Toon posts:

[samba & win xp] Problemen met computer in domain hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als absolute N00b met Samba en in combinatie met windows ben ik nu toch bezig met het installeren van een linux bak om als domain server te werken. Nu is het gedeelte met het inrichten van samba helemaal goed gegaan (denk ik). Maar als ik nu in win xp mijn pc in het domain wil hangen dan krijg ik de melding dat de domaincontroller niet gevonden is en als ik dan op help druk krijg ik wat er onderop staat. Nu ben hierna bezig geweest met het inrichten van BIND 9 als dns server maar hier valt totaal niet uit te komen. Met veel pijn en moeite heb ik een reverse lookup masterzone gecreerd maar ik kom deze specifieke instellingen niet tegen. Ik heb hierop hier op got gezocht en op google, maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

De domeinnaam bowling kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.

Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein bowling:

De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.bowling.

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd.

2. Eén of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:

bowling
. (hoofdzone)

Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:25
misshien niet wat je horen wilt, maar als je weinig weet van samba ed, waarom gebruik je dan geen windows server versie om als Domain Controller te draaien. Heb er zelf ook al eens mee gespeeld en het is vrij eenvoudig in te stellen.

"Software is like sex: it's better when it's free."

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt natuurlijk wel gelijk. Maar ik ben juist druk bezig met aan het kijken wat Linux voor mijn werk zou kunnen betekenen. Ben zelf werkzaam in de automatisering en een windows server inrichten doe ik met mijn ogen dicht en een hand op mijn rug gebonden :-) Ik denk dat je wel weet wat een microsoft licentie tegenwoordig kost (sowieso teveel)

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Kun je inloggen op localhost ?

smbclient -L //localhost/ -U <usrername>

en vervolgens krijg je een password prompt....

Geeft dit informatie terug over de shares op de samba server ?

offtopic:
En van Bind word je inderdaad niet echt vrolijk ;)

[ Voor 20% gewijzigd door active2 op 24-03-2004 00:22 ]

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet denk ik al waar het probleem zit. Waarschijnlijk zat er toch iets niet helemaal goed in de smb.conf. ik heb deze weer helemaal opnieuw gebouwd en nu doet alles het in ene keer wel :-S
Ben even de weg kwijt hoe dit komt.. maar toch bedankt!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
Als je nog tegen verdere problemen aanloopt, check dan eens deze topics van andere gebruikers:

Howto - SambaPDC+WinXP+Policies
[rml][ Samba] Configuratie stappenplan[/rml]
[rml][ Howto] Suse 9.0 PDC Samba met XP clients[/rml]

Wie weet heb je er wat aan :)
Pagina: 1