Toon posts:

PC gaat alleen maar aan na stroomstekker eruit/erin doen

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gisteravond mijn nieuwe pc in mekaar geknutseld. Het eerste half uurtje deed ie het prima, maar nu als mijn pc uitzet gaat hij niet meer aan tenzij ik de stroomstekker eruit trek en hem er weer instop. Als ik vanuit windows gewoon reboot is er niks aan de hand. Ik heb de volgende onderdelen erin gebouwd:

- asus a7n8x-e deluxe
- amd 2800+
- Radeon 9800 Pro van sapphire 128 mb
- 2x 256 mb kingston (dual channel)
- 80gb diamond maxtor sata schijf

Kan iemand mij helpen met dit probleem of moet ik maar gewoon een nieuwe voeding kopen. Mijn huidige is al behoorlijk oud (minimaal 2 jaar zo niet langer).

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is je powerbutton niet gewoon lam :?
Als je de powerstekker erin stopt, gaat de PC dan automagisch weer aan zonder dat je op een knop drukt? Dan zou ik ff je powerbutton nakijken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47

Shunt

Boe

ik zou zeggen ga even bij de locale compu shop een andere halen minimaal 350 W en dan een goed merk als aopen. geen q-tec ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Idd, of even kijken of je dat stekkertje op het mobo van je power switch wel goed hebt staan.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-12 12:35
mijn qtec 550 "watt" doet t anders prima hoor! op de 3.3 volt ijn 3.32 en op de 5 voltlijn 5.11 en op de 12 voltlijn 12.59

[ Voor 7% gewijzigd door Stijnd op 24-03-2004 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik idd nog wel ff na kunne kijken.. Me powerstekker op me mobo (Die je tussen die ledjes propt) Zit er in iig wel goed in

Verwijderd

Topicstarter
Ow en nee als ik me stekker erin stop gaat ie niet vanzelf weer aan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :) Hulpgeroep is overigens niet nodig en het wekt ook nog alleen maar irritatie op. Je wordt op dit forum heus wel geholpen, daarvoor hoef je niet om hulp te krijsen ;)

Verwijderd

Trek het stekkertje van de aan/uitknop er anders gewoon eens uit en start 'm een paar keer met een schroevendraaier, dan kan je uitsluiten of het aan die knop ligt... alleen testen of hij meteen aangaat als je de stekker erin stopt in IMO niet voldoende om dit uit te sluiten.

Wat misschien ook nog kan gebeuren is dat de computer niet helemaal uit gaat, maar in een of andere "slaapmodus" en dus niet helemaal aangaat. Misschien dat dit een biosinstelling is, of gewoon een brak stukje mobo. Als je dan vanuit Windows reboot krijgt het mobo wel door: "reboot", maar bij het uitzetten blokkeert het mobo de correcte werking van de aan/uitknop, omdat hij "denkt" nog half aan te staan. Dit houdt natuurlijk op, op het moment dat je stekker eruit trekt..

offtopic:
Vaag verhaal, maar je begrijpt 't vast wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 11:38 ]

Verwijderd

Laatste keer dat ik iets dergelijks had (moest de stekker eruit halen en dan de pwr knop een paar sec ingedrukt houden) was mijn voeding gewoon kapot. Nieuwe voeding en probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Kben net bij de lokale pc-boer geweest en een nieuwe voeding erin gedrukt. Nog steed hetzelfde probleem. Bios batterij er even uitgehaald. Ook nog steeds niks. Ik zal de schroevendraaier optie zo nog even proberen. Tjsa en anders moet ik mijn mobo misschien maar terugsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok krijg hem met de schroevendraaier ook niet aan. Als ik de stekker eruit haal en hem er pas weer instop als het groene lampje op me mobo uit is dan doet hij het pas weer. Ook met de schroevendraaier pas als eerst het groene lampje uit is geweest

Verwijderd

Kun je testen met een andere videokaart/ram?

Handig: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Pagina: 1