PC schokt / lagged

Pagina: 1
Acties:

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Ik heb dus een probleem. Ik dacht eerst dat het enkel aan de vid-kaart lang, maar inmiddels heb ik door dat het een system-wide probleem is.

Eerst maar ff de systeemspecs:
No-name kast met 300W voeding
Ga-7VAX KT 400
Athlon XP1800+
2x 512 MB PC3200 RAM
1x Barracuda 80 GB, 1x 120GB Maxtro 8mb cahce, 2x Deskstar(striped)
Creative Player 1024!
Dvd-rom 8x(samsung)
CD Brander 12X/8X/32x
Sapphire Radeon 9600XT met 256mb ram(600mhz)
Windows XP(build unknown)

Problemen:
-Lag'gend geluid in winamp: Muziek hangt even, en speel dan weer verder. Process priorities of output veranderen helpen nix. Bij nader onder zoek (Lees: Posten op GoT) bleken ook gifjes en cursors even te blijven hangen. Mijn hele systeem zit dus voor een halve of kwart seconde ff vast. Dat zonder dat de cpu load noemenswaardig veranderd.

-Zwaar wisselende 3dmark scores:

In 3dmark 2001SE haalde ik 6000 punten. In 3dmark03 haalde ik de eerste run 3500 punten. Na overclocken van mijn hele systeem(+beeldkaart) 2900 punten. En bij terug klokken nog maar 2400 8)7

-Pijltjes toetsen worden aangemerkt als SHIFT in quake 3 Arena en Urban terror(ie. bij controls setup geeft een pijltjes toets een SHIFT in vulling, even als Home, pgup etc etc.)

Die shift error in quake3 snap ik heelmaal niks van. lijkt net alsof mijn keyboard stampvol zit met shift toetsen. In andere spellen wertk het wel gewoon. Ook in Jedi Knight II of Academy, die beiden q3-based zijn.

Geprobeerd:
-Ad-aware
-Windows Wahser
-AGP-fastwrite uit.
-AGP 4x

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Hiervoor had ik een geforce4 mx 440, en daarbij had ik dus helemaal nix van het bovenstaande(behalve een 3dmark03 score van 289 :P )

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Run de andere spyware tools die in de BV FAQ staan eens. Ook kan het denk ik geen kwaad om memtest een nachtje te laten lopen...kijken of je geheugen nog wel goed is

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
DMA op alle drives aanstaan?

tvw

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Daar kan je probleem zijn, je noemt het al in je specs: Creative Player 1024!
Is een relatief oude kaart voor een relatief modern systeem.

Andere drivers. proberen en proberen. Reken er maar op dat je geluidskaart dwarsligt. Kan je pc rare dingen gaan doen. Ik ik heb alleen niet eerder gehoord dat je dan ook andere toetsfuncties gaat krijgen.

Ik weet alleen wel dat ik iets soortgelijks heb gehad. Probeer het eens met je onboard sound.

[ Voor 42% gewijzigd door MacDokie op 23-03-2004 23:25 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

zoek je mobo eens af voor bolstaande condensatoren.
dit zijn namelijk een hoop problemen door el kaar en meestal is de schuldige dan het mobo ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

agp@70mhz kan ook fucken daarnaast de temps van zowel cpu als vid kaart

mooi voorbeeld is dat je na het overclocken achteruit bent gegaan in scores :)

kdenk dat je aan andere koeling toe bent :P

//edit probeer anders je cpu niet overklocken met fsb maar met multyplyer (nadeel van via geen agp pci lock) dan maar dipswitches :) jouw mobo heeft geen mp instellingen in de bios voor zover ik weet

suc6

@domus denk niet dat het die creative is heb ook met xp1800 zelfde kaartje gehad dat ding mag wel niet super nieuw zijn maar dat is xp1800 ook absoluut niet en die cl1024 is ook erg lang verkocht

voltages ??? temps ??? meer info

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 02:29 ]

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 02:25:
agp@70mhz kan ook fucken daarnaast de temps van zowel cpu als vid kaart

mooi voorbeeld is dat je na het overclocken achteruit bent gegaan in scores :)

kdenk dat je aan andere koeling toe bent :P

//edit probeer anders je cpu niet overklocken met fsb maar met multyplyer (nadeel van via geen agp pci lock) dan maar dipswitches :) jouw mobo heeft geen mp instellingen in de bios voor zover ik weet

suc6

@domus denk niet dat het die creative is heb ook met xp1800 zelfde kaartje gehad dat ding mag wel niet super nieuw zijn maar dat is xp1800 ook absoluut niet en die cl1024 is ook erg lang verkocht

voltages ??? temps ??? meer info
Mijn systeem begon met laggen toen ik mijn Radeon 9600XT erin propte. Daarvoor was mijn geforce4 al met veel hogere AGP snelheden gegeseld, evenals mijn CPU.

Ik heb um verder terug geklokt naar 1700mhz en AGP @ 68 mhz. Nog steeds zijn de resultaten laggy/schokkerig

VCoreA:1.690
+3.3V: 3.310
+5.0V: 4.910
+12V: 12.730
+5Vsb: 5.080

CPU A: 42'C(bij kamer temp van 22'C)
Systeem: 32'C

Wel een frappant detail: Van morgen lag met geluidskaart er min of meer uit. Bij apparaatbeheer wassie wel gewoon geïnstalleerd. Echter bij Audio en Geluidsapparaten waren alle opties grijz/disabled. Winamp had wel muziek though....

Ik kan alleen FSB instellen in mijn bios, dan houd je dus idd dipwitches over.

