-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --
Verder geef ik persoonlijk de voorkeur aan het Braun systeem, omdat die toch het meest gladste scheerresultaat geven.
De philishave modellen met beweegbare koppen zijn ook heel goed, maar de Braun heeft een beetje de vorm van een mesje. Recht ipv een driehoek.
Ik ben van een philishave coolskin overgestapt naar een mesje wat ook gepaard ging met wondjes bij het scheren, irritaties van de huid enz, maar dat is nu verdwenen.
In mijn winkel hoor ik altijd positieve verhalen over Braun.
Let ook wel; het scheerblad vervangen van een Braun is bijna de helft goedkoper als van een Philips...
Succes met je keuze... Maar als je nu vind dat Braun je een goed resultaat geeft, zie ik geen reden om over te stappen naar een Philips. Dan zou ik gewoon weer een Braun kopen...
Net zoals met roken; als je eenmaal een merk gevonden hebt, verander je ook niet snel meer.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Serve The Humanity , Be Server
Persoonlijk zou ik dus weer een Braun kopen
De enige aanmerking is dat dat creme-zakje er wat lastig ingaat. Ik ben er nooit zeker van of ie nou goed vastzit of niet (en als ie niet goed vastzit, doet het pompje het niet); lukt vaak niet in één keer.
Verder perfect. Schoonmaken is ook heel moeilijk
Het is verder inderdaad af te vragen of het driehoekige systeem van Philips beter werkt dan het Braun-systeem, maargoed... nooit een Braun gehad..
Dus schoonmaken is niet automatisch, maar ook niet echt een ramp.
Veel succes met je keuze..
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Anoniem: 39993

Ik ben er erg tevreden over, ondanks dat het wat extra aandacht kost om ook onderin de hals goed glad te scheren. En over het schoonmaken, tsja het is al gezegd, even onder de douchkop en klaar
Die emulsie gebruik ik eigenlijk nooit, in het begin wel, omdat ik toen last had van een wat geïriteerde huid. Pompje werkt verder perfect bij me. Ook de bijgeleverde trimmer doet het erg goed.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Ik ben dus van Braun overgestapt naar Philips en dat gaf bij mij veel minder irritaties op van de huid en wondjes. Het is net wat je huid het prettigste vind blijkbaar.freddyathlon schreef op 24 maart 2004 @ 08:14:Ik ben van een philishave coolskin overgestapt naar een mesje wat ook gepaard ging met wondjes bij het scheren, irritaties van de huid enz, maar dat is nu verdwenen.
TS kan er alleen achter komen wat het beste is door het te testen, probleem is alleen dat dat wat duur is (moet je twee van die dingen aanschaffen

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Tevens werkt mijn moeder oude mannetjes in een verzorgingstehuis en ze scheert die mensen regelmatig met hun eigen apparaten. Volgens haar suckt braun gigantisch in vergelijking met philips.
Die nieuwe zelfreinigende/accu geval braun is wel beter, maar ook $$$. Kortom, me ma heeft met veel van die dingen geschoren (bewoners dus..) maar ze vindt braun niet veel soeps.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Schoonmaken is best handig, doe ik 1x in de 2-3 weken (met vloeistof dan, tussendoor gewoon met het borsteltje). Dan kan die cartridge wel heel lang mee (half jaartje?)
Twee maanden op proef inderdaad. Ik zit er aan te denken om een sensotec aan te schaffen, maar ik vind het nogal veel geld. 190 euro...._Richie_ schreef op 25 maart 2004 @ 16:50:
Philips heeft een niet-goed-geld-terug-garantie, dus die kan je dan eerst proberen, als ie fijn is hou je hem , anders niet toch? (wel even een paar weken laten wennen aan je huidje, (tip van de mens health))
Ik mis het iig niet op de mijne, die twee ledjes laten mij prima weten wanneer ie weer opgeladen moet worden.
Ik vind groen niet mooi. (Verder zei de verkoper hetzelfde als jij, dus dat geloof ik wel.)ACM schreef op 25 maart 2004 @ 20:37:
Je hebt al een sensotec vanaf 169 (zonder dat ie in de aanbieding is), waarom zou je er 190 euro aan uitgeven, voor dat suffe leddisplaytje extra ofzo?
