Van Braun scheerapparaat naar Philips overstappen? of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

Topicstarter
Tsja,

Het kan zijn dat ik er niks over kan vinden, op het forum, maar ik hoor niemand over zijn scheerapparaat en wat momenteel de beste en mooiste op de markt zijn!

Ik hoor het ook liever van wat mede-tweakers!

Ik heb een Braun 6520 die na een jaar of 6/7 wel zijn beste tijd heeft gehad! (qua batterij) Maar nog steeds een zeer mooi zilvergrijs gadget! Heeft echt goed geschoren _/-\o_ , ik ben er nog steeds zeer tevreden over.

Nu wil ik een nieuwe. Maar welke? :?

Zijn er mensen die Philishave en Braun hebben gehad? Zo ja, Wat scheert beter?

- Braun, met 2 bladen
- Philishave Sensotec
- Philishave Cool Skin

Ik zit nl eraan te denken de Braun Activator te kopen, met compleet volautomatisch schoonmaaksysteem! Zeer cool ding! :) Zie hier: http://www.braun.de/globa...dryshaving/activator.html

En had je nog problemen met het overschakelen? Ik had een tijdje geleden bij de Philishave het idee dat ie mijn haren eruit trok! 8)7

Please let me know, Ik ben heel erg benieuwd!

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 01:01
let op dat dat ding met schoonmaak spul steeds nagevuld moet worden, 7.50 -10 Euro per keer geloof ik, maar vind het wel een leuk gadget onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 04-06 18:48

freddyathlon

McLaren Mercedes

Je huid went aan een bepaald scheersysteem. Overstappen kan wel, maar duurt dus een tijdje voor je huid eraan gewend is, wat dus gepaard gaat met irritaties, rode huid, brandende huid enz.

Verder geef ik persoonlijk de voorkeur aan het Braun systeem, omdat die toch het meest gladste scheerresultaat geven.

De philishave modellen met beweegbare koppen zijn ook heel goed, maar de Braun heeft een beetje de vorm van een mesje. Recht ipv een driehoek.

Ik ben van een philishave coolskin overgestapt naar een mesje wat ook gepaard ging met wondjes bij het scheren, irritaties van de huid enz, maar dat is nu verdwenen.

In mijn winkel hoor ik altijd positieve verhalen over Braun.

Let ook wel; het scheerblad vervangen van een Braun is bijna de helft goedkoper als van een Philips...

Succes met je keuze... Maar als je nu vind dat Braun je een goed resultaat geeft, zie ik geen reden om over te stappen naar een Philips. Dan zou ik gewoon weer een Braun kopen...

Net zoals met roken; als je eenmaal een merk gevonden hebt, verander je ook niet snel meer.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 23:34
Ik heb geen goede ervaringen met Philips, dus had de Braun maar gehouden/gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 16:56

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik heb Philips Coolskin maar is na een tijdje gebruiken beetje brak. Mede doordat de scheerkop het niet echt meer doet dus scheren doet is niet echt meer.... Van dit probleem hoor ik dat het vaker voorkomt. Maar van braun enz weet ik ook niks

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 10:06
Ik ben zelf ook in het bezit van een Braun en ik vind het prettige scheren en lijkt me ook makkelijker dan zo'n driekops apparaat.

Persoonlijk zou ik dus weer een Braun kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb ook een Philips Coolskin. Helemaal geweldig.. _/-\o_
De enige aanmerking is dat dat creme-zakje er wat lastig ingaat. Ik ben er nooit zeker van of ie nou goed vastzit of niet (en als ie niet goed vastzit, doet het pompje het niet); lukt vaak niet in één keer.

Verder perfect. Schoonmaken is ook heel moeilijk :+ ... Ik sta al onder de douche, dus dingen openklikken en even onder de douche houden en klaar.

Het is verder inderdaad af te vragen of het driehoekige systeem van Philips beter werkt dan het Braun-systeem, maargoed... nooit een Braun gehad..

Dus schoonmaken is niet automatisch, maar ook niet echt een ramp.

