Toon posts:

[xp] admin acc uit inlogscherm verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 nieuwe systemen geinstalleerd met een w-lan. Op het ene systeem is in het inlogscherm het administrator account zichbaar in het inlogscherm en op het andere systeem is deze account verborgen. Ik wil dit account dus voor het andere systeem ook VERBERGEN. De gebruikers krijgen gewoon een eigen account en als ik als administrator wil inloggen dan gebruik ik wel 2x crtl+alt+del.

Ik heb al even gezocht en er was iemand die zei dat ik dan die gebruiker als remote user moest instellen, maar dat is in het systeem waar de adm. acc al is verborgen niet het geval, dus dat lijkt mij niet de (goede) oplossing. Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36
Als je nog helemaal geen gebruikers hebt aangemaakt (wat ik vermoed wanneer ik je stukje lees) staat er het admin account om in te loggen, wanneer je dus een (of meerdere) gebruikers aan hebt gemaakt die kunnen inloggen, verdwijnt het admin account vanzelf

Verwijderd

Topicstarter
babbelbox schreef op 24 maart 2004 @ 10:42:
Als je nog helemaal geen gebruikers hebt aangemaakt (wat ik vermoed wanneer ik je stukje lees) staat er het admin account om in te loggen, wanneer je dus een (of meerdere) gebruikers aan hebt gemaakt die kunnen inloggen, verdwijnt het admin account vanzelf
Dat is inderdaad vrij logisch, maar op beide systemen is al een gebruikersaccount aanwezig. Het is dus zo dat op beide systemen een administrator accuont en een useraccount aanwezig is. Echter op het ene systeem is de administrator account zichtbaar (wat dus niet de bedoeling is) en op het andere systeem is deze verborgen.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36
Kijk even in de registry, de key :
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Waarschijnlijk staat bij het systeem waar administrator hidden is, de naam administrator hier als key, met een waarde van 0. Hierdoor wordt dit account niet zichtbaar in het login-scherm. Dus dan ook op andere PC ff die key toevoegen....

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
sjis schreef op 25 maart 2004 @ 17:12:
Kijk even in de registry, de key :
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Waarschijnlijk staat bij het systeem waar administrator hidden is, de naam administrator hier als key, met een waarde van 0. Hierdoor wordt dit account niet zichtbaar in het login-scherm. Dus dan ook op andere PC ff die key toevoegen....
Kijk daar hebben we wat aan. Bedankt :)