik geprobeerd:
- Ik heb alle mogelijke combinatie van geheugen prikken in de 3 banken geprobeerd. Iedere keer werkt de pc met 512mb prima, willekeurige derde sim er bij en het werkt niet.
- Uit de FAQ heb ik de volgende zaken opgemerkt:
= De latency staat op 2.5 en kan alleen lager dus staat al goed.
= Automatische instellingen heb ik van Ultra naar normal gezet, geen verbetering.
Wat heb ik nog niet geprobeerd maar wel aan gedacht:
- Bios update: in de changelog van F10 naar F12 staan geen geheugen gerelateerde wijzigingen zoals ik het kan beoordelen en heb ik dus nog niet geprobeerd.
- Ik ben geen overclocker en heb daardooor geen verstand van FSB omhoogzetten, en van voltage omhoog gooien krijg ik een beetje de kriebels omdat ik geen idee heb wat ik dan aan het doen ben. Deze staan dus allemaal op
de standaard en/of auto waardes.
- owja call me lazy maar de 2 grote ga7vrxp topics heb ik nog niet doorgelezen aangezien ze 2x dik 30 pagina's groot zijn en omdat ze behoorlijk out dated zijn. Heb wel gezocht naar geheugen problemen in combinatie met ga-7vrxp maar niets gevonden.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
ps. als ik belangrijke info vergeten ben te melden, moet je het maar even zeggen, dan zoek ik het op en zet ik het erbij.
Systeem voor het extra reepje:
Moederbord: Gigabyte GA-7vrxp rev 2.0
biosversie: F10
Geheugen: 1x 256mb DDR PC2100 van samsung
1x 256mb DDR PC2100 cas2 van Apacer
Hiermee werkte alles prima totdat ik er een reepje:
256mb DDR PC2700 corsair value series bij zette.
Wat doet ie wel:
- De pc gaat gewoon aan, herkend dat er 768mb geheugen aanwezig is en gaat
proberen om windows XP professional op te starten.
- De veilige modus doet het af en toe wel.
Wat doet ie nie:
- Windows start op tot het inlogscherm zeg maar en dan duurt het een seconde of drie totdat het scherm zwart wordt en ressetten de enige mogelijkheid is.
Wat heb ik geprobeerd:
- Ik heb alle mogelijke combinatie van geheugen prikken in de 3 banken geprobeerd. Iedere keer werkt de pc met 512mb prima, willekeurige derde sim er bij en het werkt niet.
- Uit de FAQ heb ik de volgende zaken opgemerkt:
= De latency staat op 2.5 en kan alleen lager dus staat al goed.
= Automatische instellingen heb ik van Ultra naar normal gezet, geen verbetering.
Wat heb ik nog niet geprobeerd maar wel aan gedacht:
- Bios update: in de changelog van F10 naar F12 staan geen geheugen gerelateerde wijzigingen zoals ik het kan beoordelen en heb ik dus nog niet geprobeerd.
- Ik ben geen overclocker en heb daardooor geen verstand van FSB omhoogzetten, en van voltage omhoog gooien krijg ik een beetje de kriebels omdat ik geen idee heb wat ik dan aan het doen ben. Deze staan dus allemaal op
de standaard en/of auto waardes.
- owja call me lazy maar de 2 grote ga7vrxp topics heb ik nog niet doorgelezen aangezien ze 2x dik 30 pagina's groot zijn en omdat ze behoorlijk out dated zijn. Heb wel gezocht naar geheugen problemen in combinatie met ga-7vrxp maar niets gevonden.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
ps. als ik belangrijke info vergeten ben te melden, moet je het maar even zeggen, dan zoek ik het op en zet ik het erbij.
Are you following me, Are you following me?