raid tussen een 2mb en 8mb schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:05
Ik heb nu de Western Digital BB 7200prm 80Gb, maar wil er nog eentje kopen om een Raid te maken.
Kan ik ook de Western Digital JB 7200prm (8mb versie) kope, en zo een raid maken?

Of zou het beter zijn om het besturingssysteem op de 8mb versie te zetten, en de rest gewoon op de oude schijf?

Verwijderd

Het kan wel, maar de snelheid is zo snel als je traagste schijf.
Wat voor Raid wil je maken eigenlijk?

Verwijderd

Het snelheidsverschil door meer cache is minimaal, iig kleiner dan de winst die je door een stripearray (RAID0) zal krijgen. Het enige wat sneller gaat is als er veel kleinere files moeten worden geladen/geschreven, zoals met gesplitte RAR's.

Aangezien het prijsverschil minimaal is zou ik gewoon voor de JB gaan, en dan RAID0 gaan draaien om de meeste snelheid te maken...

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:05
raid 0 is dat geloof ik, voor extra snelheid.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 16:08

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Vergeet niet dat je met raid0 dubbel zoveel kans loopt dat je al je data kwijt raakt door een defecte schijf. (zoniet meer dan 2x zoveel). Want als er 1 schijf stuk gaat, dan ben je ook de data op de andere schijf kwijt. Ook als je controller "vergeet" wat de instellingen van je raidset zijn ben je (vaak) alles kwijt.
Denk hieraan als je met raid0 gaat beginnen en zorg ervoor dat je vaak je spul backupped.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees eens de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden. Daarin staan antwoorden mbt het mixen van verschillende schijven in RAID array's. Ook is het voor jou wellicht moeite om in de OM FAQ onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?" te doornemen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.