GNOME 2.6 releaseparty 31 maart o.i.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 11:34

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vanwege het heuglijke feit dat GNOME 2.6 vandaag uitkomt, zal er ook voor Nederland een releaseparty georganiseerd worden. Nou ja, releaseparty...een feestje in het café wat al bekend is bij een hoop NOSsers, de Stairway to Heaven.

Kijk op de party-lijst en schrijf je in. Lijkt me gezellig.

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51

Arjan A

Cenosillicafoob

Als Gnome uitkomt vanavond. De servers zijn gehackt (lees slashdot) :):
The GNOME sysadmin team has just announced that the main GNOME web server has probably been intruded into, leading to the shutdown of the GNOME website, (including bugzilla.gnome.org, art.gnome.org and developer.gnome.org). The GNOME mailing lists, and CVS servers seem to be up, though the FTP server was immediately taken down as a precautionary measure (released sources are believed to be intact). This is bad, because GNOME 2.6 was supposed to be released tomorrow. Let's hope it is a false alarm.

[ Voor 82% gewijzigd door Arjan A op 24-03-2004 11:41 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, 75% van GNOME 2.6 is al uit, dus zo nieuw is het ook weer niet ;)

/me draait GNOME 2.6-rc3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Mja, zoiets heet "ervoor zorgen dat 2.6 vrijwel bug-loos is". En wees voor die hackpoging maar niet bang. De FTP-server is al weer on-line, alsook de webserver. De tarballs zijn niet geïnfecteerd.

Anywayz, het feestje begint vanaf zo'n 19:00 uur. Ikzelf kan er vanwege werk pas om half negen zijn, en dan begint het feest natuurlijk pas echt goed!

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 07:42

MadCow*

<= icon space for rent

Lijkt wel leuk om te komen, alleen ben zo ziek als een hond ....

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe stairway to heaven is wel een leuke tent, zolang ze maar metal of klassiekers draaien.

maar mensen vergeet je laptop niet mee te nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Valium schreef op 24 maart 2004 @ 11:56:
Mja, zoiets heet "ervoor zorgen dat 2.6 vrijwel bug-loos is". En wees voor die hackpoging maar niet bang. De FTP-server is al weer on-line, alsook de webserver. De tarballs zijn niet geïnfecteerd.

Anywayz, het feestje begint vanaf zo'n 19:00 uur. Ikzelf kan er vanwege werk pas om half negen zijn, en dan begint het feest natuurlijk pas echt goed!
'De ftp server' heeft geen problemen. ftp.gnome.org is namelijk gewoon een alias voor ftp.acc.umu.se. (En zelfs dat is een cluster van 4 machines.) De server waarop ingebroken is heet widget.gnome.org, en staat niet eens in hetzelfde land als ftp.acc.umu.se.
Wellicht is 'ie tijdelijk even uitgezet om de integriteit van de tarballs en sources te checken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al screenshots? Of zijn er grafisch niet zoveel veranderingen en is het vooral 'onder de motorkap'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Nautilus is ordes sneller geworden.
We hebben eindelijk een nieuwe fileselector.
Windows Netwerkomgeving is volledig geintegreerd in Nautilus en werkt zoals het zou moeten.
Multimedia-toetsen geintegreerd in Gnome-control-center (was eerst apart programma voor nodig: acme)
In gedit zit nu syntax-highlichting voor zeer veel talen.
Yelp is stukken sneller geworden.

Dat zijn zo'n beetje de dingen die mij opvallen.Er zijn natuurlijk veeeeel meer dingen veranderd, maar dat is mij nog niet opgevallen.

Oh ja, Nautilus start standaard in "spatial mode" Iets wat de windows explorer ook doet als je op "deze computer' klikt. Dit gedrag is eenvoudig uit te zetten in de config (wat ik dus doe), maar is voor bepaalde gebruikers een zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Ik wil geen spelbreker zijn, maar de gnome 2.6 release is met een week uitgesteld.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 15:48
Ik hoop dat Nautilus flink sneller + stabieler is geworden, want daar erger ik me nog wel eens aan. We zullen zien!
syntax-highlichting in GEdit is echt een verademing. Het was al mijn favorite (grafische) edittor, maar nu helemaal :) De rest heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.

