Toon posts:

computers uit, router blijft werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende doet zich voor:
Als ik beide computers uitzet die aangesloten zijn op een Belkinrouter blijft het lampje tranfer data van de kabelmodem branden. De modem blijft dus informatie verzenden.
Dit is niet het geval als ik 1 computer direct op het modem aansluit. Bij uitzetten branden er 2 lampjes en dat is normaal.
Het lijkt erop of de router gewoon blijft doorbabbelen. Het was mij al opgevallen dat met deze router de up-load minder is tijdens het online zijn.
Een oplossing kan zijn dat ik steeds de stroom van de router haal maar is er een andere oplossing. (Firewall in de router uitzetten had geen effect)
Of misschien eerst: kan het kwaad? Stoor ik andere kabelgebruikers bij mij in de buurt?

kabel verbinding van @home
modem com 21

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Van het @home netwerk krijg je een aantal kb/s aan broadcast packets binnen, ik denk dat je dat ziet knipperen op je router.

Op de router zelf kun je weinig uithalen (bekijk wel ff of je geen poort voor remote beheer open hebt staan) , en zou ik me er niet druk over maken.

Om te kijken of er iets mis is met je router : www.grc.com , en dan de Shields Up test doen.

succes