Ik mis het iig niet op de mijne, die twee ledjes laten mij prima weten wanneer ie weer opgeladen moet worden.
Edit:
Uiteindelijk heb ik toch maar een HQ 8890 luxe gekocht voor net geen 200 euro. Die zilverkleurige met dat suffe displaytje dus, waarop hij aangeeft hoeveel minuten je ongeveer nog kan, hoeveel kracht er nog in de accu zit, wanneer je hem schoon moet spoelen.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 17-08-2004 09:48 ]
If it ain't broken, don't fix it
Anoniem: 109640
Die voor het eerst gaat scheren
Me vader zegt je kan beter wachten voor je, pukkels weg zijn, en dan scheren. Maar volgens mij loop ik er nog 2 jaar mee rond, en zo lang kan ik niet wachten.
Straks wordt ik aangehouden omdat ze denken dat ik school wil opblazen
Zelf had ik er een paar jaar geleden geen last van, scheren ondanks pukkels. Ik gebruik een Philips HQ 6445. Ik heb alleen geen ervaringen met andere apparaten, maar deze bevalt goed.Anoniem: 109640 schreef op 25 maart 2004 @ 22:00:
Nou ja, wat raden jullie een 15, jarige jongen aan, bijna 16?
Die voor het eerst gaat scheren.
Me vader zegt je kan beter wachten voor je, pukkels weg zijn, en dan scheren. Maar volgens mij loop ik er nog 2 jaar mee rond, en zo lang kan ik niet wachten.
ps of je moet heel stoer willen doen, een survivalmes ala Crocodile Dundee.
Anoniem: 55399
Anoniem: 26225
Probeer eerst eens nat scheren met Mach 3 Turbo in combinatie met Somersets scheerolie (klein flesje, te koop bij o.a. de Ethos). Ik weet bijna voor 100% zeker dat je niet anders meer wilt! (en dat geldt eigenlijk voor iedereen hier).Anoniem: 109640 schreef op 25 maart 2004 @ 22:00:
Edit: en ik scheer al heel wat jaren en heb ook tijdenlang Philips en Braun gehad, maar sinds een jaar of 3 de bovenstaande combi geprobeerd te hebben zweer ik daarbij.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 26225 op 25-03-2004 22:49 ]
Een goedkope Philishave lijkt mij het beste. Heb ik ook gedaan. Je hoeft toch maar af en toe te scheren en scheren met een mesje als je pukkels hebt is niet slim. Ik zou sowieso niet beginnen met scheren met een mesje want dan krijg je naar mijn idee eerder dat je je vaker moet scheren.Anoniem: 109640 schreef op 25 maart 2004 @ 22:00:
Zit er trouwens een trimmer op die Braun's? Op de simpele Philishave die ik heb wel en da's reuze handig (nekharen enzo, of als je een klein baardje wilt laten staan dan kun je die netjes houden).
Mach3 heb ik ook een tijdje mee geschoren maar in het begin veel kleine wondjes. Nu alleen nog een wat geïrriteerde huid maar ik gebruik hem nu alleen af en toe om mijn wangen te scheren (haartjes gaan lastig weg met Philishave).
Toen ik mijn Coolskin kocht waren er 3 types, 1 met een Ni-cad batterij dus kans op zwakkere batterij ivm geheugen effect, goedkoopst. 1 met Nimh, maar met 8 uur oplaadtijd, iets duurder en 1 met Nimh en 1uurs oplaadtijd en die was alweer 30 of 40 euro duurder. En elk heeft een ander kleurtje, de duurste is wit(achtig) de middelste blauw (zie plaatje aantal posts terug) en de andere weet ik niet meer
Natuurlijk hoef je zo'n ding niet elke dag op te laden, dus een 1 uurs oplader is een beetje overdreven, heb dus het model met de Nimh accu + 8 uur (= 1 nacht) gekocht. Werkt prima, accu houdt het weken, zo niet langer vol.
Trouwens ik merk wel dat alleen je scheerkop onder de douche te houden niet echt voldoende is om hem schoon te houden! Verder heb ik eigenlijk geen vergelijkbare ervaringen met andere merken/nat scheren.
* -Skyhawk- heeft ook een nieuwe nodig.