Veel succes met je keuze..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik ben jaaaren terug overgestapt van Braun naar Philips. Misschien had ik gewoon een te goedkope Braun (enkel vast scheerblad) gekocht, maar de Philips (met 3 van die beweegbare koppen) doet het stukken beter. Inmiddels is de Philips ook wel weer aan vervanging toe. Ik heb dat ding al aardig lang en wil nu toch wel weer wat nieuwere techniek. Andere mesjes erin zetten wil ik dus eigenlijk niet. Dit topic gaat dus even in de bookmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik heb me enige tijd geleden ook een Cool Skin gekocht, te weten:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/dap/catalog/assets/products/hq6740_xx_lx.jpg

Ik ben er erg tevreden over, ondanks dat het wat extra aandacht kost om ook onderin de hals goed glad te scheren. En over het schoonmaken, tsja het is al gezegd, even onder de douchkop en klaar :)

Die emulsie gebruik ik eigenlijk nooit, in het begin wel, omdat ik toen last had van een wat geïriteerde huid. Pompje werkt verder perfect bij me. Ook de bijgeleverde trimmer doet het erg goed.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:44

breinonline

Are you afraid to be known?

freddyathlon schreef op 24 maart 2004 @ 08:14:Ik ben van een philishave coolskin overgestapt naar een mesje wat ook gepaard ging met wondjes bij het scheren, irritaties van de huid enz, maar dat is nu verdwenen.
Ik ben dus van Braun overgestapt naar Philips en dat gaf bij mij veel minder irritaties op van de huid en wondjes. Het is net wat je huid het prettigste vind blijkbaar.

TS kan er alleen achter komen wat het beste is door het te testen, probleem is alleen dat dat wat duur is (moet je twee van die dingen aanschaffen :X). Als je tevreden was over die Braun, dan mag je er vanuit gaan dat je over een nieuwer model hetzelfde maar waaschijnlijk beter scheert. Ik zou dus adviseren bij Braun te blijven.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 12:18
Ik heb een (veel te dure) coolskin (die blauwe van hierboven), maar vind een mach 3 (turbo) mesje 10x fijner scheren

Tevens werkt mijn moeder oude mannetjes in een verzorgingstehuis en ze scheert die mensen regelmatig met hun eigen apparaten. Volgens haar suckt braun gigantisch in vergelijking met philips.
Die nieuwe zelfreinigende/accu geval braun is wel beter, maar ook $$$. Kortom, me ma heeft met veel van die dingen geschoren (bewoners dus..) maar ze vindt braun niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 18:09
ik heb ervaring met verschillende apparaten maar geen van hen scheert zo glad als een mes. wonden maken met een mach3turbo is bijna onmogelijk en je krijg er een babyhuidje van! ik zou dus voor een fijn mes gaan!

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 14:38
had eerst de philips coolskin, nu een 7540 braun.. die vind ik fijner, degene die ik mijn flips heb gegeven vind die weer fijner dan zijn vorige braun (maar dat was wel een goedkoop model braun).

Schoonmaken is best handig, doe ik 1x in de 2-3 weken (met vloeistof dan, tussendoor gewoon met het borsteltje). Dan kan die cartridge wel heel lang mee (half jaartje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

* GGS_206 heeft de Cool Skin ook, bevalt zeer goed. Heb hier ook nog wel andere normalere apparaten liggen, maar niets kan op tegen de Cool Skin 8)
wat wil je ook als je papa ze maakt en doet :P

[ Voor 6% gewijzigd door GGS_206 op 25-03-2004 16:49 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Philips heeft een niet-goed-geld-terug-garantie, dus die kan je dan eerst proberen, als ie fijn is hou je hem , anders niet toch? (wel even een paar weken laten wennen aan je huidje, (tip van de mens health))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Richie_ schreef op 25 maart 2004 @ 16:50:
Philips heeft een niet-goed-geld-terug-garantie, dus die kan je dan eerst proberen, als ie fijn is hou je hem , anders niet toch? (wel even een paar weken laten wennen aan je huidje, (tip van de mens health))
Twee maanden op proef inderdaad. Ik zit er aan te denken om een sensotec aan te schaffen, maar ik vind het nogal veel geld. 190 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je hebt al een sensotec vanaf 169 (zonder dat ie in de aanbieding is), waarom zou je er 190 euro aan uitgeven, voor dat suffe leddisplaytje extra ofzo? :)

