Gigabyte GA-7vrxp geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 11:37

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Topicstarter
Ik wil een reepje geheugen bijzetten, maar hierdoor werkt het allemaal niet echt meer.

Systeem voor het extra reepje:
Moederbord: Gigabyte GA-7vrxp rev 2.0
biosversie: F10
Geheugen: 1x 256mb DDR PC2100 van samsung
1x 256mb DDR PC2100 cas2 van Apacer

Hiermee werkte alles prima totdat ik er een reepje:
256mb DDR PC2700 corsair value series bij zette.

Wat doet ie wel:
- De pc gaat gewoon aan, herkend dat er 768mb geheugen aanwezig is en gaat
proberen om windows XP professional op te starten.
- De veilige modus doet het af en toe wel.

Wat doet ie nie:
- Windows start op tot het inlogscherm zeg maar en dan duurt het een seconde of drie totdat het scherm zwart wordt en ressetten de enige mogelijkheid is.

Wat heb ik geprobeerd:
- Ik heb alle mogelijke combinatie van geheugen prikken in de 3 banken geprobeerd. Iedere keer werkt de pc met 512mb prima, willekeurige derde sim er bij en het werkt niet.
- Uit de FAQ heb ik de volgende zaken opgemerkt:
= De latency staat op 2.5 en kan alleen lager dus staat al goed.
= Automatische instellingen heb ik van Ultra naar normal gezet, geen verbetering.

Wat heb ik nog niet geprobeerd maar wel aan gedacht:
- Bios update: in de changelog van F10 naar F12 staan geen geheugen gerelateerde wijzigingen zoals ik het kan beoordelen en heb ik dus nog niet geprobeerd.
- Ik ben geen overclocker en heb daardooor geen verstand van FSB omhoogzetten, en van voltage omhoog gooien krijg ik een beetje de kriebels omdat ik geen idee heb wat ik dan aan het doen ben. Deze staan dus allemaal op
de standaard en/of auto waardes.
- owja call me lazy maar de 2 grote ga7vrxp topics heb ik nog niet doorgelezen aangezien ze 2x dik 30 pagina's groot zijn en omdat ze behoorlijk out dated zijn. Heb wel gezocht naar geheugen problemen in combinatie met ga-7vrxp maar niets gevonden.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

ps. als ik belangrijke info vergeten ben te melden, moet je het maar even zeggen, dan zoek ik het op en zet ik het erbij.

Are you following me, Are you following me?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor cpu heb je? En als het goed is het totaal aan geheugen dan 512 ipv 768 MB ;)

Misschien draait het nieuwe geheugen niet op 133MHz omdat het value spul is? Maar dat lijkt me niet.... Wat zijn je verdere specificaties van je sys?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://tw.giga-byte.com/M...A-7VRXP%20(Rev%202.0).htm

Zal iig niet komen omdat het moederbord het niet aankan, aangezien ik zelf ook al met 1.5Gb geheugen rondkom op hetzelfde moederbord.

Lijkt me stug als er 1 geheugenbankje prut is

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 24-03-2004 13:09 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vorkie schreef op 24 maart 2004 @ 13:09:
Lijkt me stug als er 1 geheugenbankje prut is
Stug? Dat is juist heel aannemelijk :)

Speel eens met verschillende reepjes in verschillende geheugenbankjes. Laat bijv. die Samsung op slot #1 zitten en de Apacer op slot #3, daar waar de nieuwe Corsair in heeft gezeten.

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 11:37

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Topicstarter
Okay, even weer wat gerommeld, toen ik het eerste berichtje tikte werkte ik met de samsung in bank 1 en de corsair in bank 2, nu werk ik met de apacer in bank 1 en de corsair in bank 3. Mijn conseclusie is dan eigenlijk dat het niet aan de combinatie van verschillende merken geheugen ligt en dat alle 3 de geheugen banken gewoon werken.

Veder specs zijn:
processor: Athlon 1800xp
primaire videokaart: msi gf440mx 64mb op agp
seconderaire videokaart: Maxtor millenium 4mb pci oud ding
dataopslag: 2x40gb in raid striped (weet nooit of dat nou raid 1 of 0 is)
1x80gb
1x liteon 52x32x52 cd brander en 1x 36x cdromspelertje
Voeding: topower 370 watt

Ik heb een andere oplossing gevonden: heb 2x 256mb pc2100 noname sims uit mijn server en de corsair gebruikt op het gigabyte moederbordje, dit werkt wel prima. de samsung en apacer zitten nu in de server en doen daar ook prima hun werk. Ergens zit er dus een probleem tussen de compatibiliteit van de 3 sims. Vreemd dat ze in elke verschillende combinatie met zijn tweeen wel werken, maar met z'n drieen niet. Toch bedankt voor de moeite.

[ Voor 25% gewijzigd door djlinsen op 24-03-2004 15:26 ]

Are you following me, Are you following me?