Toon posts:

[XP] Explorer zuipt geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een raar probleem, ik merkte t pas nadat ik mijn PC behoorlijk verbouwd heb en veel geinstalleerd dus 't kan in principe aan vanalles liggen. Het probleem is dus dat explorer.exe gigantisch veel geheugen begint te zuipen. Iedere site die je bezoekt geeft hem een brok geheugen extra, en dat gaat niet meer weg. Na een dagje surfen staat'ie makkelijk op 150 meg. Het record tot nu toe is 350 meg. En dat allemaal met maar één venster, en af en toe nog eens browsen over mijn eigen PC.
Ik heb al met ad-aware en de nieuwte ref file (21-3) gescand, Avast erop los gelaten, McAfee, Housecall, maar ze vinden allemaal niks. Ik heb wat services afgesloten (indexing oa, die suggestie werd gedaan in een topic wat ik via de search vond), wat processen gesloten, maar het helpt allemaal niks.
Ook in de search vond ik een topic waarbij de oorzaak was gevonden in een AVI file die nog niet afgemaakt was (explorer blijft dan het einde zoeken) maar dat is het helaas ook niet.
Verder vond ik bij die zoektocht op mijn eigen PC wel devcon32.dll in mijn windows dir van 400 meg groot. Die heb ik maar even tijdelijk weggegooid, geen problemen gehad tot nu toe :)

Systeem specs:
Athlon XP 2000+ (@ 1,72 Ghz)
512 MB PC2100 Geheugen (2x256)
Abit KD7 mobo (VIA KT400 chipset)
Creative SB Live! Player 1024
Club 3D GF-FX 5900 @ Leadtek FX 5950U

Voor alles up-to-date drivers.

Hier een screenie van mijn taskman:
Afbeeldingslocatie: http://fwc.ath.cx/images/taskman2.jpg

Zijn er anderen die dit hebben meegemaakt en het opgelost hebben? (en hoe :)), of gewoon iemand die de oplossing weet. Want ik zit er nu 4 dagen mee te prutsen en mij is 't nog niet gelukt en begin nu wel een beetje geïrriteerd te raken ;)

Verwijderd

Ik heb het ook meerdere malen meegemaakt.

Waarschijnlijk is de Avi file de oorzaak ook bij jou. Je moet even in Safe mode opstarten met cmd. AVI file deleten. En opnieuw windows starten.

Want iedere keer als je met explorer op die avi file gaat staan/selecteren dan "Crasht" explorer al en pakt heel veel CPU mee.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 15:07

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 18:23
hoeft niet persé in safemode, je kunt ook gewoon in taakbeheer explorer.exe afsluiten en dan idd met cmd die avi verwijderen en vervolgens weer in taakbeheer explorer weer opstarten.

offtopic: waarom snel mobo met 2100 geheugen??

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik dus al aangaf in mijn post ligt het helaas niet aan een AVI file, heb recent geen films gedownload die ik nog niet heb weggemikt. Verder heb ik idd de search gebruikt, maar al die aanpakken daarin heb ik al geprobeerd en t hielp niks. Zoals ook te zien is is 't niet de CPU Use van explorer, maar het geheugengebruik. CPU zuipt'ie nauwelijks tenzij je ff een pagina opent.

En over 't geheugen, ik had toen alleen maar geld voor een processor met 266 FSB en kocht er toen ook maar cheap geheugen bij (toen scheelde dat nog wat :)) en het mobo met het oog op latere uitbreiding (wat ik ook nog wel ooit ga doen :))

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 18:23
beter lezen voortaan, excuses

[ Voor 65% gewijzigd door Palthe op 24-03-2004 12:56 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:09
Er is ook een edit voor de registry die je daarvoor kunt gebruiken. Dan krijg je geen detal info meer over avi bestanden maar explorer crascht ook niet meer, een kwestie van kiezen...

Ik zal even een linkje opzoeken...

edit:

Gevonden

Was trouwens iets met dat explorer het hele bestand probeert te lezen en daarin ergens vast loopt, daarom krijg je na deze edit ook geen info meer over bitrate, resolutie ed.. Mijn ervaring is dat de films dan vaak nog wel werken ook al liep explorer er op vast.

[ Voor 46% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 24-03-2004 13:00 ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, heb de regfix gedaan (Dies altijd wel handig :)) en gewoon al mijn codecs maar even geuninstalled (die kunnen toch wel weer terug) en explorer opnieuw gestart, maar heeft niks geholpen.

Het probleem doet zich dus eigenlijk altijd voor, of je nou over je computer browst (dus door je directories) of over het internet, of tegelijk. Hij gaat gewoon geheugen zuipen, en als je dan een venster sluit wordt er maar een paar 100 k weer vrijgemaakt, dus ik denk niet dat 't iets met avi files te maken heeft.
Pagina: 1