[html/css] Progressbar maken

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een progressbar nodig. Ik gebruik voor het gemak XHTML 1.1 en ik wil niet verder gaan dan CSS level 2. De progressbar komt in de cel van een veel grotere tabel te staan en ik wilde em simpel houden door geen plaatje te gebruiken en dat in breedte te variëren.

Ik heb de volgende code bedacht:
HTML:
1
<div class="percentdone" style="width: 50%">&nbsp;</div>
De percentdone class geeft alleen nog maar 100% height en een zwarte achtergronkleur aan.

Wat gaat er fout:
Het meest ergerende is dat MSIE dit grondig vernaggelt als de width heel laag is, desnoods 0%. Dan wordt ie toch een paar pixels breed. Nou prima, dan haal je die hele div weg, zou je denken. Klopt, maar bij 1 of 2% gaat die vlieger dus niet op, want dan wordt ie natuurlijk te breed. Het ziet er misschien ook raar uit dat er een nbsp in de div zit, maar als een div leeg is, wordt ie helemaal niet gerenderd, ongeacht de breedte of hoogte. Overigens renderen Opera en Mozilla dit wel correct.

Wie weet een workaround? Zonder browserafhankelijke of propriëtaire code uiteraard ;)

日本!🎌

• Pelle
  • Laatst online: 14:37

Pelle

🚴‍♂️

Probeer eens een font-size van 1px op te geven? Of 0px werkt misschien ook wel zelfs.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

of overflow: hidden; waarmee content (de spatie) gewoon "verdwijnen" als ze buiten de container vallen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 19:54

Exterazzo

Qeasy

En als je ipv die &nbsp; een transparante gif/png doet van 1x1 pixel?

Audentia

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
font-size instellen op 0 of 1px zorgt ervoor dat ie juist maar een paar pixels hoog wordt. Lang leve alle MSIE-bugs |:(

Maar, overflow:hidden lijkt prima te werken :)

日本!🎌

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

_Thanatos_:
font-size instellen op 0 of 1px zorgt ervoor dat ie juist maar een paar pixels hoog wordt. Lang leve alle MSIE-bugs |:(
Euh, je zet er zelf een non-breaking space in, nou moet je niet IE de schuld gaan geven ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Waarom heb ik die IE-bugs nooit? :P

code:
1
2
3
<div style="width:200px;height:2px;overflow:hidden;background-color:#000;">
<div style="width:1%;height:2px;overflow:hidden;background-color:#f00;"></div>
</div>

Gewoon netjes 2 pixels breed...

[edit]
Argh... GoT verneukt m'n html weer eens... in een los bestand werkt dit prima :)

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 24-03-2004 09:37 ]

• Pelle
  • Laatst online: 14:37

Pelle

🚴‍♂️

Komt omdat er een nl2br functie hier gebruikt wordt... doe je code even op 1 regel zetten, en het werkt wel.. n00b! :+

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ah is dat het :)

groetjes,

GoT noep

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Euh, je zet er zelf een non-breaking space in, nou moet je niet IE de schuld gaan geven ;)
Stylesheet-regels horen normale flow-regels te overrulen, dus de HTML en CSS in mijn startpost had wel degelijk correct moeten renderen.

日本!🎌

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

_Thanatos_:
Stylesheet-regels horen normale flow-regels te overrulen, dus de HTML en CSS in mijn startpost had wel degelijk correct moeten renderen.
Het moet altijd correct renderen (:P) maar het is niet weer een rare MSIE bug, het is gewoon de foute interpretatie van de width-rule door IE (wordt zonder overflow als min-width geinterpreteerd). En die is toch al wel een tijdje bekend, dacht ik ;)

Maar je hebt wel gelijk, dat MSIE dat fout doet :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik gebruik voor het gemak XHTML 1.1 en ik wil niet verder gaan dan CSS level 2. De progressbar komt in de cel van een veel grotere tabel te staan[...]
Begrijp ik hieruit dat je een tabel gebruikt om je progressbar te positioneren? Dan snap ik niet waarom je "voor het gemak" XHTML 1.1 gebruikt, want dan blijft het tag-soup ;)

Intentionally left blank

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee, het is gewoon een data-tabel, net als een spreadsheet dus zegmaar. Maar een van de kolommen bevat niet tekst, maar zo'n progresbarretje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 24-03-2004 22:38 ]

日本!🎌

Pagina: 1