Ik mis het iig niet op de mijne, die twee ledjes laten mij prima weten wanneer ie weer opgeladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ACM schreef op 25 maart 2004 @ 20:37:
Je hebt al een sensotec vanaf 169 (zonder dat ie in de aanbieding is), waarom zou je er 190 euro aan uitgeven, voor dat suffe leddisplaytje extra ofzo? :)

Ik mis het iig niet op de mijne, die twee ledjes laten mij prima weten wanneer ie weer opgeladen moet worden.
Ik vind groen niet mooi. (Verder zei de verkoper hetzelfde als jij, dus dat geloof ik wel.)

Edit:
Uiteindelijk heb ik toch maar een HQ 8890 luxe gekocht voor net geen 200 euro. Die zilverkleurige met dat suffe displaytje dus, waarop hij aangeeft hoeveel minuten je ongeveer nog kan, hoeveel kracht er nog in de accu zit, wanneer je hem schoon moet spoelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 17-08-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 13:58

BLN

Mn vader doet geloof ik 5 jaar met een braun(normale eentje die niet opstijgt) en ik met een mach 3. Maar die brauns zijn kwalitatief wel beter.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Nou ja, wat raden jullie een 15, jarige jongen aan, bijna 16?
Die voor het eerst gaat scheren :o.
Me vader zegt je kan beter wachten voor je, pukkels weg zijn, en dan scheren. Maar volgens mij loop ik er nog 2 jaar mee rond, en zo lang kan ik niet wachten.

Straks wordt ik aangehouden omdat ze denken dat ik school wil opblazen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 16-05 13:12
Anoniem: 109640 schreef op 25 maart 2004 @ 22:00:
Me vader zegt je kan beter wachten voor je, pukkels weg zijn, en dan scheren. Maar volgens mij loop ik er nog 2 jaar mee rond, en zo lang kan ik niet wachten.

Zelf had ik er een paar jaar geleden geen last van, scheren ondanks pukkels. Ik gebruik een Philips HQ 6445. Ik heb alleen geen ervaringen met andere apparaten, maar deze bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Laatst online: 10-06 16:26
Als je een braun gewend bent kun je beter weer een braun kopen want als je een philips koopt scheer je je lang zo glad niet.Omdat je bij een philps wat harder moet drukken dan bij een braun om een glad resultaat te krijgen.Maar het beste scheert nog altijd het gewone mesje bv mach 3 of wilkinson.

ps of je moet heel stoer willen doen, een survivalmes ala Crocodile Dundee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55399

Een gewoon mesje werkt volgens mij het beste, met of zonder pukkels (moet wel diep in mijn geheugen graven, tijd geleden pukkels). Ik vind de electrische dingen niet zo succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26225

Probeer eerst eens nat scheren met Mach 3 Turbo in combinatie met Somersets scheerolie (klein flesje, te koop bij o.a. de Ethos). Ik weet bijna voor 100% zeker dat je niet anders meer wilt! (en dat geldt eigenlijk voor iedereen hier).

Edit: en ik scheer al heel wat jaren en heb ook tijdenlang Philips en Braun gehad, maar sinds een jaar of 3 de bovenstaande combi geprobeerd te hebben zweer ik daarbij.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 26225 op 25-03-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021

Een goedkope Philishave lijkt mij het beste. Heb ik ook gedaan. Je hoeft toch maar af en toe te scheren en scheren met een mesje als je pukkels hebt is niet slim. Ik zou sowieso niet beginnen met scheren met een mesje want dan krijg je naar mijn idee eerder dat je je vaker moet scheren.

Zit er trouwens een trimmer op die Braun's? Op de simpele Philishave die ik heb wel en da's reuze handig (nekharen enzo, of als je een klein baardje wilt laten staan dan kun je die netjes houden).

Mach3 heb ik ook een tijdje mee geschoren maar in het begin veel kleine wondjes. Nu alleen nog een wat geïrriteerde huid maar ik gebruik hem nu alleen af en toe om mijn wangen te scheren (haartjes gaan lastig weg met Philishave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ook belangrijk verschil is tussen de verschillende modellen (iig van Philips) is het soort accu en oplader wat erin/bij zit!

