Toon posts:

[Samba3.02] Groepen toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Panlat & ik :D zijn bezig met Samba 3.0.2 nadat wij 2.2.8a succesvol aan het draaien hebben gekregen.

Na een aantal probleempjes met 3.0.2 willen wij graag groepen toevoegen aan Samba, dit kan via Webmin, maar het moet ook via de console kunnen. Nu willen wij graag weten hoe dit gaat.

We hebben een Unix groep, die we toe willen voegen aan Samba, om deze vervolgens toe tevoegen aan de groep administrators op de XP Clients. Dit om er voor te zorgen dat iedereen in de UNIX ( aan samba toegevoegde groep ) Admin rechten heeft.

Bijv. dank

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je al eens gekeken of je misschien kunt uitvinden hoe webmin dat doet? Of gekeken bij de samba-documentatie?

Verwijderd

Topicstarter
In webmin is er verder niets over te vinden, het lukt op dat moment wel, maar er is geen commando te vinden hoe dit gaat, uiteraard hebben wij ook de Samba Docs erop nagelopen en de man-pages.

• RampeStamp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:39

RampeStamp

Pannekoek!

Eh...zover ik weet moet dit via commando 'smbpasswd'

Als je 'smbpasswd -h' gebruikt krijg je aan lijst.
Dan is het iets van : smbpasswd -a -g <groupname>

Dit doe ik even uit m'n hoofd, want ik kan nu even niet voor je kijken wat het precies is.
Wel moet je erom denken dat er in je /etc/group file de groep bestaat, want daaraan linkt samba de samba-groep.

Have fun in live and you will survive!

Verwijderd

Topicstarter
- g herkent hij niet als optie ( deze is ook niet te vidnenbij smbpasswd -h )

helaas :(

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 12:25
(jarig!)
samba v3 heeft een commando genaamd : net
net zoals onder windows. :-)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

net groupmap is het dus

Staat gewoon keurig in de documentatie allemaal uitgelegd.
Pagina: 1