Inloggen op FTP achter router: geen dir-list

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 21:00
Heb gezocht, wel wat topics gevonden maar geen oplossing.

De uitdaging: Ik zit hier op chello achter een routertje van Sweex. Werkt perfect, behalve op 1 ftp-server van een vriend van me. We gebruiken die altijd om foto's heen en weer te duwen, en dat is verrekte handig. Als het werkt...

Als ik niet achter mijn router zit, werkt alles prima. Achter mijn router helaas niet. Inloggen gaat goed, hij ziet mij (in Serv-U) ook inloggen maar daarna (bij het list-command) houdt het op (time out). Andere ftp-sites waar ik op inlog werken wel. Ik heb de firewall uitstaan. Verder zou ik niet weten wat ik moet instellen, ik heb die router pas sinds kort dus heb er nog niet al te veel verstand van. Ik heb (in de ftp-client, FlashFXP en LeechFTP) passive transfers aan en uit gehad, niets mocht baten.

Nog even de serverside-situatie, mocht het uitmaken: Serv-U ftp server, Draytek Vigor 2600 router en XS4All Power-adsl. Maar ik vermoed dat het probleem bij mijn router ligt, aangezien het zonder mijn router gewoon werkt.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer es in je client passive mode aan of uit te zetten. Werkt bij mij meestal wel bij dit soort problemen.

• Rob
  • Niet online

Rob

Laat die vriend van je eens port 21 en 22 naar zijn ftp server toe openzetten. Het zou kunnen zijn dat zijn ftp server achter zijn router niet goed de verbindingen door laat als de ander ook achter een router zit.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

-Rob-, zullen we er 20 en 21 van maken? 20 is de 'signaal'poort en 21 de datatransmissiepoort.

Move'je naar Network Troubleshooting

• BeQuietAndDrive
Korakal schreef op 23 maart 2004 @ 23:33:
-Rob-, zullen we er 20 en 21 van maken? 20 is de 'signaal'poort en 21 de datatransmissiepoort.
[n00b mode]Bedankt! Maar kun je kort uitleggen hoe je dat precies ongeveer doet? [/n00b mode]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

Ik denk dat jij deze eens moet gaan lezen:
Het Grote Poortmappingsverhaal
:Y)

Op de router (het configscherm van je router) moet je zorgen dat port 20 en port 21 (beiden TCP) naar het interne IP worden doorgestuurd.

even voor de duidelijkheid: dit moet dus gebeuren op de router waar de INKOMENDE verbindingen zijn, dus als ik het goed begrijp probeer jij op de FTP server van iemand anders in te loggen: dan moet diegene port 20 en 21 doorsturen.

[ Voor 33% gewijzigd door Korakal op 23-03-2004 23:43 ]

• Rob
  • Niet online

Rob

Korakal schreef op 23 maart 2004 @ 23:33:
20 en 21 ja, dat zeg ik :P

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• BeQuietAndDrive
We zijn zover dat we met passive aan kunnen listen en dat ik op zijn server (via FlashFXP) directories kan zien. Echter zodra ik wil downloaden krijgen we '425 cannot open data connection'. Jullie hebben ons so far mooi geholpen, it's just a small step now...

• VincentVega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 15:07
Poort 20 en 21 zijn nodig voor "active" connections

Om via "passive mode" te kunnen werken moet poort 21 open staan en 1024+ (en hoger) omdat er anders inderdaad geen data connection kan plaats vinden omdat de server waarchijnlijk achter een router of een firewall zit :)

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

• BeQuietAndDrive
We hebben het al gefixt, even posten hoe: ik weet helaas niet precies wat hij op zijn draytek heeft gedaan, maar vermoedelijk bovenstaande. Ik heb vervolgens op mijn router de ftp-poort geforward naar mijn locale ip-adres en voila.

Bedankt!

Pagina: 1