Als je overclockt en je scores droppen is dat niet goed, maar als je terug klokken en je gaat weer achteruit? Dat lijkt me wel heel frappant. Van 3500 naar 2400 is best een significant verschil....

[ Voor 8% gewijzigd door Rey Nemaattori op 24-03-2004 09:49 ]

• ungarmax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2021
Heb je wel, toen je je Radeon kaart in je pc stopte, je hele systeem opnieuw geinstalleerd? als je overstapt van nvidia naar Ati is dit soms nodig. :(
het schijnt namelijk zo te zijn dat je je detonator drivers niet goed kan deinstalleren, zelfs niet met detonator destroyer.
ik had hetzelfde probleem. ik wilde van een GF4 ti 4400 naar een ati radeon kaart.
ik kreeg toen een ontzettend instabiel systeem terwijl ik de drivers naar mijn weten toch echt goed verwijderd had. (niet dus) ik terug naar de winkel, zij adviseerden toch om mijn hele systeem opnieuw te installeren. daar had ik btw geen zin in dus nu heb ik nog steeds de nvidia kaart. was wel schappelijk van de desbetreffende winkel dat ik mijn geld terug kreeg.

• Rey Nemaattori
ungarmax schreef op 24 maart 2004 @ 09:57:
Heb je wel, toen je je Radeon kaart in je pc stopte, je hele systeem opnieuw geinstalleerd? als je overstapt van nvidia naar Ati is dit soms nodig. :(
het schijnt namelijk zo te zijn dat je je detonator drivers niet goed kan deinstalleren, zelfs niet met detonator destroyer.
ik had hetzelfde probleem. ik wilde van een GF4 ti 4400 naar een ati radeon kaart.
ik kreeg toen een ontzettend instabiel systeem terwijl ik de drivers naar mijn weten toch echt goed verwijderd had. (niet dus) ik terug naar de winkel, zij adviseerden toch om mijn hele systeem opnieuw te installeren. daar had ik btw geen zin in dus nu heb ik nog steeds de nvidia kaart. was wel schappelijk van de desbetreffende winkel dat ik mijn geld terug kreeg.
Dit ga ik komend weekend uit proberen. Ik moet dan toch mijn schijven in een andere RAID configzetten moet bijna alles er toch af....

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

Ik heb een soort gelijk probleem :

Chieftec 350Watt
-Asus A7N8X-X
-AMD XP1700+ @ 1705MHz (1.8v) (155x11) (43C Stressed/37C Idle)
-3x 256Dane-Elec DDR3200@155Mhz (Cas 2.2.2.5) (3.5v)
-Asus GeForce4Ti4200 (320/555) (AGP@100MHz@1.5v (verschillende standen geprobeerd))
-3x 20GB 7200rpm ATA133 2MB Cache Maxtor Schijfjes
-Onboard Geluid/Netwerkkaart
-8x DVD-Speler
-8x/8x/40x HP Brander
-Windows XP(Build 2600)
-DirectX 9.0b
-44.03 Omega Drivers geprobeerd(Fixed wat 9.0 GF4 bugs) 56.64 geprobeerd.
-1.16 Asus nForce Drivers (nVidia drivers maken het systeem instabiel)
-SBA aan, Fastwrites uit

Vreemd genoeg heb ik alleen problemen met 3Dmark en DirectX9.0 games;

2001 : 10633 (Vergelijkbaar systeem zit rond de 13000)
2003 : 1000< (Tja, niet om over naar huis te schrijven)

Net schone install gehad, laatste drivers... niets beter :( Topic gevolgd en de dingen gechecked maar kom ook niet verder...DMA aan, voltages kloppen, verder geen problemen/vastlopers in oudere games en tijdens surfen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mathizsias op 25-03-2004 01:08 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37

makje

Professioneel prutser

-Lag'gend geluid in winamp: Muziek hangt even, en speel dan weer verder. Process priorities of output veranderen helpen nix. Bij nader onder zoek (Lees: Posten op GoT) bleken ook gifjes en cursors even te blijven hangen. Mijn hele systeem zit dus voor een halve of kwart seconde ff vast. Dat zonder dat de cpu load noemenswaardig veranderd.
Je cpu load is dan misschien wel laag, je moet op deze momenten wel even iets van je harde schijf laden. Je hebt een 300Watt voeding en een heleboel hardware in je systeem, waaronder 4 schijven. Daarnaast trad het probleem op toen je van een GeForce4 MX naar een Radeon 9600 XT ging, en die laatste heeft toch net wat meer juice nodig. Als vervolgens de 12v waarde van je voeding zo... merkwaardig... is, dan lijkt het mij niet ontdenkbaar dat een nieuwe/zwaardere voeding kan helpen. (sowieso vind ik 300watt voor jouw systeem niet heel veel. hij moet dan van goede kwaliteit zijn om dat goed te trekken)

Een 2e mogelijkheid is een drivers probleem. Je bent namelijk van een nvidia kaart naar een ati kaart gegaan. Misschien dat resten van je oude drivers wat storend zijn. Misschien helpt een schone windows installatie?

edit:
@ Tidus: je AGP op 100Mhz??? :o Zet die eerst maar eens terug op 66Mhz en we praten weer verder...

[ Voor 5% gewijzigd door makje op 25-03-2004 01:23 ]

9800x3d

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

Hm, bleek een driverprobleem, de Asus Mobo drivers waren niet helemaal goed dus, heb iets oudere nForce drivers geinstalleerd en zit nu weer op het rechte pad! :)

2k1 : 12114
2k3 : 2455 (Nog niet genoeg naar mijn mening tho :p)
Pagina: 1