Toon posts:

Draadloos netwerk vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoplijk weet iemand antwoord op de volgende vraag, ik heb al zitten zoeken maar kan mijn situatie niet vinden:

Ik heb dus een router in de woonkamer staan en heb nu ADSL aangevraagd. Nu komt mijn telefoonlijn bij mijn voordeur binnen en zou ik graag mijn router draadloos aan willen sluiten op adsl. Is dit mogelijk?

Zal wel een simpel antwoord zijn, want ben echt een leek op het gebied van netwerken.

bvd

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Simpel antwoord: Ja, dat is mogenlijk
ADSL <-kabel-> Draadloze Router <- draadloos -> werkstations
Zo'n idee krijg je dan.

[ Voor 55% gewijzigd door RaZ op 23-03-2004 23:46 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
kun je vertellen hoe? met meerdere accespoints?

Verwijderd

Hoe deel ik Internet ?

je moet dus een ad-hoc bridge opzetten tussen je adsl modem en je router. maar waarom niet gewoon meteen een draadloze router op je adsl aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
maar dan zou ik dus mn router moeten vervangen en alles draadloos moeten aansluiten? is het niet mogelijk mn router te behouden?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 18:18

Lordy79

Fundamentalist

Telefoonlijn -> ADSL splitter -> ADSL-modem (ethernet, dus geen USB) -> Wireless Router

En van de wireless router kun je EN (meestal 4) PC's aansluiten met een UTP kabeltje EN meerdere PC's (zeker een stuk of 50) draadloos laten communiceren met je router (en dus ook met je ADSL modem en dus ook met internet)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Laten we eerst even kijken of dat kan met je router. Welk merk en type heb je nu?
Als je een router nu hebt die alleen via de telefoon-lijn werkt of alleen via de kabel, heb je niets aan dat ding als je ADSL neemt namelijk.

Ey!! Macarena \o/

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 18:18

Lordy79

Fundamentalist

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:48:
maar dan zou ik dus mn router moeten vervangen en alles draadloos moeten aansluiten? is het niet mogelijk mn router te behouden?
Dat kan ook, maar scheelt nauwelijks kosten.

ADSL splitter -> ADSL modem (ethernet!) -> Wireless Bridge

Dan een WLAN Access point op de WLAN poort van je router aansluiten en vanuit je router kun je weer (meestal 4) PC's aansluiten via UTP.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

maar welk adsl modem krijg je eigenlijk? dikke kans dat het een 1-poorts router is, en dan hoef je ook geen router te hebben. alleen nog een switch en een AP

Verwijderd

Topicstarter
Gaat wel een duur geintje worden als ik dat zo bekijk.. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Het probleem is dat ik nu een dreambox op mn router heb aangesloten en deze (denk ik) heel moelijk wireless kan krijgen. Vandaar dat ik graag mn router wil behouden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:52:
maar welk adsl modem krijg je eigenlijk? dikke kans dat het een 1-poorts router is, en dan hoef je ook geen router te hebben. alleen nog een switch en een AP
Ik heb nog niks besteld, omdat ik er nog niet uit was wat te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:54:
[...]

Ik heb nog niks besteld, omdat ik er nog niet uit was wat te doen.
in dat geval is het teveel gedoe om je modem aan te sluiten op je oude router.
bestel gewoon een mooie wifi-router met ingebouwd dsl-modem en gooi die meteen na de splitter. kost je zo'n 100-150 euro

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:56:
[...]

in dat geval is het teveel gedoe om je modem aan te sluiten op je oude router.
bestel gewoon een mooie wifi-router met ingebouwd dsl-modem en gooi die meteen na de splitter. kost je zo'n 100-150 euro
Is wel het makkelijkst ja, maar de dreambox is het obstakel

Verwijderd

ik weet niet welke wlan router je hebt maar ik voorzie geen problemen.

als je de search gebruikt vind je hier genoeg over. ik ga niet voor je zoeken, dat vind ik nogal kinderachtig.

bij adsl van kpn krijg je een alcatel speedtouch 510 router modem 1p, dat is eigenlijk standaard.

wat jij kunt doen is bijv. het modem configureren als een pptp modem zodat je router via de uplink een pptp verbinding opzet met de 510, de kunt ook geloof ik bridge. wat ook mogelijk is, is het modem aansluiten op een netwerk aansluiting op de wlan router(die zitten er waarschijnlijk op) en dan werkt je wlan alleen als draadloos switch.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:59:
[...]

Is wel het makkelijkst ja, maar de dreambox is het obstakel
ik weet niet wat een dreambox is, maar als je die via UTP wilt aansluiten zal je daar toch een extra AP voor moeten kopen, welke oplossing je ook kiest.

tenzij je bereid bent om een draadje te trekken :)

Verwijderd

Topicstarter
Een dreambox is een sattelietontvanger met netwerkaansluiting. Ik zie dat draadje steeds dichterbij komen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus even verder zitten zoeken en is dit een goede oplossing?:

ADSL<-->ethernet modem<-->Linksys wireless bridge<-->linksys wireless AP and router

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 00:35:
Heb dus even verder zitten zoeken en is dit een goede oplossing?:

ADSL<-->ethernet modem<-->Linksys wireless bridge<-->linksys wireless AP and router
in principe gaat dat werken, en dat kun je dus je oude router houden.
moet je dus nieuw kopen: ethernet modem en 2 AP's.

wat volgens mij iets goedkoper is, en bovendien een stuk minder omslachtig:
ADSL <> wireless dsl router-modem <> wireless AP
en daar eventueel nog een switch van 10 euro achter.

maargoed, je moet zelf kijken wat je het handigste vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 11:07:
[...]

in principe gaat dat werken, en dat kun je dus je oude router houden.
moet je dus nieuw kopen: ethernet modem en 2 AP's.

wat volgens mij iets goedkoper is, en bovendien een stuk minder omslachtig:
ADSL <> wireless dsl router-modem <> wireless AP
en daar eventueel nog een switch van 10 euro achter.

maargoed, je moet zelf kijken wat je het handigste vindt.
Yep je hebt gelijk, deze opstelling gaat het dan ook worden. Iedereen bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 21:41 ]

Pagina: 1