DVD-ROM lees snelheid van dvd-video discs

Pagina: 1
Acties:

• SneakyJedi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:12

SneakyJedi

Wipe them out, all of them

Topicstarter
Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een dvd-rom drive die zeer goede prestaties neerzet bij het lezen van dvd-video schijfjes. Ikzelf heb een Pioneer 120s. Ik gebruik Nero dvd-speed bij het bepalen van de snelheid. Ik kan een screenshot plaatsen als je dat wilt. Bij de leestest begint deze drive met 3.95 speed en eindigd deze met 9.46 speed. Dit is op zich niet slecht maar kan mijn dvd-brander niet bijhouden (6 en 8 speed) bij "on the fly" kopieren. Bestaan er dvd-rom drives die een hogere startsnelheid hebben of is dit zo'n beetje de max die er te halen valt?

Ik heb uren reviews gelezen en forums doorspit maar kan geen antwoord hierop vinden. Ook heb ik geen goede review sites kunnen vinden die regelmatig dvd-rom drives testen. Diegene die dat wel eens doen hebben oude reviews en dus niet meer relevant.

Post anders zelf je start en eind snelheid bij een test met Nero dvd-speed met een dvd-video schijfje. Ik ben benieuwd. _/-\o_

May the force be with you

• SneakyJedi

SneakyJedi

Topicstarter
Ja, dit had ik gelezen. Die asus is zeker niet de snelste daar. Dat is BTC. Toch jammer dat ze daar de start en eind snelheid niet weergeven bij het rippen. Men heeft het daar over de gemiddelde snelheid. Ik wil graag start en eind snelheden weten.

• SneakyJedi

SneakyJedi

Topicstarter
Fantastisch BalusC. Die cdspeed2000 site kon ik niet en heeft een mooie lijst staan met spelers inclusief een dvd-speed grafiek. Klasse.

Hmm, even de cijfers en faq bekeken. Deze snelheden zijn erg mooi maar ik ben bang dat dit snelheden zijn met een dvd-rom schijfje en geen dvd-video. Het verschil in snelheid kan groot zijn. Hier een copy & paste uit de faq daar:

"The best disc you can use is a single layer DVD-ROM disc with a capacity of at least 4GB.
Most DVD-ROM drives slow down to read dual layer DVD discs (most DVD-Videos are dual layer discs).
Some drives also slow down to read single layer DVD-Video discs."

[ Voor 38% gewijzigd door SneakyJedi op 24-03-2004 14:55 ]

Verwijderd

dvd-video _is_ dvd-rom met diverse bestanden in de video_ts folder.
DVD-5/-9 en ROM/R/RW staan hiervan los en hebben inderdaad grote invloed op de leessnelheid (oa door de dichtheid en reflectieverschil). Daarnaast spelen de hoeveelheid leesfouten (en de errorcorrectie) ook een grote rol.

Zoals je kunt begrijpen is het dan ook moeilijk om een database te kunnen maken met daarbij goede snelheidstest omdat het testmedium niet bij iedereen hetzelfde is.

• SneakyJedi

SneakyJedi

Topicstarter
Ik zie heel mooie grafiekjes staan van verschillende drives. Eentje van een Plextor die op 5.51 speed start en eindigd op 13 speed. Dit zou heel mooi zijn. Het gaat om een plextor 116a. Ik ken iemand met zo'n apparaat en heb hem een paar testjes laten doen. Nu blijkt dat een gebrand schijfje (zowel plus als min) altijd onder de 4 speed start. Een geperste dvd-video startte rond de 5.5 speed.

Het ziet er dus naar uit dat er geen dvd-rom drives bestaan die gebrandde dvd-video schijfjes op hogere snelheden kunnen uitlezen. Erg jammer.

Pagina: 1