soms lage fps bij games

Pagina: 1
Acties:

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik heb een beetje een raar probleem. Ik heb onlangs UT2004 aangeschaft maar nu heb ik dus een probleem bij het spelen. Af en toe heb ik dus dat de fps dropt naar 0.0 dus hij hangt voor ongeveer 0.5 tot 1.5 seconden waarna die weer vrolijk verder gaat (supervloeiend overigens). Dit is niet het enige spel dat het heeft. Maar dit is dus echt irritant. UT2004 is trouwens niet het enige spel dat er last van heeft.

Wat ik al gebropeerd heb:

-Catalyst 4.2 geinstalleerd
-Catalyst 4.3 geinstalleerd
-Omega drivers geinstalleerd (daar draai ik nu mee)
-videokaart teruggeclocked
-systeem teruggeclocked
-fast writes aan/uit

games waarbij ik rare "lags constateer"
-Command & Conquer Generals Zero Hour
-Demo Far cry
-Demo Painkiller
-Flight Simulator 2004 (OEM)

Games die er geen last van hebben:
-Command & Conquer Generals
-Colin MCrae Rally
-en nog een paar

specs:
-chieftec voeding 300 watt
-asus A7N8X-deluxe rev 2.xx
-AMD XP 2700+@2302mhz (191.8x12)
-Club 3d ATI Radeon 9700 pro @ 366/327 (wil niet hoger :( )
-512MB ram pc3200 2.0-3-3-7
-Maxtor 80GB 7200RPM 8mb cache
-Windows XP SP1
-Directx 9.0b
-3dmark03 : 5088
-3dmark01se: 15.600
-aquamark : 38.269
(scores even ter indicatie dat het systeem snel genoeg moet zijn om alles goed te deon zeg maar)

iemand een idee wat dit kan zijn????

[ Voor 17% gewijzigd door OMD op 24-03-2004 01:26 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Probeer met standaard instelling te spelen.... dus zonder antialising enzo
en lagere resolutie!

Lucky Goldstar

• OMD
ja maar zelfs met 1 tegenstander in het kleinse level heb ik dezelfde problemen als in een big ass level met 32 tegenstanders en veel explosies enzo... dat snap ik dus niet.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

Verwijderd

in je opties 9(van ut2004) (weet niet precies waar) staan 2 vinkjes geloof ik
iets van preload all player models/skins

Ik had namelijk hetzelfde en deze uitzetten verhielp het...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 00:55 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Even terzijde van de tip hierboven dat gefocussed is op UT2004, gaat je Harde Schijf toevallig op dat moment ratelen/druk doen? (had ik namelijk last van, maar dat merkte ik nooit totdat ik eens een keer stil, midden in de n8 zat te quaken)
offtopic:
Mijn eigen ervaring is, dat het meestal andere processen zijn die op de achtergrond draaien en er even doorheen fietsen. Hetzij een proggie die een online update haalt of een ander proggie die even zijn cache wegflikkerd op de schijf

[ Voor 37% gewijzigd door LinuX-TUX op 24-03-2004 01:00 ]

• OMD
het zijn geen processon op de achtergrond (denk ik) want ik heb zo goed als alles uitgeschakeld maar van die opties ga ik even kijken
thnx

• OMD
problemen zijn nog steeds niet verholpen :'( laadtijden daarentegen zijn wel veel korter geworden :*)

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan je videokaart licht, eerder je harde schijf, heb je misschien een 5400rpm of 2mb cache versie, of een vuile windows (eeuwen lang niet geformat bv.) Op momenten dat ie even iets nieuws moet laden blijft ie dan even steken. Heb ik ook wel eens gehad. Formatten verhelpt dit soort probs misschien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 01:24 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Weet niet of het helpt maar wat als je je processor even op zijn originele waarde clocked?

[ Voor 29% gewijzigd door Gody op 24-03-2004 01:24 ]

• OMD
specs ge-edit (harde schijf)
heb windows er al 2 keer opnieuw opgezet en ook helemaal kaal is UT aan 't laggen vreemd genoeg en dat is zo vervelend als je aan het deathmatchen bent.
maar een ding heb ik wel verkeerd gezegd namelijk dat wanneer ik 1 tegenstander heb heb ik het probleem al maar kan ik er meer leven (wil toch spelen) maar doe ik bv een team deathmatch van 5 vs 5 dan is het ongeveer 200% erger. Heb resolutie al verlaagd en graphic details naar beneden gedaan maar het mocht allemaal niet baten. Processor ook op stock speed gezet maar merk dan geen verschil.

