Toon posts:

[rh9/2.1es] Geforce FX5200 .. GUI install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig op deze machines met installern van Redhat 9.0 en of Redhat 2.1 ES. Ik heb niks dan problemen. Ik wil graag een Software Raid opstelling maken, maar
tot nu toe niet veel geluk gehad, en wil graag wat hulp van enkele guru's hier :)
Ik ben namelijk lekkere n00b! :D

Deze bakken heb ik staan
Dual Xeon 2,8g 512k
Asus PC-DL Deluxe (ICH5R & PDC20378)
2x 1gb registered ECC
MSI nVidia FX5200 kaartje

Test 1:
RH9 installeren op deze bak met Software Raid array met de Promise PDC20378,
de driver werkt.

Disk1:
ext3 50mb /boot
Software Raid 36950mb (raid1)
Disk2:
Software Raid 36950mb (raid1)
Raid 0
LVM (meer specifieke details...)

Het probleem is, de FX5200 heeft problemen met de grafische install, en alleen de
grafische installatie kan specifieke details opgeven van de LVM... Loop dus vast!
Is er een manier de grafische setup aan de gang te krijgen? Of is er een andere
manier waarop ik het kan instellen buiten setup om?

Test2:
RH 2.1 ES installen met Software Raid array met de ICH5R, de driver werkt. (PDC20378 drivers werken niet!)
Raid array gemaakt zonder LVM, boot buiten de raid array, en de swaps ook.
Disk1:
ext3 50mb /boot
swap 950mb
Software Raid 36000mb (raid1)
Disk2:
swap 1000mb
Software Raid 36000mb (raid1)
Raid 0
EXT3 /

Alles installeert prima, en als hij opnieuw opstart kom ik in bootschermpje van
GIMP alleen als ik dan de normale of de SMP versie start zegt hij not enough
memory ofzo, een rare error voordat hij ook maar iets begint te laden. Ik heb geen
idee wat ik eraan kan doen. HELP :p

Verwijderd

LVM is uiteraard ook vanaf de prompt te beheren, daar heb je geen GUI voor nodig. Doe eens man lvm om mee te beginnen.

lvm, software raid, en gebruiken van en Promise Controller zijn afaik drie verschillende dingen.

Bij lvm voeg je partities samen tot een logisch volume, dat je zelfs naar behoefte kunt laten groeien.
Bij software raid creëer je uit meerdere partities één nieuwe (vaak redundante) partitie, die je vervolgens weer in partities kunt opdelen om filesystemen te creëren.
gebruik je echter je Promise Controller dat wil je in het algemeen juist een hardware raid opstelling maken die zich aan het os presenteert alsof het gewoon een normaal volume is dat je kunt partitioneren en formatteren. Ik snap dus niet wat je nou eigenlijk aan het doen bent.

Als ik jouw post doorlees zie ik eigenlijk maar 1 vraag: "Hoe krijg ik mij FX5200 videokaart tijdens installatie aan de gang?"

Ik denk dat het antwoord is: "Niet". Maar dan doe je toch een text-install? Je krijgt dan dezelfde opties als bij een grafische install, alleen worden ze anders gepresenteerd.
Alles installeert prima, en als hij opnieuw opstart kom ik in bootschermpje van
GIMP alleen als ik dan de normale of de SMP versie start zegt hij not enough
memory ofzo, een rare error voordat hij ook maar iets begint te laden. Ik heb geen
idee wat ik eraan kan doen.
Het GIMP bootschermpje ken ik echt niet. Die melding van "not enough memory" is ben ik bang niet op afstand te verklaren. Je machine wil dus niet booten? Doe eens een Google op de Linux-versie die je gebruikt en jouw model moederbord met de foutmelding die je krijgt. Misschien dat je daar een hint van kunt krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
nouja, de PDC20378 is software raid chipje die dus geen hardwarematige enkele schijf ondersteund. Linux drivers voor de chipsets hebben geen drivers ervoor, dus software raid is ook prima. Dus dat heb ik nu zonder LVM gedaan op RH9 en RH2.1ES. RH9 boot prima, en werkt nu als een zonnetje, maar RH2.1ES heeft die error.

Met Gimp schermpje bedoel ik het normale boot schermpje van RH. Als ik dan mijn keuze maak (smp of geen smp) dan zie ik de regeltjes die uitgevoerd worden en direct erna een out of memory error. Ik zal de syntax nog eventjes normaal overnemen. Ik heb geen idee hoe het komt, want RH9 doet het wel prima.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 13:41 ]

Verwijderd

Wanneer jij RH 2.1 ES gebruikt kun je uiteraard terugvallen op de support van RedHat (mits je hardware voorkomt op de HCL van RH 2.1 ES).

Anders kun je beter gewoon RH 9 of Fedora Core gaan gebruiken.

Volgens mij mag je RH 2.1 ES niet gebruiken zonder licentie.