Of mischien nog mensen met tips, en nee geen mes.
Hmm, eens kijken naar die scheerolie. Ik gebruik altijd gewoon scheermesje (Mach 3 ofzo, weet ik veel.. lang geleden gekocht), met scheerschuim. Maar aangezien ik redelijk veel reis is zo'n enorme bus scheerschuim meeslepen altijd wel irritant. Verder heb ik tijden van met een elektrisch apparaat gescheerd (3 verschillende van Philips, waarvan eentje met stekker). Ze scheren lang niet zo glad, af en toe gebruik ik nog weleens die CoolSkin, maar ik vind gewoon nat scheren toch echt veel fijner!Anoniem: 26225 schreef op 25 maart 2004 @ 22:48:
[...]
Probeer eerst eens nat scheren met Mach 3 Turbo in combinatie met Somersets scheerolie (klein flesje, te koop bij o.a. de Ethos). Ik weet bijna voor 100% zeker dat je niet anders meer wilt! (en dat geldt eigenlijk voor iedereen hier).
Edit: en ik scheer al heel wat jaren en heb ook tijdenlang Philips en Braun gehad, maar sinds een jaar of 3 de bovenstaande combi geprobeerd te hebben zweer ik daarbij.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik zou gaan voor eentje met twee koppen. Ik heb zelf twee apparaten met drie koppen en een apparaat met twee koppen gebruikt, en áls je dan per se elektrisch wil scheren-Skyhawk- schreef op 26 maart 2004 @ 11:07:
Zit er veel verschil tussen een 2 of 3 kop`s scheerapparaat?
* -Skyhawk- heeft ook een nieuwe nodig.
Of mischien nog mensen met tips, en nee geen mes.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Als de vulling net nieuw is, "voelt" het wel aangenaam aan, maar dat is al na 2-3 keer schoonmaken weer verdwenen. Verder moet je er rekening mee houden dat zelfs als je het toestel niet gebruikt de vulling ook opraakt, vermits op basis van alcohol en dus zeer vluchtig.
Eigenlijk kan ik de hoge aanschafwaarde en de hoge kost van de cartridges niet echt goedpraten, want even met het borsteltje je toestel reinigen gaat ook ...
De braun scheert idd wel heel goed, op voorwaarde dat je er de tijd voor neemt ! Ik heb zelf een heel sterke baard en moet zelfs bij dagelijks gebruik fel aandringen vooral op de kin en bovenaan de hals ...
Als het echt snel moet, dan geef ik nog steeds de voorkeur aan een gewoon scheermesje (Mach 3 Turbo doen het héél goed) en het resultaat mag er ook wezen. Als ik net hetzelfde electrisch wil bereiken zet ik er 5 keer zo lang op ! Ik heb ook andere mesjes geprobeerd, en kom steeds terug op die Mach 3... Jammer dat ze zo duur zijn...
Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Ongeveer: 130€
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Braun FreeGlider 6680 Automatically applied shaving conditioner Glide control 3-stage shaving system Washable LED Low charge indicator Power LED High extendable long hair trimmer Cordless or cord operation Charging time (60 min.) Quick charge for one shave (5 min.) Cordless operation (50 min.) Enviromentally friendly Ni-Hy batteries Auto worldwide voltage adjustment Input voltage 100-240 V Replaceable foils & cutters Cleaning brush Comfort travel pouch 2 shaving conditioner cartridges included Colours: Silver/Translucent-Blue |

Ongeveer: 100€
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Braun FreeGlider 6620 Automatically applied shaving conditioner Glide control 3-stage shaving system Washable Power LED High extendable long hair trimmer Cordless or cord operation Charging time (60 min.) Quick charge for one shave (5 min.) Cordless operation (50 min.) Enviromentally friendly Ni-Hy batteries Auto worldwide voltage adjustment Input voltage 100-240 V Replaceable foils & cutters Cleaning brush Comfort travel pouch 2 shaving conditioner cartridges included Colours: Translucent-Black |

1
2
3
4
5
6
| HQ6720 Oplaadbaar in 8 uur, max. 45 scheerminuten. Ook geschikt voor onder de douche. Incl. etui. Beste koop consumentengids dec 2003. |
Die 6680 lijkt me wel wat.