* Mac_Cain13 hoopt dat GNome 2.6 samen met de 2.6 kernel in Fedora 2 wordt gestopt.
Dan ben ik zo over :P Al was ik de laatste tijd wel naar andere distros aant kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Mac_Cain13 op 24-03-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Mac_Cain13 schreef op 24 maart 2004 @ 15:11:
Ik hoop dat Nautilus flink sneller + stabieler is geworden, want daar erger ik me nog wel eens aan. We zullen zien!
syntax-highlichting in GEdit is echt een verademing. Het was al mijn favorite (grafische) edittor, maar nu helemaal :) De rest heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.

* Mac_Cain13 hoopt dat GNome 2.6 samen met de 2.6 kernel in Fedora 2 wordt gestopt.
Dan ben ik zo over :P Al was ik de laatste tijd wel naar andere distros aant kijken.
Syntax-highlighting zit al in GEdit hoor. Ik gebruik GEdit 2.4.1 soms ;) , en de laatste keer dat ik een c-file openhad (gisteren) was dat gewoon met syntax-highlighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 15:48
zwik schreef op 24 maart 2004 @ 15:33:
[...]
Syntax-highlighting zit al in GEdit hoor. Ik gebruik GEdit 2.4.1 soms ;) , en de laatste keer dat ik een c-file openhad (gisteren) was dat gewoon met syntax-highlighting.
Idd in mijn GEdit (2.4.0) zit het ook, alleen ik moest wel eerst ff updaten voor ik het had. In men standaard install zat het nog niet :P Iig ik vind het erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
syntax-highligthing in gedit! jipee, gedaan met vi in een console draaien :) ik ben zeer benieuwd naar gnome 2.6, en nautalus dat sneller word! het kan gewoon niet beter. Ik vraag me af of die hackers niet van de concurentie zijn... (vul zelf maar een bedrijfsnaam in die linux en verwanten niet kan uitstaan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
FSCK!
Uitgesteld?
Nou ja, dan maar volgende week....
Blijft gewoon staan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel fxd op verzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Dankjewel BalusC
Nu dus:
GNOME 2.6 Releaseparty op 31 maart 2004 in de Stairway to Heaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat "FSCK" dacht ik dus ook. Niet alleen omdat ik nauwelijks geslapen heb de afgelopen weken (gnome-media + gst is nogal veel samen), maar ook omdat de code freeze nu nog een week langer duurt. Daar wordt je helemaal krankjorum van. :X.

Nouja, ik ga volgende week eens kijken of er in Manhattan een feestje is. :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

syntax-highligthing in gedit! jipee, gedaan met vi in een console draaien
Heh? vi ruilen voor gedit? En trouwens, probeer gvim eens :)

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• alleen al vanwege de copy/paste zuigt vim (huppa, weg al je tabs en anderzijds niet-basale opmaak).
• om maar niet te spreken over de onaanpasbaarheid en de onintegreerbaarheid in een fatsoenlijke desktop.
• I prefer "ctrl-R" over ":%s/foo/bar/g", als je begrijpt wat ik bedoel. :). Vim doet te moeilijk over simpele commando's.
• en gedit kan ik tenminste direct vanuit Evolution openen. ;).

Etc.

edit:

Ik onkundig in vim? :X. :X. :X. Ik programmeer sinds jaren in vim. :X. :X. :X.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:30
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 23:11:
• alleen al vanwege de copy/paste zuigt vim (huppa, weg al je tabs en anderzijds niet-basale opmaak).
• om maar niet te spreken over de onaanpasbaarheid en de onintegreerbaarheid in een fatsoenlijke desktop.
• I prefer "ctrl-R" over ":%s/foo/bar/g", als je begrijpt wat ik bedoel. :). Vim doet te moeilijk over simpele commando's.

Etc.
Doordat jij windows like tools gewend bent en onkundig in vim wil niet zeggen dat het zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 23:11:
Hu? Gewoon Visual line nemen, dan kan je toch copy pasten?
Hm? Editor in een desktop?
Hmmm... Ik vind

:r!df -h

toch wel iets makkelijker als een nieuwe shell openen, df -h intikken, copy pasten, etc
vim niet dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo offtopic...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me komt ook.

En oja, je kan je hier inschrijven.

En ik gebruik altijd vim (in nocompatible mode), emacs (de gnu versie) of gedit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Dat wordt al gezellig...

ik kijk er in ieder geval al naar uit. Herkennen we elkaar eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als herkenning een probleem is.....ik ben die geek met dreads....

