PC restart automatisch (onvrijwillig) :-)

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
OKay, het volgende probleem
Terwijl mijn bak aan het draaien is loopt hij met regelmaat vast, of reboot hij (alsof je het reset knoppie indrukt)

Ik heb alle hardware behalve de videokaart en de HD eruit gehaald maar het probleem blijft. Dit alles sinds een of andere grapjas mijn PC binnen is gewandeld terwijl mijn vuurmuur uit stond. (Geheugenbankejs wel beide los erin gehad)

Heb adaware eroverheen gehaald en de virusscanner heeft een update gehad en heeft de boel gescanned. Niets op dit gebied.

Vervolgens alle software uitgezet die server achtige capriolen uit haalt, maar ook dit gaf geen verbetering. De PC voor mijn open raam gezet (en dat was koud vannacht), ook geen verbetering.

Wat kan dit zijn???

Config:

PIII 750
265 MB mem verdeelt over 2 128Mb bankjes
120GB HD
Oude videokaart (tnt2 64 of 32)
Oude geluidskaart
1 netwerkkaart 3com

OS
Win2000 (alle updates)

Verder software
DC++
ServU FTP
Apache
Zonealarm
r-admin

[ Voor 4% gewijzigd door Ma_rK op 24-03-2004 13:17 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Een "cracker" kan mer doen dan een virusje of spyware loslaten, een paar kritieke bestanden verwijderen of corrupten kan wel zulke resultaten geven.

Is een reinstall geen optie want dan ben je er gelijk vanaf.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Het kan ook onschuldig zijn. Update al je drivers oa. je grafische kaart en zet de automatische reboot (bij kritische fouten) uit.

• Ma_rK
Die automatische reboot uitzetfunctie ken ik niet. Is dat een bios dingetje?

en

Reinstall is misschien wel een keer een goed ID. Kan ook eens op linux over gaan..

[ Voor 41% gewijzigd door Ma_rK op 24-03-2004 13:13 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Staat ergens in 't tabblad geavanceerd bij de systeemeigenschappen... en dan euh.. prestaties ofzo. (zit nu niet in Windows)

Verwijderd

Test je geheugen eens. Dat was bij mij het probleem, ik had precies hetzelfde

• Ma_rK
Ik heb de bankjes er al 1 voor 1 ingedaan. Maakte geen verschil.

[ Voor 79% gewijzigd door Ma_rK op 24-03-2004 13:10 ]

• Ma_rK
@ bergen: Bedankt. Gevonden

To specify what Windows 2000 does if the system stops unexpectedly

Open System in Control Panel.
On the Advanced tab, click Startup and Recovery, and under System Failure, choose which of the following actions Windows 2000 should perform if a Stop error occurs:
-Write an event to the system log specifies that event information will be recorded in the system log.
-Send an administrative alert specifies that your system administrator will be notified.
-Automatically reboot specifies that Windows 2000 will automatically restart your computer.

Verwijderd

Heb ff wat linkies voor je, btw deze post had beter gekunt in WOS.

Windows Operated Systems - FAQ (=uitschakelen automatisch opstarten)
Windows Operated Systems - FAQ (=begin van de FAQ)

Howto's & Guides
Windows Operated Systems

PS: De eerste 2 lijken op elkaar, maar zijn dus niet hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 13:17 ]

• Ma_rK
Thx m8. Was idd ff zoeken waar de post heen moest maar na overleg heb ik hem hier neergezet. Wos was achteraf wel beter geweest ja.

Verwijderd

zou het geen minddump kunnen zijn?
heb ik ook al voorhad. :)

• Ma_rK
In het Nederlands?

[ Voor 6% gewijzigd door Ma_rK op 24-03-2004 13:49 ]

Verwijderd

wat een arrogantie! :/

• Ma_rK
Gerard je mag ook met een oplossing voor mijn probleem komen, of het zelf even komen fixen (met je apple).

[ Voor 3% gewijzigd door Ma_rK op 24-03-2004 13:59 ]

• 3dfx
  • Niet online
Gezocht op "minddump" bij vandale.nl:
0-0 van 0 treffers bij het trefwoord "minddump" gesorteerd op relevantie:
Sorryhoor , maar leg jij dan ff uit wat een minddump is in goed nederlands?

Verwijderd

je kan dat vinden in de windowsmap als daar een map staat met minddump moet je die verwijderen.
ik heb windows xp
en ik heb dat ook al voorgehad maar je moet je mappen zichtbaar maken (verborgen mappen) :)

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 13:55:
je kan dat vinden in de windowsmap als daar een map staat met minddump moet je die verwijderen.
Da's de map minidump...bij minddump denk ik eerder aan iemand die z'n hersens bij het snuiten van z'n neus op de grond ziet vallen :+

• Ma_rK
Okay duidelijk. Ik zoek het op.

Verwijderd

wat het juist is weet ik ook nie maar ik heb het op het intern zelf moeten opzoeken.
en ook als je naar je Documents and Settings gaat moet je eens kijken in je Local Settings of de map temp leeg is wand die moet leeg zijn
en ook je Onlangs geopend moet leeg zijn
en als je naar het Configuratiescherm gaat moet je systeembeheer openen en je logboeken wissen wand daar staan al je fouten in en elke keer dat je pc opstart leest hij die fouten mee dat is het zo een beetje. :)

Verwijderd

Iva_Bigone schreef op 24 maart 2004 @ 13:55:
[...]

Gezocht op "minddump" bij vandale.nl:

[...]
Even offtopic, maar als je zoekt op engelse woorden bij vandale.nl vind je natuurlijk nooit een vertaling. Verder vind ik je 'minddump' vrije vertaling bijzonder geslaagd!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 14:08 ]

• Ma_rK
http://www.freetranslation.com/

eng --> nl

mind dump --> De geest stortplaats

Daar leg je oude geesten neer :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Ma_rK op 24-03-2004 14:08 ]

Verwijderd

You Receive a "System Has Recovered from a Serious Error" Message After Every Restart
Van toepassing op
This article was previously published under Q317277
SYMPTOMS
If Windows XP restarts because of a serious error, the Windows Error Reporting tool prompts you to report the problem to Microsoft for troubleshooting purposes. Windows may begin prompting you to report this information every time you restart the computer, even if no error occurred during the previous session. After this problem begins to occur, you are prompted to send the information after every restart, even if you choose not to send the information.
CAUSE
This problem occurs because after a Minidump (or memory dump) file is written, the paging file continues to have a flag set that indicates that a memory dump file needs to be written.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Naast het feit dat dit topic beter in WOS past, mag je ook wel je houding aanpassen. Zo had je bijvoorbeeld door een beetje research te doen al veel kunnen vinden over restart-probemen. Neem de WOS FAQ en deze troubleshooter eens door (mocht het nog een hardwareprobleem zijn).

Ik raad je ook aan je houding tegenover anderen iets aan te passen, je mag erg blij zijn dat mensen überhaupt al reageren.

Heb je genoeg research gedaan, kan je proberen een goed topic te openen in WOS. Neem daarvoor wel eerst de WOS Policy door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.