Toen ik mijn Coolskin kocht waren er 3 types, 1 met een Ni-cad batterij dus kans op zwakkere batterij ivm geheugen effect, goedkoopst. 1 met Nimh, maar met 8 uur oplaadtijd, iets duurder en 1 met Nimh en 1uurs oplaadtijd en die was alweer 30 of 40 euro duurder. En elk heeft een ander kleurtje, de duurste is wit(achtig) de middelste blauw (zie plaatje aantal posts terug) en de andere weet ik niet meer ;)

Natuurlijk hoef je zo'n ding niet elke dag op te laden, dus een 1 uurs oplader is een beetje overdreven, heb dus het model met de Nimh accu + 8 uur (= 1 nacht) gekocht. Werkt prima, accu houdt het weken, zo niet langer vol.

Trouwens ik merk wel dat alleen je scheerkop onder de douche te houden niet echt voldoende is om hem schoon te houden! Verder heb ik eigenlijk geen vergelijkbare ervaringen met andere merken/nat scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zit er veel verschil tussen een 2 of 3 kop`s scheerapparaat?
* -Skyhawk- heeft ook een nieuwe nodig.
Of mischien nog mensen met tips, en nee geen mes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 13:14

Garyu

WW

Anoniem: 26225 schreef op 25 maart 2004 @ 22:48:
[...]

Probeer eerst eens nat scheren met Mach 3 Turbo in combinatie met Somersets scheerolie (klein flesje, te koop bij o.a. de Ethos). Ik weet bijna voor 100% zeker dat je niet anders meer wilt! (en dat geldt eigenlijk voor iedereen hier).

Edit: en ik scheer al heel wat jaren en heb ook tijdenlang Philips en Braun gehad, maar sinds een jaar of 3 de bovenstaande combi geprobeerd te hebben zweer ik daarbij.
Hmm, eens kijken naar die scheerolie. Ik gebruik altijd gewoon scheermesje (Mach 3 ofzo, weet ik veel.. lang geleden gekocht), met scheerschuim. Maar aangezien ik redelijk veel reis is zo'n enorme bus scheerschuim meeslepen altijd wel irritant. Verder heb ik tijden van met een elektrisch apparaat gescheerd (3 verschillende van Philips, waarvan eentje met stekker). Ze scheren lang niet zo glad, af en toe gebruik ik nog weleens die CoolSkin, maar ik vind gewoon nat scheren toch echt veel fijner!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 13:14

Garyu

WW

-Skyhawk- schreef op 26 maart 2004 @ 11:07:
Zit er veel verschil tussen een 2 of 3 kop`s scheerapparaat?
* -Skyhawk- heeft ook een nieuwe nodig.
Of mischien nog mensen met tips, en nee geen mes. ;)
Ik zou gaan voor eentje met twee koppen. Ik heb zelf twee apparaten met drie koppen en een apparaat met twee koppen gebruikt, en áls je dan per se elektrisch wil scheren :+, dan raadt ik een 2-kops apparaat aan. Die zijn wat makkelijker overal mee naar toe te nemen, en komen makkelijker in moeilijk bereikbare plekjes: bij mij iig net onder mijn wang/kaak zegmaar.. weet ik veel hoe dat heet :p.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Laatst online: 23-01 21:02
Zelf heb ik dat Braun geval met automatische reiniging. Ik ben er matig tevreden van, mede ook door de hoge aanschafwaarde. De automatische reiniging doet het wel goed, op voorwaarde dat je toch eerst het gros er op voorhand even uitklopt.
Als de vulling net nieuw is, "voelt" het wel aangenaam aan, maar dat is al na 2-3 keer schoonmaken weer verdwenen. Verder moet je er rekening mee houden dat zelfs als je het toestel niet gebruikt de vulling ook opraakt, vermits op basis van alcohol en dus zeer vluchtig.
Eigenlijk kan ik de hoge aanschafwaarde en de hoge kost van de cartridges niet echt goedpraten, want even met het borsteltje je toestel reinigen gaat ook ...
De braun scheert idd wel heel goed, op voorwaarde dat je er de tijd voor neemt ! Ik heb zelf een heel sterke baard en moet zelfs bij dagelijks gebruik fel aandringen vooral op de kin en bovenaan de hals ...
Als het echt snel moet, dan geef ik nog steeds de voorkeur aan een gewoon scheermesje (Mach 3 Turbo doen het héél goed) en het resultaat mag er ook wezen. Als ik net hetzelfde electrisch wil bereiken zet ik er 5 keer zo lang op ! Ik heb ook andere mesjes geprobeerd, en kom steeds terug op die Mach 3... Jammer dat ze zo duur zijn...

