Toon posts:

USB Hub voor in je netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb op internet al gezocht en kwam deze link tegen:
http://www.elevenengineering.com/products/wireless_USB.asp

Dit apparaat komt alleen pas in oktober uit (snik snik) duurt voor mij telang...

Maar misschien kennen jullie nog gelijkwaardige apparaten die hetzelfde kunnen. Ik kon ze helaas niet vinden op internet. Maar ik ben dus opzoek naar een Ethernet USB hub.

Een normale hub kan je bijvoorbeeld 4 andere usb apparaten op aansluiten en sluit je op de pc aan via 1 usb kabeltje. Maar ik vroeg me dus af of er ook een USB hub bestond die je in je netwerkje kan prikken??? Zodat iedereen op het netwerk gebruik kan maken van de aangesloten usb apparaten...

Ik hoop het maar.... _/-\o_

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Zolang je pc aan staat, die waar de usb hub aan zit, zijn deze apparaten gewoon te delen over je netwerk hoor. Zodra mijn pc beneden aan gaat kan ik gewoon de printer en scanner gebruiken (beide usb) op mijn pc boven.

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
(jarig!)
Het is niet wat je vraagt, maar ik heb wel eens 'omgekeerde' USB-hubs gezien...
dus een USB-device via dit apparaat aan meerdere PC's hangen. De functionaliteit is natuurlijk veel minder dan het product onder het linkje, maar misschien dat je er iets mee kan....

If you don't succeed at first, redefine succes.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Harmen1975 schreef op 24 maart 2004 @ 10:15:
Het is niet wat je vraagt, maar ik heb wel eens 'omgekeerde' USB-hubs gezien...
dus een USB-device via dit apparaat aan meerdere PC's hangen. De functionaliteit is natuurlijk veel minder dan het product onder het linkje, maar misschien dat je er iets mee kan....
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb er ook een aantal. Ze zijn erg handig.

Ik heb deze
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/zoom/alien-usb-hub.jpg

Kun je op twee pc's tegelijk aansluiten en per poort kiezen op welke pc het apparaat is aangesloten.

Via ethernet heb ik alleen nog nooit gehoord. Vraag me af of het ook kan. USB apparaten zijn meestal niet zo 'intelligent' en worden meestal bestuurd door software op de computer. Die intelligentie zou je dan in de hub moeten zetten. Bovendien kun je ze niet gelijkertijd gebruiken wat wel kan met een netwerkprinter door de printqueue

[ Voor 3% gewijzigd door jona op 24-03-2004 10:24 ]

• jona
  • Laatst online: 01-01 21:49
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door jona op 24-03-2004 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Jona_ schreef op 24 maart 2004 @ 10:23:
[...]

Ik weet wat je bedoelt. Ik heb er ook een aantal. Ze zijn erg handig.

Kun je op twee pc's tegelijk aansluiten en per poort kiezen op welke pc het apparaat is aangesloten.

Via ethernet heb ik alleen nog nooit gehoord. Vraag me af of het ook kan. USB apparaten zijn meestal niet zo 'intelligent' en worden meestal bestuurd door software op de computer. Die intelligentie zou je dan in de hub moeten zetten. Bovendien kun je ze niet gelijkertijd gebruiken wat wel kan met een netwerkprinter door de printqueue
Ja, die ben ik ook tegen gekomen in mijn zoektocht...
maar nee, is niet wat ik bedoel :-(

Dan zou ik usb kabels door mijn huis moeten trekken... :-) Is niet echt handig

• Thomix
  • Laatst online: 28-04 07:19

Thomix

cAFFEÏNE!

+ dat USB kabels maar 2 meter mogen zijn.
Maar het moet toch mogelijk zijn om USB1 data om te zetten naar een Ethernet signaal zodat je wel gewoon 100 meter ver kan met goedkope kabel? Kan me haast niet voorstellen dat daar geen oplossingen voor zijn...
Pagina: 1