Als de bijbel nu geintroduceerd zou worden, zou het verboden literatuur worden, neem alleen al Genesis 9:25: Vervloekt zij Kanaaan, een knecht der knechten zult gij zijn voor uw broeders.
Dit zet regelrecht aan tot rassenhaat: kanaaan is de neger namelijk..... dus, dat moet al gecensureert worden..... en verder staan er nog meer van dat soort dingen in (ja ik ben de bijbel aan het lezen, omdat ik wil weten waar ik over praat, net zoals dat ik al in Mein Kampf gelezen heb, en het nog eens af ga maken.)
Verwijderd
Pff sterkte....
Heb zelf ook eens een poging gedaan tot het lezen van de Bijbel van voor naar achter, maar kwam niet ver, terwijl ik normaal gesproken boeken verslind...
Ben na een hoofdstuk of tien gestaakt, en ben gedeeltes gaan lezen met behulp van een Bijbelstudie boek. Ging een stuk beter
Dit alles overigens om de zelfde reden als jij, te weten waar je het over hebt. Het is toch een stukje cultuur.
Maar inderdaad.. Er wordt vernederend gesproken over vrouwen, slaven, gekleurden, homosexuelen enz.
Kan dus in principe echt niet meer in deze huidige maatschappij.
Heb zelf ook eens een poging gedaan tot het lezen van de Bijbel van voor naar achter, maar kwam niet ver, terwijl ik normaal gesproken boeken verslind...
Ben na een hoofdstuk of tien gestaakt, en ben gedeeltes gaan lezen met behulp van een Bijbelstudie boek. Ging een stuk beter
Dit alles overigens om de zelfde reden als jij, te weten waar je het over hebt. Het is toch een stukje cultuur.
Maar inderdaad.. Er wordt vernederend gesproken over vrouwen, slaven, gekleurden, homosexuelen enz.
Kan dus in principe echt niet meer in deze huidige maatschappij.
CP wou dat ik wat deed aan deze 'vreselijke' typo in de naam van dit topic.
Ik kan alleen helaas niet èn het subject editen èn deze thread sluiten tegelijk.
Ik kan alleen helaas niet èn het subject editen èn deze thread sluiten tegelijk.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Dit topic is gesloten.
![]()