Echter: Een Braun moet je wel mee oefenen, als je dat de eerste keren doet heb je nog niet direct in de gaten hoe je er zo glad mee kan scheren. Als je nl. door hebt dat je de huid glad moet trekken en wat helpen metje andere hand, krijg je echt een zeer goed resultaat. Dit lukt je dan ook nooit als je anderen scheert. Gegarandeerd doet een Philishave het in dat geval beter!
Ik blijf toch bij Braun, denk ik, van die scheerkwaliteit ben ik overtuigd (en aan gewend). Al overweeg ik wel de Philishave eerst te testen via die actie! Je weet nl. pas na een tijdje wat de beste optie is. Jammer dat Braun niet zo'n actie heeft!
Mijn vorige Braun heb ik in Duitsland gekocht, dat scheelde veel geld toen!
En dus ben ik nog maar eens gaan zoeken op duitse sites! En ja hoor, je kan ze beter bestellen bij bijv. een Power-seller van Ebay.de of kijken op www.yopi.de
Daar vindt je o.a.:
Braun Activator 8595:
Kijkshop.nl -> € 229,00
In Duitsland bij Ebay Powersellers!
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...3805242477&category=12170
Stiftung Warentest in Duitsland heeft ook net een TEST gedaan:
http://www.warentest.de/p...3=90&p_E4=30&p_id=1140245
Philishave Aquagenic Sensotec8000 series HQ 8894 is de testwinnaar. ong. € 249,- in NL en € 169,- in Duitsland....
Waarom zijn die verschillen zo groot?

http://elektrogeraete.lis...Z2QQsocmdZListingItemList
Ik ga morgen even in de winkels kijken, en dan bestel ik em binnenkort bij een powerseller op ebay.de denk ik!
Hebben jullie daar nog (goede) ervaringen mee?
-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --
Anoniem: 32714
Hieronder even de voordelen en nadelen zoals ik ze ervaar:
Braun:
+ Scheert zeer glad
+ Mesjes zijn goedkoper dan Philips
- Je moet lang scheren om een glad resultaat te krijgen.
- Het scheeroppervlak is relatief klein
- Maakt zeer veel lawaai
- Moeilijk te reinigen
- Mesjes worden bij zware baardgroei snel bot
Philips:
+ Stil
+ Sneller dan Braun door 3 scheerkoppen (dus groter scheeroppervlak)
- Belachelijk dure scheermessen
- bladen gaan lang mee
- Degelijk apparaat (mijn model tenminste)
Mijn goedkope Philishave begint steeds vaker een soort krijsend geluid te maken wat weggaat als je even de koppen indrukt, maar ik had officiëel ook allang de mesjes een keer moeten vervangen. Hij scheert alleen nog glad en snel genoeg naar mijn idee.
Ship-to address: only within Germany
Hier ook een jongen met "pukkels", en gebruikt dagelijks een Philips Coolskin, zonder ook maar ooit een wondje oid te krijgen van het ding.Anoniem: 109640 schreef op 25 maart 2004 @ 22:00:
En het scheert heerlijk!
Vooral die emulsie is zeer fijn, daardoor glijd het apparaat over je huid.
En zodra het ding bijna leeg is knippert ie een paar keer met een rood lampje als je hem uit zet zodat je weet dat je m 's nachts ff kan opladen.
Dus hier een zeer tevreden gebruiker van een Philips Coolskin
[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]
Anoniem: 110130
Ik heb ook wat moedervlekjes in me nek, en dan vind ik het een beetje gevaarlijk om daar met een mesje overheen te gaan. Met zo'n philishave kan je daar gewoon rustig overheen scheren zonder dat er wat gebeurt
Maar het is vooral veel makkelijker dan met het mes
En natuurlijk geen braun kopen, want je moet de nederlandse economie stimuleren. Dus zoveel mogelijk nederlandse spullen kopen!!!
[ Voor 13% gewijzigd door Repeat op 28-03-2004 15:53 ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuw scheerapparaat. Ik hoor over Braun goede verhalen, maar zit ook te twijfelen over de Philips. Iemand die reeds is overgestapt van de één naar de ander en beviel dat?
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Dit topic is gesloten.