Is er nog iemand met een digicam?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En dan vandaaggisteren eindelijk gereleased :)

Info: http://www.gnome.org/start/2.6/
Nederlandse mirror van de sources: http://www.ini.hshaarlem.nl/mirror/gnome/2.6.0/sources/
(edit: 0-etje vergeten)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 01-04-2004 00:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 21:38
hopen dat er debian packages uitkomen, kan ik eindelijk overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Er zijn debian packages van. Al vanaf begin deze week. Je moet ze alleen uit experimental trekken, want in unstable zitten ze nog niet.

deb ftp://ftp.us.debian.org/debian/ ../project/experimental main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
nou ik heb deze toegevoegd aan me sources.list , apt-get update gerunnend, daarna apt-get install gnome gedaan.. maar krijg nog steeds newest version installed.. wat kan dit zijn?

tevens doet apt-cache show gnome ook nog steeds de oude versie laten zien..

[ Voor 19% gewijzigd door Newjersey op 02-04-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Newjersey schreef op 02 april 2004 @ 15:14:
nou ik heb deze toegevoegd aan me sources.list , apt-get update gerunnend, daarna apt-get install gnome gedaan.. maar krijg nog steeds newest version installed.. wat kan dit zijn?
Het pakket 'gnome' bestaat niet in experimental. Had je ook zelf kunnen vinden door dit bestand eens door te lezen.

(Sommige?) losse pakketten zijn al wel te krijgen, gnome-control-center bijvoorbeeld. Dit heet niet voor niets 'experimental', misschien moet je gewoon even geduld hebben tot het in unstable zit.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:27
weet iemand of en indien ja, hoe ik gnome2.6 install onder fedora core 1?

ik heb wel de repository van NyQuist aan zowel mn yum als apt sources toegevoegd, maar die lopen tegen dusdanig veel dependencie problemen op dat het niet gaat werken. (ik zal vast wel een repository missen, weet alleen niet welke 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
ajvdvegt schreef op 02 april 2004 @ 16:14:
[...]

Het pakket 'gnome' bestaat niet in experimental. Had je ook zelf kunnen vinden door dit bestand eens door te lezen.

(Sommige?) losse pakketten zijn al wel te krijgen, gnome-control-center bijvoorbeeld. Dit heet niet voor niets 'experimental', misschien moet je gewoon even geduld hebben tot het in unstable zit.
Nou, niet helemaal... experimental is een keyword wat wordt afgevangen in apt. Je moet dus de versie van experimental forceren door de opdracht
code:
1
apt-get -t experimental dist-upgrade
te gebruiken. Dan krijg je wel de nieuwe gnome-versie op je debian-bakje. Bij mij werkt het als een tierelier. Maar wees wel gewaarschuwd. Wat voor unstable geldt, geldt dubbel voor experimental. Geef ons niet de schuld als het je hele systeem naar de grafkelder stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 15:39
Wat je ook kan doen is Synaptic apt-get'en en daarmee Gnome 2.6 installen.

Sanderfox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Valium schreef op 04 april 2004 @ 01:26:
[...]

Nou, niet helemaal... experimental is een keyword wat wordt afgevangen in apt. Je moet dus de versie van experimental forceren door de opdracht
code:
1
apt-get -t experimental dist-upgrade
te gebruiken. Dan krijg je wel de nieuwe gnome-versie op je debian-bakje. Bij mij werkt het als een tierelier. Maar wees wel gewaarschuwd. Wat voor unstable geldt, geldt dubbel voor experimental. Geef ons niet de schuld als het je hele systeem naar de grafkelder stuurt.
ik heb het dus vrijdag geprobeerd.. gevolg was dus dat idd me systeem verneukt was.. naja.. iig gnome, toen heb ik maar me ghost terug gezet die ik van te voren gemaakt had..

misschien dat het was omdat ik in testing zit, en de expermental packages dan niet goedwerken ofzo, want hij hield 31 packages kept back, waaronder nautilus..

ik had dus apt-get -f experimental install gnome gedaan oid.. ik had dus beter dist-upgrade kunnen doen :o

[ Voor 6% gewijzigd door Newjersey op 04-04-2004 15:35 ]

Pagina: 1