Toon posts:

Backuppen met Memorystick tussen twee computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de documenten van mijn vader backuppen, maar dat kan ik niet doen door middel van een netwerk. Omdat ik niet meer bij mijn ouders thuis woon. Mijn plan is dus om dat via mijn USB-memorystick te doen. Helaas is deze kleiner dan de grootte van mijn vaders documenten.

Wat moet ik hier mee doen?

Je kunt de documenten niet op de USB-stick laten staan, want dan is de USB-stick vol en kan er niet gebackupt worden.
Is er een programma die hiermee overweg kan, zodat ik de bestanden van de USB-memory-stick kan halen. Zijn er programma's die de bestandseigenschappen opslaan in een klein bestand? Zodat het programma aan dat bestand kan zien, welke veranderde of nieuwe bestanden er naar de USB-stick moeten worden gekopieerd.

Het backuppen hoeft alleen maar van mijn vaders computer naar mijn computer. Andersom is niet nodig.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

Kvn

Ehm, volgens mij leg je niet echt duidelijk uit wat je wil of ik begrijp het gewoon echt niet? Waarom doe je het niet meerdere keren overzetten? Als de files te groot zijn doe je toch gewoon een spanning backup van een x aantal files dat net zo groot is als die stick en loop je ff heen en weer?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
met robocopy kun je een soort van synchroniseren, is dat wat je bedoelt :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Slayerized schreef op 24 maart 2004 @ 07:28:
Ehm, volgens mij leg je niet echt duidelijk uit wat je wil of ik begrijp het gewoon echt niet? Waarom doe je het niet meerdere keren overzetten? Als de files te groot zijn doe je toch gewoon een spanning backup van een x aantal files dat net zo groot is als die stick en loop je ff heen en weer?
Dat idee had ik zelf ook al gisteravond. Ik kan niet ff heen en weer lopen, want mijn ouders wonen in overijssel en ik in utrecht. Ik wil gewoon de documenten die veranderdt of nieuw via mijn usb-stick overzetten.
Bij normaal syncroniseren kijkt een synchronisatieprogramma naar de source- en destinationmap om te kijken wat ze verschillen. Aan de hand van de gekozen synchronisatiemethode begint het programma te synchroniseren.
Wat is mijn probleem?
Ik heb bij mijn ouders thuis wel de sourcemap, maar de volledige destinationmap is op mijn computer in utrecht. Hoe kan ik alleen die bestanden kopieren naar mijn lege usb-stick kopieren die veranderd of nieuw zijn, na mijn laatste backup?

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Mijn vader heeft Windows 98se.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Dat is vrij simpel, onthou / sla op elke keer de datum als je bestanden hebt gekopierd. Een groot aantal kopier programma's ondersteunen het kopieren van bestanden die binnen een bepaald tijds interval liggen. Dus je hoeft dan alleen de vorige syngronisatie en huidige datum in te vullen...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 24 maart 2004 @ 10:29:
Dat is vrij simpel, onthou / sla op elke keer de datum als je bestanden hebt gekopierd. Een groot aantal kopier programma's ondersteunen het kopieren van bestanden die binnen een bepaald tijds interval liggen. Dus je hoeft dan alleen de vorige syngronisatie en huidige datum in te vullen...
Maar hoe moet ik het dan doen met verwijderde bestanden.?

Verwijderd

Kan je niet een zipdrive regelen en daar de boel (lees: alles) op zetten? Mss kan je die zipdrive als destination gebruiken bij je pa's PC, en als source bij je eigen. Je loopt wel veel data eigenlijk nutteloos te transferren, maar het gaat niet over GB's of TB's neem ik aan.;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 10:48:
Kan je niet een zipdrive regelen en daar de boel (lees: alles) op zetten? Mss kan je die zipdrive als destination gebruiken bij je pa's PC, en als source bij je eigen. Je loopt wel veel data eigenlijk nutteloos te transferren, maar het gaat niet over GB's of TB's neem ik aan.;)
Is er geen betere oplossing???

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Comprimeren? Documenten staan erom bekend heel goed inpakbaar te zijn.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zou kiezen voor een compressiemethode in samenwerking met het archive-attribuut. Indien je een bestand hebt, waar het archive attribuut uit staat, bewerkt (en saved) dan zet windows het archive-atribuut aan. (Althans, de windows xp hier, maar ik ga ervanuit dat w98 dat ook doet). Indien je het bestand opent, of bewerkt en niet opslaat, laat windows het attribuut uit. Indien je een nieuw bestand maakt, staat het archive attribuut ook aan. Dat levert de volgende oplossing op:

Na een volledige backup gemaakt te hebben op je vader's pc selecteer je de gebackupde bestanden en rechtsklik je om de eigeschappen op te vragen. Zet nu het archive-vinkje uit (even zoeken waar het precies staat bij w98). De volgende keer dat je langskomt voor de backup kies je in winzip (andere zip-programma's hebben ook vast die optie) bij de add-functie de optie Include only if archive attribute is set. Add dezelfde mappen als de vorige keer en alleen de gewijzigde bestanden en nieuwe bestanden zullen gezipt worden. :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verder zijn CDRW drives tegenwoordig spotgoedkoop (ca €30), maar dat wist je natuurlijk ook wel.
Pagina: 1