iemand die kan voice praten met MSN 6.1 ?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik heb MSN messenger, ivm familie (gebruik zelf liever paltalk) die wel 100% werkt)
Nu is er echter sinds het begin al geen audio, of ik nu poort 5000 t/m 10000 open zet (lekker dat miscrosoft...) met utp en udp, geen audio voice gesprek mogelijk.

De wizzard laat alles netjes verlopen, de webcam wordt gevonden, mijn speakers
doen het, tijdens de mic. test stelt ie het nivo bij enz.

Maar wil ik dan praten met iemand, wie dan ook, (er is wel tekst tikken en
webcam beeld) GEEN audio.
Dit hoorde ik inmiddels van meer xs4all, mijn ISP, klanten!!

Zelfs met de firewall er tussen uit, de router weg (dus modem geheel open met
default server direct op nic) enz. geen audio....

Iemand enig idee wat xs4all afkneipt of omleid?
Hoe hebben jullie audio voor elkaar gekregen met mesennger van MS, ver. 6.1
laatste update (van 2 dagen terug)

Geluid opnemen in windows of een housebeat programma, met mic. de stem, of line
in, vanaf cd dat werkt allemaal, het is dus niet de soundcard hardware denk ik.

Ik heb win XP home, alcatel/thomson 510 v4 modem, 2048/320 adsl

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 21:20

bitflusher

flushed die *** pc

ik heb hier ook wel eens probs mee, een nieuwe calibratie van het geluit wil nogwel eens helpen, het lijk alleen of je mic een ander volume krijgt maat er gebeurt op de achtergrond meer, bij mij heeft het iig al 2 keer de problemen opgelost

edit
ow met de client van 2 dagen geleden heb ik het nog niet geprobeerd, geen id of het daar ook helpt

[ Voor 19% gewijzigd door bitflusher op 24-03-2004 11:57 . Reden: had iets voorzichtiger moeten lezen ]

Verwijderd

Ik heb het ook, maar dan met Casema..... Onder Win ME / 98 werkte het wel..... Dus OF het is een driverissue OF iets met XP.....
Heb ook al vanalles geprobeerd, maar het kan me nu niet echt meer boeiuh, because god created TeamSpeak. :+

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
bitflusher schreef op 24 maart 2004 @ 11:55:
ik heb hier ook wel eens probs mee, een nieuwe calibratie van het geluit wil nogwel eens helpen
Het was een poging waard maar helaas, dit helpt hier niet.
Het gekke is dat (na een gelukte setup wizzard en idem met directe opties) dat het microfoon ledje ook niet beweegt zoals hoort.(gewoon geen beweging)
En ik heb gewoon een simpele niet zelf-configurerende SB 128 PCI geluidskaart

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Ik kan uit je verhaal niet helemaal halen of je webcam en audio tegelijkertijd gebruikt.

Mijn ervaring is dat webcam en audio apart prima werken, maar tegelijkertijd doen ze het niet.

Probeer het eens via Videoconferentie. Soms geeft ie zwart beeld of wel beeld maar geen audio, maar de aanhouder wint