Verwijderd

OMD schreef op 24 maart 2004 @ 01:30:
specs ge-edit (harde schijf)
heb windows er al 2 keer opnieuw opgezet en ook helemaal kaal is UT aan 't laggen vreemd genoeg en dat is zo vervelend als je aan het deathmatchen bent.
maar een ding heb ik wel verkeerd gezegd namelijk dat wanneer ik 1 tegenstander heb heb ik het probleem al maar kan ik er meer leven (wil toch spelen) maar doe ik bv een team deathmatch van 5 vs 5 dan is het ongeveer 200% erger. Heb resolutie al verlaagd en graphic details naar beneden gedaan maar het mocht allemaal niet baten. Processor ook op stock speed gezet maar merk dan geen verschil.
Toch ook de radeon en het geheugen maar eens op stock snelheid zetten.
En terug in Catalyst versie, ik vind zelf 3.7 en 3.9 nog steeds de beste voor in games. 4.3 scoort dan wel hoger in 3dmark, maarja eerst even een foutloos systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 01:36 ]

Verwijderd

zet je atitje op default speed misschien dat ie te warm wordt :S

had ook zoiets mijn 9700np draait sneller op 370/303 dan op 380/310 :S

daarnaast je voeding is wat zwakjes voor je systeem maar denk niet dat het daar aanligt

temps van cpu ???

chipset drivers ??

//edit

kmoet beter leren lezen :p maar dat is wat bij mij zo 1 2 3 opkomt

leest ie op moment dat je lags hebt van de cd ?? ofzo desnoods isotje rippen en mounten in geval van brakke cd rom speler (alle cd rom spelers zijn brak :p ideale oplossing is een extra hd met iso's :p )

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 01:41 ]

Verwijderd

probleem heb ik ooit ook al eens gehad
heb windows opnieuw geinstaleerd en weg was het
ma mijn idee met eigen ervaring een Nforce chipset en een ATI kaart werkt niet echt lekker

naja dat kan ook aan mij liggen

Verwijderd

VSYNC AAN!!!!

:P
Deze kleine optie uit kan soms hele irritante rare lag geven in Games. De PC is dan wel krachtig genoeg , maar het zal gewoon laggen.. Hopelijk lost dit je probleem op. Je kunt het gewoon bij de drivereigenschappen ofzo aanzetten :)

Ook kunnen haperingen onstaan door 'monitoring tools', zoals MotherBoard Monitor... of Speedfan. Ik merkte dat wanneer deze aan stonden er schokken ontstonden (misschien bij opvragen van temperatuur ofzo), deze onstonden ook alleen bij bepaalde spellen, en zorgden ervaan de een spel met bv 85FPS zomaar even haperde.. Dus een soort schokjes zeg maar.. Iets anders dan gewoon lage FPS.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 01:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 01:43:
probleem heb ik ooit ook al eens gehad
heb windows opnieuw geinstaleerd en weg was het
ma mijn idee met eigen ervaring een Nforce chipset en een ATI kaart werkt niet echt lekker

naja dat kan ook aan mij liggen
volgens mij ligt het aan jou :) echt nergens last van ben alleen niet pifast stabiel :S maar denk dat het aan mijn geh ligt samsung original pc2700 @402Mhz
7-3-3-2,5 @2,7 volt zit eraan te denken om op 2,9 te zetten maar ik heb deze systeem nog 1 a 2 maanden kga toch maar over op amd64 . Dus klok het niet verder over doe ik de toekomstige bezitter niet aan :p. Het is al namelijk +- verkocht :)

maar ieder zijn "afwijkingen" zo draai ik al mijn software engelstaalig omdat ik vind dat het beter is :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 01:55 ]

• OMD
Probs zijn opgelost :*) het lag raar genoeg inderdaad aan videokaart overclock. Heb hem op stock speed gezet en hij loopt als een zonnetje. En vsync kan je beter uit hebben als aan :o. Thnx voor alle hulp 8)

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 24-03-2004 01:58 ]

Verwijderd

OMD schreef op 24 maart 2004 @ 01:57:
Probs zijn opgelost :*) het lag raar genoeg inderdaad aan videokaart overclock. Heb hem op stock speed gezet en hij loopt als een zonnetje. En vsync kan je beter uit hebben als aan :o. Thnx voor alle hulp 8)
Het lag dus aan je temps ati9700 is een heet hoofd heb er ook last van mijn cpu temps zijn er 5 graden hoger van geworden dat zegt toch wel wat dus conclusie net iets minder ver overclocken of een andere rete goede koeling opzetten bij mij gaat er binnenkort een huge spire amdxp tot 3200+ koeler op wel ff goed ondersteunen :p

Bereid je ook al vast op nieuwe voedingen :p heb er 2 versleten in 16 maanden tijd maar kga nu over op een hele goede binnenkort.( maxpower 350 W en 400 W dood (opzich ook logisch maxpower he :p)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 02:02 ]

Pagina: 1