Toon posts:

Asus Radeon 9600XT 128MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opzich ben ik zeer tevreden met dit bordje, voldoet aan me eisen, maar wat me opviel is het volgende (zie filmpje):

http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.lommerse/winamp.avi

(2,3MB / Divx Codec)

Het verslepen van bijv. Winamp geeft een heel spoor achter winamp aan.
voor mijn herinstallatie van gisteren had ik dat ook al. Het is niet altijd (ik check het nu regelmatig) maar zie het toch af en toe.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb de nieuwste ATi drivers, alle nieuwste updates incl SP1
Verder heb ik:

Asus P4P800 Deluxe mobo
512 Dual Channel (2x256) Pc3200/400mhz
P4/2.8/HT/800fsb

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ga eens terug naar de Catalyst 3.9 drivers.
de nieuwste drivers willen nog weleens problemen geven.
heb vrijwel hetzelfde systeem als jou alleen een P4C800 Deluxe en heb nergens problemen met deze drivers.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

Topicstarter
Maikeltje schreef op 24 maart 2004 @ 10:58:
ga eens terug naar de Catalyst 3.9 drivers.
de nieuwste drivers willen nog weleens problemen geven.
heb vrijwel hetzelfde systeem als jou alleen een P4C800 Deluxe en heb nergens problemen met deze drivers.
Waar kan ik die vinden?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

MaDLiVe

.-Observer-.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt wel of windows de nieuwe drivers nog niet geinitialiseerd heeft? Maw, niet gebruikt?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 24 maart 2004 @ 16:40:
Het lijkt wel of windows de nieuwe drivers nog niet geinitialiseerd heeft? Maw, niet gebruikt?
"Maw" ?

Wat me nu opvalt, die internet site die je op het filmpje ziet (daar ben ik gekomen via een topic hier)... het is als die site openstaat. Die site is ook niet echt geweldig snel, maar zodra die site geminimaliseerd is is het niet, maarja in me vorige installatie is het me ook al es opgevallen, toen was ik nog nooit op die site geweest, ik ga nu de Catalyst 3.9 drivers installeren

Verwijderd

Topicstarter
DAMN!
Nu is de BIOS / het Windows opstartscherm in ene in 50(!!!!!!) Hz, trilt als een gek, beeld is in ene niet meer schermvullend....
BIOS Defaults al geladen, werkt ook niet, wat kan dat nou weer zijn?

Verwijderd

Topicstarter
NU DIT WEER!!!
Welke drivers ik nu ook weer installeer, ik krijg deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.lommerse/ditgezeikweer.JPG

Is het systeem opnieuw opgestart, gebeurt er niets....
En dat 50Hz systeem gezeik,
Ik begin ernstig aan die asus CRAP te twijfelen :r

Verwijderd

ook al eens nieuwe chipset drivers voor je mobo gedownload?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Alle ATI files goed verwijderen, ook in je register. Dus regedit en je Display 000 map in je register verwijderen. Daarna reboot en het zou verholpen moeten zijn.

dikzak

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ontkoppel je tv-out, die cloned namelijk op 50 hz zodra er geen drivers gedetecteerd zijn (dus ook in DOS/BIOS)... tenzij je geen tv-out aangesloten hebt...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat scherm zegt even netjes dat er een test volgt, die +/- 1 minuut duurt onder normale omstandigheden. Wacht je wel lang genoeg ? Gezien de snelheid waarmee je post na elkaar twijfel ik nml. en beetje . . .

50Hz heb je altijd als er een tv getecteert word aan je TV-out, krijg je bij elke driver-wisseling. Ff op de desktop wachten, Beeldscherm/geavanveerd/weergave/klik de onderste button rechts en pas toe.

[ Voor 34% gewijzigd door Madrox op 24-03-2004 20:25 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op 24 maart 2004 @ 19:36:
ontkoppel je tv-out, die cloned namelijk op 50 hz zodra er geen drivers gedetecteerd zijn (dus ook in DOS/BIOS)... tenzij je geen tv-out aangesloten hebt...
Daar was ik idd achter gekomen ja... en wat betreft die drivers.... ik runde vanuit de verkeerde map de setup.... heb alles meteen ff opnieuw gedownload en werkt nu goed

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:33:
Ik begin ernstig aan die asus CRAP te twijfelen :r
Dat Asus bordje is prima, maar ik ben het wel met je eens dat de ATI drivers nog wel eens te wensen overlaten. Ik heb dezelfde Asus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 24 maart 2004 @ 22:27:
[...]

Dat Asus bordje is prima, maar ik ben het wel met je eens dat de ATI drivers nog wel eens te wensen overlaten. Ik heb dezelfde Asus.
Ja dat zal idd wel, maar heb iedere keer van dit soort probleempjes, maar goed, zoals nu bleek lag het ook weer aan mezelf....

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand meer een idee wat ik aan dit irritante probleem kan doen??? :'(

Verwijderd

Wellicht ten overvloede:

DirectX9 drivers, Asus 9600series drivers, viruscheck, Ad-aware, IEPurge, Regclean, Nasty File Remover en al dat soort progjes geprobeerd ??
Overtollige software verwijderd??
Wellicht ergens oude Nvidia drivers gebruikt met een vorige kaart o.i.d.??

PC hardware helemaal kaal maken zoals soudcard, NIC, controler kaarten eruit gehaald en stuk voor stuk terug zetten ??
De soundcard in de onderste PCI slot gezet (mocht je er een hebben en hem direct onder de VGA kaart hebben gestoken dan is dat volgens mij ook niet zo goed,....)

(Als nuchter nadenken niet meer werkt dan maar brainstormen,...toch?)

Verwijderd

Topicstarter
DirectX 9.0 / Asus drivers / Adaware etc allemaal al geprobeerd / diverse herinstallaties (niet speciaal voor dit) ook, helpt allemaal niet

hardware kaal maken kan ik nog gaan doen, totaal geen behoefte aan, flikker hem wel bij mycom... GVD, wordt hier LAAAIEND van echt waar, bij mij kan echt ZELDEN iets in 1x goed gaan.... BAH!
Direct onder de VGA kaart, zat normaal ook een PCI slot (bij me oude pc) maar hier is een ruimte overgelaten, er zitten dus nog 5 ipv 6 pci sloten, in PCI1 zit een NIC 100Mbit kaart (op aanrade van iemand), soundcard zit geloof ik in 3 en bewerkingskaart in 4 (of net andersom)
Pagina: 1