pc boot niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
ik heb hier een oude 486, 66mhz liggen... draait als een zonnetje... nou heb ik nieuwe hardware van iemand gekregen, waarvan 100% zeker is dat het werkt, heb t zelf gezien.. dus ik d8, zet ik die nieuwe zooi (133mhz+mobo+ram) over in die oude bak... dus ik die troep over zetten, voeding dr op, speakertje aansluiten, lampjes aansluiten, grafische kaart erop.. en dan moettie IETS doen toch? in principe, hij moet toch laten zien dattie gaat proberen te booten (op het scherm dan), toch?
dit gebeurt echter niet :( voeding is volgens mij goed aangesloten, want het lampje brandt, maar dr gebeurt verder helemaal nix! op mn scherm krijg ik: no connection (oftewel hetzelfde als je een losse stekker hebt... nix dus)...
iemand enig idee?

Verwijderd

Ik weet niet zeker of ik het snap, je hebt dus juist al je oude hardware gezet op een nieuwer mobo/ram/proc?

• Passenger
juist... ik weet van allebei de mobo/proc/ram dat ze werken..

Verwijderd

Als hij gewoon niet boot (en als je dus geen signaal op je monitor krijgt), dan ligt het waarschijnlijk aan of het mobo (maar dat is het dus niet), of aan de grafische kaart.

Vertel es wat specs van de pc onderdelen..

• Passenger
euhm, ok.. mobo wet ik niet precies, maar er staat intel op (inderdaad, lekker vaag), proc is een intel 133 (pentium neem ik aan... 486 lijkt me sterk?), grafische kaart = diamond video 2500, voeding? 200w, need any more?

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
kijk ff of je de ide kabels van hd,cdrom of floppy niet per ongeluk verkeerd om heb aangesloten, heb ik ook wel eens. Hoor je alleen de voeding en meer wertk er dan niet.

suc6 :)

Verwijderd

oeps

Verwijderd

tja dat kan een hoop zijn....

ik heb zelf gehad dat ik in een oude pc de flatcable verkeerd eensom erop had gezet. Toen kreeg ik ook een zwart scherm. (kijk of ze aan allebei de kanten goed zitten, bij mij werkte het toen omdat ik aan beide kanten de flatcable verkeerd eensom erop had zitten! En ga dan maar eens zoeken, als je er 100% van overtuigd bent dat het goed is! :( )
Verder kan het zijn dat je cpu niet goed zit, maarja met een p133 kan het bijna niet mis gaan (dus letten op het afgesneden hoekje)
Dan kan het ook zijn dan je videokaartje niet helemaal goed zit.

En de ergste optie is dat je door statische elektrischiteit de boel hebt opgeblazen! :( maar laten we daar nog maar ff niet vanuit gaan :P

• Passenger
Op zaterdag 16 december 2000 20:24 schreef koentjuh het volgende:
kijk ff of je de ide kabels van hd,cdrom of floppy niet per ongeluk verkeerd om heb aangesloten, heb ik ook wel eens. Hoor je alleen de voeding en meer wertk er dan niet.

suc6 :)
maareh, als ik die goed aansluit, gebeurt er nog steeds net zo weinig... het lijkt wel of het moederbord gewoon nix doet, terwijl ik echt zeker weet dattie t doet!
het lampje aan de voorkant van de kast brandt zelfs... dus dr staat ook spanning op...
* Passenger snapt t niet egt meer

Verwijderd

damned ik moet niet van die verhalen meer gaan typen, iedereen is me steeds voor (lees eerder klaar :Z )

Verwijderd

Er bestaan ook 486DX5-133MHZ cpu's! Lees vraag en aanbod, ik heb er nog eentje staan :)

• Passenger
Op zaterdag 16 december 2000 20:28 schreef IceFlame het volgende:
tja dat kan een hoop zijn....

ik heb zelf gehad dat ik in een oude pc de flatcable verkeerd eensom erop had gezet. Toen kreeg ik ook een zwart scherm. (kijk of ze aan allebei de kanten goed zitten, bij mij werkte het toen omdat ik aan beide kanten de flatcable verkeerd eensom erop had zitten! En ga dan maar eens zoeken, als je er 100% van overtuigd bent dat het goed is! :( )
Verder kan het zijn dat je cpu niet goed zit, maarja met een p133 kan het bijna niet mis gaan (dus letten op het afgesneden hoekje)
Dan kan het ook zijn dan je videokaartje niet helemaal goed zit.

En de ergste optie is dat je door statische elektrischiteit de boel hebt opgeblazen! :( maar laten we daar nog maar ff niet vanuit gaan :P
proc heb ik er niet vanaf gehaald, geheugen idem.. voeding hetzelfde aangesloten op het moederbord zoals die in de vorig kast zat. heb gewoon t moederobrd incl. proc en geheugen uit zn oude kast gelicht, en in die nieuwe gezet.. netjes aangesloten, maar er gebeurt nix... blijft gwoon dood... na aansluiten van ide spulletje nog steeds...

• koentjuh
  • Nu online
euh, misschien dat ie het moederbord ergens contact maakt met de kast... wil het opstraten ok niet echt bevorderen. Enne anders zal het wel eens kunnen zijn dat de je het hebt opgeblazen door statische elektriciteit, alhoewel lijkt me sterk. Is met mijn oude 486 ook nog nooit gebeurt en je wilt niet weten wat daar allemaal mee is gebeurt >:)

• Passenger
bingo! hij doet t! wat bleek? het moederbord maakte beetje contact met de kast!
thanx to koentjuh voor de brilliante opmerking! :):)

Verwijderd

Eej sweet, die kende ik nog niet, nou mooi weer een probleem uit de wereld geholpen!

nice! :P

• koentjuh
  • Nu online
Oke dan...... 8-) 8-)
Pagina: 1