M'n lappie loopt dus muurvast, tijdens het installeren van Windows XP bij de hardware detectie. Of als ik een image terugzet tijdens de Windows sessie na ongeveer 10 sec. tot 1 minuut. Als ik Windows ME installeer (dat lukt wel) loopt deze ook binnen een minuut vast.
De monteur van compufix heeft via de onsite garantie de HDD vervangen (van 40GB naar 60GB
), maar dat heeft dus niet geholpen. De HDD is vervangen omdat wij dachten dat het geen geheugenprobleem was aangezien knoppix wel perfect en stabiel draait.
Ik heb nu het geheugen getest via memtest86 en daar kreeg ik na een complete nacht draaien de volgende errors:
3 0 000000fe88 0,9MB
? 41 000000fe88 0,9MB
Nu zijn dit errors, en ook nog eens in het onderste gedeelte van het geheugen dat toch altijd gebruikt word. Kan het zijn dat XP hierdoor muurvast (geen beweging meer in muis, geen reactie op toetsen, ook geen num-lock lampje meer aan te krijgen) loopt? Ik vraag het me af aangezien knoppix volledig afhankelijk is van het geheugen en die wel perfect draait.
Heeft iemand een idee of dit het probleem kan zijn, of wat het anders nog zou kunnen zijn?
/me heeft geen zin om zijn laptop op te sturen
Gegevens laptop:
Promedion 5600D M9
P4 2,4, 512KB cache (geen mobile)
512 MB DDR-RAM
64MB DDR-RAM ATI Radeon mobility 9000
60GB (was 40, is al vervangen) 5.400rpm HDD
4*USB2, 1*FireWire, parallel, com, ps2 combo, vga uit, tv uit.
De monteur van compufix heeft via de onsite garantie de HDD vervangen (van 40GB naar 60GB
Ik heb nu het geheugen getest via memtest86 en daar kreeg ik na een complete nacht draaien de volgende errors:
3 0 000000fe88 0,9MB
? 41 000000fe88 0,9MB
Nu zijn dit errors, en ook nog eens in het onderste gedeelte van het geheugen dat toch altijd gebruikt word. Kan het zijn dat XP hierdoor muurvast (geen beweging meer in muis, geen reactie op toetsen, ook geen num-lock lampje meer aan te krijgen) loopt? Ik vraag het me af aangezien knoppix volledig afhankelijk is van het geheugen en die wel perfect draait.
Heeft iemand een idee of dit het probleem kan zijn, of wat het anders nog zou kunnen zijn?
/me heeft geen zin om zijn laptop op te sturen
Gegevens laptop:
Promedion 5600D M9
P4 2,4, 512KB cache (geen mobile)
512 MB DDR-RAM
64MB DDR-RAM ATI Radeon mobility 9000
60GB (was 40, is al vervangen) 5.400rpm HDD
4*USB2, 1*FireWire, parallel, com, ps2 combo, vga uit, tv uit.