"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Ik heb regelmatig e.e.a. gevectoriseerd in AutoCad, maar als ik eerlijk ben denk ik dat het met dit plaatje niet zo goed gaat lukken. Het voordeel is dat het plaatje in 1 kleur is, het nadeel is dat ik nu al compressie/anti aliasing zie. Ik zou het plaatje gewoon vergroten, en daarna "overtrekken" in vectoren. Het plaatje is niet echt complex, dus dat moet te doen zijn. Als ik dit in AutoCad zou moeten doen ben ik denk ik langer met de settings aan het pielen dan dat je nodig hebt om het plaatje na te tekenen.
mee eens. In photoshop, coreldraw of illustrator is dit een tien minuten klusje.
Verwijderd
Hoi,Reveller schreef op 24 maart 2004 @ 00:48:
Ik heb op internet het volgende plaatje gevonden en zou het graag gaan verwerken tot logo:
[afbeelding]
Nu zou ik dit plaatje graag uitvergroten, zodat ik de details beter kan bekijken. Biedt Photoshop hiertoe een betere mogelijkheid dan 'enlarge image'? Kan ik bijvoorbeeld het plaatje vectoriseren en het dan beter schalen?
Uiteindelijk wil ik dus het plaatje in aangepaste vorm in .eps formaat opslaan. Hiertoe zal ik het toch zelf moeten tekenen. Maar het is van zo'n kleine afbeelding lastig nagaan hoe de details precies lopen. Daarom wil ik hem enigszins kunnen vergroten. Heeft iemand een idee?
wat je zou kunnen doen is het plaatje in photoshop inladen, desaturaten, zodat hij grijstinen krijgt, dan met de levels zorgen dat je logo wit word en je achtergrond zwart.
dan zet je die layer in je alpha kanaal, selecteren, je selectie vergoten, nieuwe layer aanmaken en alt+backspace, vullen met kleurtje, voilla, maar dan is het nog steeds pixel, nu zou je je achtergrond weg kunnen laten hem saven als png, for the web, dan in flash inladen en trace image doen, 1,1,fine klaar.
-Galo
je kan hem oko gewoon even overtrekken in illustrator
Overtrekken is meestal de beste optie, en er zijn je al meerdere mensen voor geweest met hetzelfde probleem, lately. Daarnaast zou ik me afvragen of het jatten van een plaatje wel netjes is. Origineel is in ieder geval anders...
Photshop kan dit niet, freehand heeft een uitstekende tool hiervoor. Trial kan je downloaden bij Macomedia.
Verwijderd
Wat ik altijd doe met deze gevallen is het volgende:
- Trek het plaatje over in Flash.
- Als je dit gedaan hebt heb je een vector bestand die je net zo groot kan maken als je zelf wil.
- Trek het plaatje over in Flash.
- Als je dit gedaan hebt heb je een vector bestand die je net zo groot kan maken als je zelf wil.
Verwijderd
Het beste is gewoon overtrekken in illustrator, want aan eps bestanden heb je veel meer dan aan een flash bestand.
Verwijderd
Ik doe het met flash omdat ik nog niet veel soep heb gegeten van Illustrator, maar uiteraard kan het daar ook mee.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 10:32:
Het beste is gewoon overtrekken in illustrator, want aan eps bestanden heb je veel meer dan aan een flash bestand.
Iets met klok en (k)lepelVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 10:37:
[...]
Ik doe het met flash omdat ik nog niet veel soep heb gegeten van Illustrator, maar uiteraard kan het daar ook mee.
Volgens mij bestaat er van dit plaatje allang een vector versie, dat straalt er gewoon vanaf
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()