Toon posts:

[Dual-AMD-Opteron]Tyan Thunder moederborden

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-got'ters,

Ik heb een vraag over de Tyan Thunder K8W & de Tyan Thunder K8S Pro:
passen deze in een ThermalTake XaserV WinGo V7000A???

En welk plankje kan ik beter gebruiken voor een Dual Opteron 248 met 4x1024MB TwinmOS ECC+reg (dus 8x512MB), sATA Raid (4 WD 250GB sATA schijven), SB Audigy 2 ZS Pro Platinum en een HIS RADEON 9800XT 256mb?

Welke Raid is beter voor mijn opstelling 0, 1 of 0+1???

kon het niet vinden in de search...

Already THNX,
Mr._Reaper

btw. Dit is geen "kijk eens wat ik besteld heb"-post maar een paar serieuse

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Als de plankjes ATX zijn dan past het wel, daarvoor moet je even op de site van Tyan kijken.

Over je RAID vragen: Wat wil je? Snelheid? Veiligheid? Of een combinatie daarvan?
Zie de FAQ waarin de verschillende RAID vormen worden uitgelegd dan kom je er wel uit.

Dit is hoofdzakelijk echt zoekwerk en je eigen beslissing nemen.

Canon Digital Ixus V3

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het lijkt mij handig als je de K8W neemt, enkel om de onbenullige reden dat de K8S GEEN AGP SLOT HEEFT, DOH!!! :+ :+ :+

[edit]Daarnaast benieuwd waarom je niet voor 4x1gb dimms gaat, omdat je in je vorige topic over "geld speelt geen rol" oid sprak...

[ Voor 35% gewijzigd door Kippenijzer op 23-03-2004 23:45 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Form Factor
• SSI EEB v3.0 footprint (12"x13"; 304.8x330.2mm)
- fits in many ATX-compliant tower chassis

Dit is dus wat er in de specs van de K8W staat. Op de site van Thermaltake staan niet echt spec over die kast wat ik zo 123 kon vinden. Dus mail die gasten maar even.

Dit had je zelf ook allemaal kunnen vinden, beetje meer moeite word wel gewaardeerd.

Canon Digital Ixus V3

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Thunder K8S heeft geen AGP dus die valt al af.

De K8W heeft een Extended ATX formaat. Als dat volgens de specs van die ThermalTake kast past dan zul je 'm er vast wel in kunnen lepelen. Mijn voorkeur zou gaan naar een een wat grotere server/workstationkast. Die Lian Li's hebben wel veel ruimte in de diepte en anders kun je een Chenbro SR-103 of SR-102 overwegen.

Of je RAID 0, 1 of 10 moet gebruiken hangt maar net af van je eisen ten aanzien van prestaties, betrouwbaarheid en opslagcapaciteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank jullie voor jullie snelle reacties, de Tyan Thunder k8w gaat het dus worden, wat betreft de Raid gaat het om de snelheid dus als ik mij niet vergis wordt het dan een Raid 0.

Wat is het voordeel van 4x 1gb t.o.v. 8x512mb(behalve dan dat je 4 slots weer vrij hebt) want volgens mij wordt er geen 1024MB twinmos ECC+reg geleverd bij asci-assen (want dan had dat er wel ingezeten:P; weet het asci sux, maar ze kunnen wel binnen 2 weken alles leveren al zijn ze wat duurder, bouw hem toch zelf in elkaar)

weet iemand ook de levertijden voor de Samsung SyncMaster 213T en of ie ook in het zwart verkrijgbaar is in nl, want volgens de spec's samsung.nl istie alleen in het zilver leverbaar, terwijl een zoekactie op google ook een zwarte laat zien (http://shop.store.yahoo.com/upsource/808055.html)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb niet echt de indruk dat je maar ook serieus op de websites van de fabrikanten, in de FAQ's van dit subforum en die van Opslagmedia & I/O Controllers hebt rondgekeken. Bij deze krijg je dan ook het verzoek om dat voortaan wel te doen.

Maargoed, kijk dus eens op de sites van Tyan en TT wat betreft de formaat van het mobo en de kast. Komen deze overeen of is die van de kast groter, dan past het. Sim-pel.

Dan zijn er ook nog de FAQ's. Kijk eens in de RAM FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden wat betreft het invloed van het aantal geheugenmodules. Kijk eens in de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden voor achtergrondinformatie over RAID.

Voor levertijden moet je niet bij ons wezen, wij verkopen geen 213T's. Raadpleeg de leverancier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.