Toon posts:

[win98] installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik ga windows 98 installeren, ik start fdisk en maak een partitie aan. bij keuze menu van de opstartdiskette kies ik 'opstarten met cd-rom ondersteuning' en dan zegt hij dat E: de cd-rom drive is. als ik dan naar E ga met de windows cd erin en ik doe setup of dir dan geeft hij steeds aan dat hij E niet kan vinden en of ik het wil afbreken, opnieuw proberen of mislukt.

ik denk zelf dat het ligt aan de virtuele schijf die gemaakt word met de opstartdiskette die dan D: is en misschien dat hij de cd-rom ook als D ziet of zo :?

weet misschien 1 van jullie het?

bvd

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 08:08
:?
code:
1
2
d:\ [enter]
dir [enter]

en dan weet je toch direct of je cd-rom op D: zit? Of begrijp ik je vraag niet goed.

-

Verwijderd

heb je al gedacht aan een corrupte cd ? heb je er nog een om even te proberen om te kijken of je een directory van een andere cd wel kan opvragen ?

kan je in iedergeval testen of het daaraan ligt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Maak eens een andere bootdiskette en probeer het opnieuw, kan best zijn dat er net iets niet lekker is op je disk en dat je daardoor geen /dir etc kan doen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op 24 maart 2004 @ 10:51:
:?
code:
1
2
d:\ [enter]
dir [enter]

en dan weet je toch direct of je cd-rom op D: zit? Of begrijp ik je vraag niet goed.
ik bedoelde dat er in principe 2 schijven (virtuele schijf en cd-rom) gebruik maken van D: en dat alleen de virtuele word weergegeven of zo..ik heb dat vaker gehad bij een netwerkschijf G en een card reader die ook G had, als ik dan naar die netwerkschijf wilde kwam ik op de card reader.

de cd is niet corrupt, ik heb hem al bij andere systemen gebruikt waar hij wel wilde werken. maar bij andere cd's kan ik de directory ook niet opvragen...

ik ga nu een nieuwe boot diskette maken, hopen dat het daaraan ligt :)

bedankt iig voor de reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 11:02 ]

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Is het een gebrande CD? Kan zijn dat je CD-rom speler daar problemen mee heeft, mij ook gebeurd. Het standaard driver programma voldoet niet. Je moet eerst kijken of je uberhaupt de CD rom speler kan benaderen met bv een dir commando voor E: te geven, iets wat al min of meer genoemd is.

JPS

Verwijderd

Topicstarter
JPS43 schreef op 24 maart 2004 @ 11:05:
Is het een gebrande CD? Kan zijn dat je CD-rom speler daar problemen mee heeft, mij ook gebeurd. Het standaard driver programma voldoet niet. Je moet eerst kijken of je uberhaupt de CD rom speler kan benaderen met bv een dir commando voor E: te geven, iets wat al min of meer genoemd is.
het is een originele cd, en voordat ik ging installeren deed hij het wel gewoon :? daarom heb ik geen id waarom hij het nu niet doet...

Verwijderd

Welkom bij GOT

Probeer alle drive letters na C:, vaak is dit ook M of E

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 23:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Maak anders een partitie aan met Partition Magic. En probeer het vervolgens opnieuw.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Als het echt een originele Windows98 CD-Rom is dan is ie misschien ook wel bootable?? Dan kun je booten en meteen de installatie laten starten. Aangezien je al een partitie aangemaakt hebt hoef je die dan alleen nog maar te formatteren en de installatie starten.

Verwijderd

Zet de driveletter voor je cd-romdrive vast op X.
achter driver in autoexec.bat zet je /L:X

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 24 maart 2004 @ 11:22:
Als het echt een originele Windows98 CD-Rom is dan is ie misschien ook wel bootable?? Dan kun je booten en meteen de installatie laten starten. Aangezien je al een partitie aangemaakt hebt hoef je die dan alleen nog maar te formatteren en de installatie starten.
ja dat zou werken als ik in de bios kon instellen dat hij eerst boot van de cd...het is een ouwe bak: pentium 100 mhz en die bios kan ik alleen instellen dattie boot van a of c...vandaar die opstartdiskette.

ik heb een nieuwe boot diskette gemaakt en geprobeerd maar werkt nog steeds niet. misschien is er iets mis met de cd-rom speler...

ook andere paden geprobeerd van f-z maar niks werkt :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 11:58:
[...]

ik heb een nieuwe boot diskette gemaakt en geprobeerd maar werkt nog steeds niet. misschien is er iets mis met de cd-rom speler...

'(
Als je ook geen andere CD's kunt lezen en een nieuwe bootdisk werkt ook niet lijkt het me de CDROm (of de kabel). De driveletter voor de CDROm is bij de boordisk altijd eentje na de virtuele disk !
Pagina: 1