Is iemand hier bekend met het W32.Protoride.Worm virus ?
Ik weet niet geheel zeker of ik alleen dit virus op mijn pc heb staan, maar de symptonen zijn als volgt:
- Als ik mijn taskmanager open zie ik zo'n 10 a 15 keer msupdate.exe staan, dit maakt mijn pc ontzettend langzaam.
- Als ik een anti-virus programma (zoals AVG) probeer te downloaden crasht de download gelijk.
- Mijn huidige anti-virus proggie kan ik niet meer opstarten (Norton).
- Als ik in mijn browser view>source doe krijg ik de foutmelding dat het systeem het opgegeven pad niet kan vinden. Als ik Mozilla probeer te openen kan die de .exe niet meer vinden, kortom het lijkt er op dat het virus programma's en/of de lokaties van de exe-files aan het verwijderen/veranderen is.
Hieronder een opsomming van mijn processen:
msupdate.exe
msupdate.exe
iexplore.exe
SETUP.EXE
msupdate.exe
taskmgr.exe
msupdate.exe
msupdate.exe
msupdate.exe
msmsgs.exe
smss.exe
ProxyPlus.exe
smsss.exe
nvsvc32.exe
NAVAPSVC.EXE
NAVAPW32.EXE
Apache.exe
ps2.EXE
alg.exe
hpsysdrv.exe
msupdate.exe
msupdate.exe
explorer.exe
msupdate.exe
spoolsv.exe
svchost.exe
svchost.exe
svchost.exe
svchost.exe
lsass.exe
services.exe
winlogon.exe
crss.exe
smss.exe
Apache.exe
System
Niet-actieve systeemprocessen (97%)
Ik heb op google gezocht op de W32.Protoride.Worm en kwam op een pagina van symantec uit, (http://securityresponse.s...a/w32.protoride.worm.html) en heb deze handleiding gevolgd, het heeft echter niks geholpen.
Het grootste probleem is nog wel dat ik geen anti-virus proggie kan downloaden/starten waardoor ik het virus er niet vanaf kan halen.
Iemand enig idee wat ik kan doen ?
Ik weet niet geheel zeker of ik alleen dit virus op mijn pc heb staan, maar de symptonen zijn als volgt:
- Als ik mijn taskmanager open zie ik zo'n 10 a 15 keer msupdate.exe staan, dit maakt mijn pc ontzettend langzaam.
- Als ik een anti-virus programma (zoals AVG) probeer te downloaden crasht de download gelijk.
- Mijn huidige anti-virus proggie kan ik niet meer opstarten (Norton).
- Als ik in mijn browser view>source doe krijg ik de foutmelding dat het systeem het opgegeven pad niet kan vinden. Als ik Mozilla probeer te openen kan die de .exe niet meer vinden, kortom het lijkt er op dat het virus programma's en/of de lokaties van de exe-files aan het verwijderen/veranderen is.
Hieronder een opsomming van mijn processen:
msupdate.exe
msupdate.exe
iexplore.exe
SETUP.EXE
msupdate.exe
taskmgr.exe
msupdate.exe
msupdate.exe
msupdate.exe
msmsgs.exe
smss.exe
ProxyPlus.exe
smsss.exe
nvsvc32.exe
NAVAPSVC.EXE
NAVAPW32.EXE
Apache.exe
ps2.EXE
alg.exe
hpsysdrv.exe
msupdate.exe
msupdate.exe
explorer.exe
msupdate.exe
spoolsv.exe
svchost.exe
svchost.exe
svchost.exe
svchost.exe
lsass.exe
services.exe
winlogon.exe
crss.exe
smss.exe
Apache.exe
System
Niet-actieve systeemprocessen (97%)
Ik heb op google gezocht op de W32.Protoride.Worm en kwam op een pagina van symantec uit, (http://securityresponse.s...a/w32.protoride.worm.html) en heb deze handleiding gevolgd, het heeft echter niks geholpen.
Het grootste probleem is nog wel dat ik geen anti-virus proggie kan downloaden/starten waardoor ik het virus er niet vanaf kan halen.
Iemand enig idee wat ik kan doen ?