Ik ben bezig met het dichttimmeren van een 1605-R mbv extended access-lists. De router in kwestie krijgt zijn ip adres via dhcp op zijn externe interface (e1). Ik loop echter tegen problemen aan met de access-list voor de dhcp client toegang tot de server.
Ik heb het volgende gedaan (eerdere access-lists die niet met dhcp te maken hebben weggelaten / fictief ip adres):
Het probleem doet zich denk ik voor bij het starten van de dhcp requests:
Bij de dhcp_discover wordt een layer 2 (mac) broadcast verstuurd als ik het goed heb. Het lijkt er op dat deze word gedenied door de regel deny ip any any.
Een "show ip int e1" levert dan op "ip address will be negotiated". Zodra ik de access-group los maak werkt het weer.
Wie helpt?
Ik heb het volgende gedaan (eerdere access-lists die niet met dhcp te maken hebben weggelaten / fictief ip adres):
code:
1
2
3
4
5
| access-list 101 permit udp 211.211.211.211 0.0.0.0 eq 68 any eq 67 access-list 101 deny ip any any <int e1> ip access-group 101 in |
Het probleem doet zich denk ik voor bij het starten van de dhcp requests:
code:
1
2
3
4
| Discover Offer Request Acknowledge |
Bij de dhcp_discover wordt een layer 2 (mac) broadcast verstuurd als ik het goed heb. Het lijkt er op dat deze word gedenied door de regel deny ip any any.
Een "show ip int e1" levert dan op "ip address will be negotiated". Zodra ik de access-group los maak werkt het weer.
Wie helpt?
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 24-03-2004 11:06 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum