[SETI] Sequense.keyserver.org down?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Goedenavond :)

Na jaren aan RC5-64 meegedaan te hebben en sinds het einde van het project inactief geweest te zijn bij distributed computing projecten, wil ik de "draad" weer oppakken. SETI@Home lijkt me een fascinerend project :Y) Marsmannetjes spotten lijkt me namelijk wel amusant :+

Na zowel de CLI en de GUI variant geprobeerd te hebben, kom ik tot de conclusie dat de keyserver van Sequence down is...Of maak ik een foutje? Ik heb de handelingen uit de faq precies uitgevoerd, dus begrijp het probleem niet helemaal...

code:
1
2
HTTP Proxy: sequence.keyserver.org
Port: 5517

Is er soms iets veranderd, bijvoorbeeld de port? Ik kan namelijk nergens een mededeling vinden :(

Het zou natuurlijk zonde zijn als ik m'n, binnenkort opgezette team, niet kan laten flushen via de DPC server...In m'n studentenhuis hier in Enschede hebben we 40 kamers met 2 8Mb adsl lijnen, de beneden verdieping is momenteel totaal bewoond en ik heb vandaag een 2de 24 ports switch aangesloten aangezien de bovenverdieping nu mondjesmaat ook volstroomt met studenten. Oftewel: ik zou graag +/- 40 computers in dit netwerk willen assimileren, maar niet zonder stats :Y)

Bij voorbaat dank & welterusten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Eigenlijk mag dit ook wel in de seti dpch, maar nu we hier toch zijn... :)
Sequence heeft zijn queue (en statsbuilding) eind 2002 overgedaan aan ColdRain.
Sinds die tijd is de queue zowel van domein als van lokatie verranderd, ook al zijn de stats nog altijd via sequence.keyserver.org te vinden.
Het nieuwe adres zou dan ook http://seti.keyserver.org:5517 moeten zijn, nu kom ik er net achter dat deze ook niet thuis geeft.
GeIukkig zijn er genoeg alteratieven zoals onze keyserver (elteor.xs4all.nl:5517) maar als je deze vraag in de seti dpch post komen er genoeg andere mensen langs die ook hun keysever beschikbaar willen stellen.
Ik kan me even niet herinneren of ColdRain de keyserver offline heeft genomen dus ik zal ff een mail aan hem sturen zodat hij daar zelf een verklaring over kan geven.
Rest mij alleen nog de taak om je welkom terug te wenzen bij DPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
samengevat:
De SQ server (sequence.keyserver.org, poort 5517) heeft bij mij gedraaid van juni 2002 tot 31 augustus 2003. Daarnaast werd ook de dagelijkse DPCH gemaakt, eerst op fysisch dezelfde pc, later, en naar aanleiding van een aantal MF'en en soms haperende statsruns, op een aparte linux bak. Sedert 1 september 2003 heb ik geen fixed ip meer en is de linux server waarop nog steeds de dagelijkse DPCH wordt gemaakt, verhuisd naar een extern datacenter (en daar uiteraard wél met fixed ip). Zowel sequence.keyserver.org als seti.keyserver.org verwijzen naar die machine. Maar poort 5517 is dus niet meer, want SQ draait niet (behoorlijk) op linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64276

ColdRain schreef op 24 maart 2004 @ 08:54:
samengevat:
De SQ server (sequence.keyserver.org, poort 5517) heeft bij mij gedraaid van juni 2002 tot 31 augustus 2003. Daarnaast werd ook de dagelijkse DPCH gemaakt, eerst op fysisch dezelfde pc, later, en naar aanleiding van een aantal MF'en en soms haperende statsruns, op een aparte linux bak. Sedert 1 september 2003 heb ik geen fixed ip meer en is de linux server waarop nog steeds de dagelijkse DPCH wordt gemaakt, verhuisd naar een extern datacenter (en daar uiteraard wél met fixed ip). Zowel sequence.keyserver.org als seti.keyserver.org verwijzen naar die machine. Maar poort 5517 is dus niet meer, want SQ draait niet (behoorlijk) op linux.
Jullie moeten dus maar een andere queue gebruiken, je kunt bij elteoor terecht, bij mij, maar als het om 40 pc's gaat is het mischien beter om zelf setiqueue te draaien dan heb je alles in eigen hand.
p.s de gegevens van mijn 20/7 keyserver zijn: ip: 80.56.178.50 poort 5517

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Bedankt voor de reacties! Het is me nu allemaal glashelder, het zou inderdaad een ideetje zijn als de FAQ eens opgeschoond zou worden ;)

Ook vind ik het een goed idee om hier thuis op een van de servertjes zelf een SETI-proxy te gaan draaien, dan heb ik uiteraard zelf alles in de hand :Y)

Het zal nog eventjes duren voordat het hele huis én bewoond, én geassimileerd is, maar dat merken jullie vast wel in de stats binnenkort >:) :9

Gegroet, de toekomstige founder van SETI@Studentenhuis "De Oude School"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

zork schreef op 24 maart 2004 @ 12:39:
het zou inderdaad een ideetje zijn als de FAQ eens opgeschoond zou worden ;)
Tja, we zitten al een jaartje tegen de start van Boinc aan te hikken (met continu het vooruitzicht dat we volgende maand aan Boinc beginnen), vandaar dat het zinloos lijkt om de FAQ up-to-date te maken :/ :)
Misschien onze PV Redvox schoppen dat ie toch maar eens een nieuwe FAQ fixt :D

[ Voor 11% gewijzigd door Fear-factoR op 24-03-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

Redvox? Wie is dat? SETI PV? :o

Nooit geweten, crunch toch al een jaar of 2 seti.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Anoniem: 86133 schreef op 24 maart 2004 @ 14:21:
[...]

Redvox? Wie is dat? SETI PV? :o

Nooit geweten, crunch toch al een jaar of 2 seti.. 8)7
Misschien komt dat omdat je afwazig bent :P
Rooie laat zich de laatste tijd niet echt vaak zien, maar hij is dus de ProjectVertegenwoordiger voor SETI :) (zoek maar onder user Redvox, dan kom je vanzelf wel posts van hem tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Het is idd denk ik het handigste om zelf even een queue op te zetten op één van de machientjes daar :)

Hier staat een goede handleiding: http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=195

Dat je maar veel mag flushen binnenkort >:)

edit:
Je kan trouwens het beste de command line versie gebruiken samen met Seti@Home Service.
Compleet pakketje @ http://files.neukschaap.nl/Seti.zip
in installatie.txt staat een simpel uitlegje ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 70787 op 24-03-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Leuk domeintje :o

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64276

zork schreef op 24 maart 2004 @ 12:39:
Bedankt voor de reacties! Het is me nu allemaal glashelder, het zou inderdaad een ideetje zijn als de FAQ eens opgeschoond zou worden ;)

Ook vind ik het een goed idee om hier thuis op een van de servertjes zelf een SETI-proxy te gaan draaien, dan heb ik uiteraard zelf alles in de hand :Y)

Het zal nog eventjes duren voordat het hele huis én bewoond, én geassimileerd is, maar dat merken jullie vast wel in de stats binnenkort >:) :9

Gegroet, de toekomstige founder van SETI@Studentenhuis "De Oude School"
Ik heb een nieuwe flusher ben jij dat zork? :*)
Pagina: 1