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.braun.de/global/products/shavinggrooming/dryshaving/dryshaving/freeglider/models/6680.ImageJPG.294.431.80.jpg

Ongeveer: 130€
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Braun FreeGlider 6680
Automatically applied shaving conditioner 
Glide control 
3-stage shaving system 
Washable 
LED Low charge indicator 
Power LED 
High extendable long hair trimmer 
Cordless or cord operation 
Charging time (60 min.) 
Quick charge for one shave (5 min.) 
Cordless operation (50 min.) 
Enviromentally friendly Ni-Hy batteries 
Auto worldwide voltage adjustment 
Input voltage 100-240 V 
Replaceable foils & cutters 
Cleaning brush 
Comfort travel pouch 
2 shaving conditioner cartridges included 
Colours: Silver/Translucent-Blue

Afbeeldingslocatie: http://www.braun.de/global/products/shavinggrooming/dryshaving/dryshaving/freeglider/models/6620.ImageJPG.294.431.80.jpg

Ongeveer: 100€
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Braun FreeGlider 6620   
Automatically applied shaving conditioner 
Glide control 
3-stage shaving system 
Washable 
Power LED 
High extendable long hair trimmer 
Cordless or cord operation 
Charging time (60 min.) 
Quick charge for one shave (5 min.) 
Cordless operation (50 min.) 
Enviromentally friendly Ni-Hy batteries 
Auto worldwide voltage adjustment 
Input voltage 100-240 V 
Replaceable foils & cutters 
Cleaning brush 
Comfort travel pouch 
2 shaving conditioner cartridges included 
Colours: Translucent-Black

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS96300g.gif
code:
1
2
3
4
5
6
HQ6720
Oplaadbaar in 8 uur,
max. 45 scheerminuten.
Ook geschikt voor onder de douche.
Incl. etui.
Beste koop consumentengids dec 2003.

Die 6680 lijkt me wel wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

Topicstarter
Nou, ik hoor heel wat verschillende reacties! Ik heb zelf altijd met Braun geschoren (de 6250) met dubbele scheerkop. Scheert echt goed. Zeer tevreden over! Ik heb ook wel met een Philishave geschoren (geen coolskin) maar een normale van ongeveer € 60/70,- . Het nadeel van deze was dat ik mijn huid lang niet zo glad kreeg als met de Braun.

Echter: Een Braun moet je wel mee oefenen, als je dat de eerste keren doet heb je nog niet direct in de gaten hoe je er zo glad mee kan scheren. Als je nl. door hebt dat je de huid glad moet trekken en wat helpen metje andere hand, krijg je echt een zeer goed resultaat. Dit lukt je dan ook nooit als je anderen scheert. Gegarandeerd doet een Philishave het in dat geval beter!

Ik blijf toch bij Braun, denk ik, van die scheerkwaliteit ben ik overtuigd (en aan gewend). Al overweeg ik wel de Philishave eerst te testen via die actie! Je weet nl. pas na een tijdje wat de beste optie is. Jammer dat Braun niet zo'n actie heeft!

Mijn vorige Braun heb ik in Duitsland gekocht, dat scheelde veel geld toen!
En dus ben ik nog maar eens gaan zoeken op duitse sites! En ja hoor, je kan ze beter bestellen bij bijv. een Power-seller van Ebay.de of kijken op www.yopi.de :)

Daar vindt je o.a.:

Braun Activator 8595:

Kijkshop.nl -> € 229,00
In Duitsland bij Ebay Powersellers! :P € 152,-
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...3805242477&category=12170

Stiftung Warentest in Duitsland heeft ook net een TEST gedaan: _/-\o_
http://www.warentest.de/p...3=90&p_E4=30&p_id=1140245

Philishave Aquagenic Sensotec8000 series HQ 8894 is de testwinnaar. ong. € 249,- in NL en € 169,- in Duitsland....

