[XP] Media player + Lame

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Hoi Allen,

Ik heb windows XP geinstalleerd staan en nu wil ik met Media Player 9 mp3's gaan rippen voor eigen gebruik. Helaas zijn de extra plugins die je hier voor nodig hebt alleen te gebruiken als je er voor betaald. Dit wil ik natuurlijk niet en om terug te gaan naar een andere app. heb ik geen zin in. Is er een manier om Lame te gebruiken om je MP3's te laten encoden vanuit Media Player 9?

Helaas geeft google alleen sites weer waar informatie opstaat over Media Player en Lame, maar niet in combinatie met elkaar.

Graag ook geen discussie over, waarom gebruik je niet iets anders, want ik wil gewoon Media Player gebruiken, maar geen WMA files aanmaken, maar echt MP3's zodat ik deze later evt. in een MP3 speler kan gebruiken.

• ge-flopt
* ge-flopt neemt een honkbal knuppel en slaat dit topic een eind naar boven en vraagt dan: "Iemand nog een idee?"

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52
Je kan MP3 encoding aanzetten met X-Setup... welke codec er gebruikt wordt weet ik niet maar het zal wel die van Fraunhofer zijn.
In X-Setup zit dat in de tree onder: Internet -> Windows Media Player -> MP3 Encoding. Dit is GRATIS te enablen en het werkt prima.

Echter het rippen van CD's kun je wat mij betreft beter met EAC (exact audio copy) doen, deze kan veel nauwkeuriger rippen en ondersteund ook LAME.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk265512/mp3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Schmoove op 25-03-2004 11:24 ]

Verwijderd

Er zijjn veel programma's waarmee je MP3-tjes kan maken , ook freeware.

Kan dacht ik ook met Nero. Zelf gebruik ik WinRIP , zat bij mijn moederbord :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 11:09:
Er zijjn veel programma's waarmee je MP3-tjes kan maken , ook freeware.
Dat is de vraag toch niet :)?

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Nee, maar het is wel 10 keer makkelijker: zo is bijvoorbeeld afgelopen maand Audiograbber freeware geworden. Het gebruikt de lame encoder en is ook in het nederlands. Met 2 drukken op je muis heb je een volledige cd geript (er zijn natuurlijk nog meerder proggies hoor). Bij windows media player moet je inderdaad een plug-in zoeken, aangezien ie zelf alleen ript naar wma. En dan moet je nog eerst veel meer handelingen uitvoeren voordat je een hele cd geript heb. Maak het je zelf toch niet moeilijker dan nodig en gebruik een programma zoals audiograbber.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52
Ten eerste zoals ik hierboven al aangaf, heb je GEEN plugin nodig. Even de tweak uitvoeren en je kan GRATIS naar MP3 rippen met WMP.
Daarnaast is het rippen met WMP nog veel simpeler dan met een ander programma. Je klikt op de 'Copy Music' knop en je bent klaar, al je MP3's worden automatisch geript en getagd.... dus ik zie niet zo waarom het met WMP zo moeilijk zou zijn... :S
CD erin, druk op de knop en wachten. Dat is 1 handeling minder dan jij voorstelt....

Daarnaast is de vraag ook niet welk programma hij het beste kan gebruiken. Hij wil gewoon weten hoe je met WMP kan rippen. Dat mensen andere programma's gaan lopen promoten is dan ook niet echt de bedoeling, aangezien de topic starter daar helemaal niet om vraagt.

[ Voor 37% gewijzigd door Schmoove op 25-03-2004 12:36 ]

• ge-flopt
Schmoove... Dank je dat is precies wat ik zoek. En aan de anderen, bedankt om mee te denken, maar ik wilde rippen met Media Player en niet een ander programma.
Pagina: 1