Waarom zijn die verschillen zo groot? :? Kijk hier maar eens onder Sofort Kaufen, gegarandeerd dat je apparaat hier een stuk goedkoper is! 8)7
http://elektrogeraete.lis...Z2QQsocmdZListingItemList

Ik ga morgen even in de winkels kijken, en dan bestel ik em binnenkort bij een powerseller op ebay.de denk ik! :P
Hebben jullie daar nog (goede) ervaringen mee?

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32714

Jaren heb ik gescheerd met Braun, wel 4 verschillende modellen. Een jaar of 5 terug kwam de eerste Coolskin uit en die heb ik toen meteen gekocht. Alleen toen ik me er mee ging scheren had ik behoorlijk last van uitslag. Het ding heeft toen zo'n 4 jaar in de kast gelegen totdat ik hem weer ging gebruiken, maar zonder balsam. Nu ging het goed...

Hieronder even de voordelen en nadelen zoals ik ze ervaar:

Braun:
+ Scheert zeer glad
+ Mesjes zijn goedkoper dan Philips
- Je moet lang scheren om een glad resultaat te krijgen.
- Het scheeroppervlak is relatief klein
- Maakt zeer veel lawaai
- Moeilijk te reinigen
- Mesjes worden bij zware baardgroei snel bot

Philips:
+ Stil
+ Sneller dan Braun door 3 scheerkoppen (dus groter scheeroppervlak)
- Belachelijk dure scheermessen
- bladen gaan lang mee
- Degelijk apparaat (mijn model tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
"Bladen gaan lang mee" en "Degelijk apparaat" zet je bij de nadelen? Foutje zeker...

Mijn goedkope Philishave begint steeds vaker een soort krijsend geluid te maken wat weggaat als je even de koppen indrukt, maar ik had officiëel ook allang de mesjes een keer moeten vervangen. Hij scheert alleen nog glad en snel genoeg naar mijn idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Wel leuk dat ze op die link zo goedkoop zijn, maar bestellen wil niet :(
Ship-to address: only within Germany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Hier ook een jongen met "pukkels", en gebruikt dagelijks een Philips Coolskin, zonder ook maar ooit een wondje oid te krijgen van het ding.
En het scheert heerlijk!
Vooral die emulsie is zeer fijn, daardoor glijd het apparaat over je huid.
En zodra het ding bijna leeg is knippert ie een paar keer met een rood lampje als je hem uit zet zodat je weet dat je m 's nachts ff kan opladen.
Dus hier een zeer tevreden gebruiker van een Philips Coolskin :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110130

Ik heb al een hele tijd een Philips Coolskin en die een paar jaar niet gebruikt. Nu heb ik hem weer opgeladen en valt het me op dat het ledje constant blijft knipperen. Ik heb er op dit moment geen Nivea in, dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Kan de gebruiksaanwijzing niet vinden en vraag me af wat dat knipperen betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik heb een Philips coolskin en dat bevalt me echt heel goed. Eerst een tijd een mach3 gehad, maar dan zit je altijd te klooien met schuim enz, in de badkamer. Nu scheer ik me gewoon ff als ik achter de pc zit. Lekker makkelijk.
Ik heb ook wat moedervlekjes in me nek, en dan vind ik het een beetje gevaarlijk om daar met een mesje overheen te gaan. Met zo'n philishave kan je daar gewoon rustig overheen scheren zonder dat er wat gebeurt :)
Maar het is vooral veel makkelijker dan met het mes :)
En natuurlijk geen braun kopen, want je moet de nederlandse economie stimuleren. Dus zoveel mogelijk nederlandse spullen kopen!!! :+

[ Voor 13% gewijzigd door Repeat op 28-03-2004 15:53 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 12:15
Kick...

Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuw scheerapparaat. Ik hoor over Braun goede verhalen, maar zit ook te twijfelen over de Philips. Iemand die reeds is overgestapt van de één naar de ander en beviel dat?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Ps3gamer91 zou je je vraag willen stellen in Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3? Een topic kicken uit 2004 heeft niet de voorkeur.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.