Toon posts:

[PHP, SQL] stats fora lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
GoTers

Vooraf gesteld heb ik geen ervaring met PHP en SQL. Alleen een beetje html ben ik in thuis. Op diverse fora heb ik de vraag gesteld maar schijnt toch ingewikkelder te zijn dan ik had gehoopt.

De vraag in het kort is:
Hoe kan ik de statistieken laten zien/lezen van verschillende fora die niet op een zelfde server staan?

Voorbeeld:
Ik wil op mijn website de statistieken zoals aantal berichten en aantal geregistreerden laten zien van dit GoT forum. Rekening houdend dat de meeste fora van PHPbb, YaBB, IPB enz enz zijn. en niet allemaal React. Dus iets in de geest van RSS en XML gaat niet lukken. En rekening houdend dat de template's niet allemaal het zelfde zijn!

De opzet is om iets te gaan doen zoals BigBoards Maar dan voor NL en de kleinere fora. Dus gerangschikte lijst met fora die de nummer 1, 2, 3 enz, enz laat zien.
Ik ontkom er niet aan om een script te (laten) plaatsen op het uit te lezen forum, die op een of andere manier 1 keer per dag/week? de gegevens verstuurd naar mijn website die het geheel rangschikt.....Maar ja. Bestaat zo iets?

Nogmaals. Mij gaat het te ver om dit te schrijven/maken. En heb de hoop op jullie kennis gelegd die mij kan leren of dit uberhaubt bestaat?

Ik heb op de PHPbb de sugestie gekregen dat het waarschijnlijk mogelijk moet zijn met de Fopen funktie (zoiets) Maar als ik de basis van PHP niet snap gaat dat te ver.

edit:
Het schiet mij nog te binnen dat het niet alleen maar om PHP icm SQL fora gaat. Maar ook voor ASP, Perl enz enz fora zou (hopelijk) moeten werken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 23:02 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 22:23

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zal moeten verbinden via HTTP en dan de HTML code die door de scripts gegenereerd wordt uitlezen. Erg pittig als je geen ervaring hebt met scripttalen, en al helemaal als je het generiek voor een heleboel verschillende forum applicaties wil laten werken. Misschien handig als je eerst de taal leert voor je aan zoiets ingewikkelds begint.

RSS is trouwens bij mijn weten de enige prettige manier om te doen wat jij wil.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is toch veel ingewikkelder dan ik had gehoopt.
Lijkt er op dat ik dit plan helaas voorlopig moet laten schieten. en "eventjes" PHP moet gaan leren.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Rekening houdend dat de meeste fora van PHPbb, YaBB, IPB enz enz zijn. en niet allemaal React. Dus iets in de geest van RSS en XML gaat niet lukken.
Dat lijkt me dan juist de ideale manier om dit uit te lezen :? Moet het forum het wel ondersteunen natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 24 maart 2004 @ 12:40:
[...]Moet het forum het wel ondersteunen natuurlijk :)
En dat is nu o.a. het probleem.

Maar zoals gezecht gaat ik "ff" PHP leren en is het ook wel makkelijk om XML er bij te doen. tot die tijd zal ik wekelijks zo'n 500 fora met pen en papier in de hand bezoeken en de stats noteren. 8)7

(als ik er aan denk wordt ik al wazig)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 16:53 . Reden: de a vergeten :) ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:12
Dan noteer je het toch gewoon niet? Wat heb je er aan? :)

Ik denk niet dat hetgeen wat jij wilt mogelijk is. Tenzijje een PHPbb forum hebt o.i.d. waar je het huidige aantal users e.d. kunt achterhalen. Bij react is dit bij mijn weten niet mogelijk, n het openbaar althans. Als je een script wilt plaatsen op de andere server heb je natuurlijk veel kans op fraude, en niet altijd kans dat het geplaatst wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door djluc op 27-03-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op BigBoards blikt dat het wel mogelijk is. En ook met React.

Ik zal eens mijn beste :o engels uit de kast gaan halen en vragen hoe zij dat hebben gedaan. Hopelijk willen zij een antwoord en of voorbeeld geven.

En als reactie betrefd de fraude.
Wat is tegenwoordig fraude bestendig? Door steekproefen kan je vergelijken. en het plaatsen van een of ander script zal geheel vrijwillig gebeuren. Ik neem aan dat het GoT team dit ook bij BigBoards gedaan hebben?

Maar ben al bezig met cursus PHP. <?

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 16:51

flexje

got-father

Of je zou data moeten "rippen" van een pagina met explode / implode oid. Maar dan moet de forum idd wel de benodigde data laten zien op de forum ofzo.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een reactie gekregen van Quentin (Big Boards) en zijn antwoord verbaaste mij eigenlijk ook niet. Hij wil zijn script niet delen met mij en anderen (logisch ook)

Echter komt hij met de volgende opmerking die ik niet geheel kan vertalen naar het Nederlands. Maar wil het jullie toch niet onthouden.
there's no "magic" with this script, it's just a matter of sending a couple
of http requests on a scheduled basis, and parsing the results to fetch the
necessary figures to store them in a db. The script itself is not what makes
the biggest part of the job, which is to store for each board the fetching
information.
Begrijp ik het goed dat hij de statspagina (doorgaans de index) download en deze op zijn website per stuk de statistieken uitfilterd? Volgens mij komt het er op neer wat Flexje ook verteld. Weet alleen nog niet hoe. Maar dat komt later wel weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 23:02 ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 16:51

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 23:01:
Ik heb inmiddels een reactie gekregen van Quentin (Big Boards) en zijn antwoord verbaaste mij eigenlijk ook niet. Hij wil zijn script niet delen met mij en anderen (logisch ook)

Echter komt hij met de volgende opmerking die ik niet geheel kan vertalen naar het Nederlands. Maar wil het jullie toch niet onthouden.

[...]

Begrijp ik het goed dat hij de statspagina (doorgaans de index) download en deze op zijn website per stuk de statistieken uitfilterd? Volgens mij komt het er op neer wat Flexje ook verteld. Weet alleen nog niet hoe. Maar dat komt later wel weer.
Mja, het probleem ligt niet zo zeer bij het ontwikkelen van stukje code om data te rippen, maar bij het verkrijgen van toestemming :) Ik denk niet dat ze het prettig zullen vinden dat andere mensen gegevens rippen... misschien ook wel :?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem kan snel uit de wereld geholpen worden. Diegene die mee willen doen, zullen zich op moeten geven en daarmee dan ook mee moeten/willen werken.
Ik weet overigens niet in hoevere dit onder de copyright gaat vallen als het zonder toestemming wordt gelezen/geript?

Maar om weer eventjes terug te komen op dit toch wel voor mij interessant onderwerp. Het zal doorgaans wel mogelijk moeten zijn! dit blijkt uit meerder correspondentie en verhalen hier op het GoT. Blijft natuurlijk de vraag hoe men dat doet. Voor mij is het echt abracadara.

Ik stel mij zo voor dat een script de indexpagina aanroept en dan gaat kijken naar een vaste positie waar de statistieken staan. Deze gegevens worden daarna verzonden naar een ontvangst "ding" die dit in een database zet. Dit zou dus betekenen dat voor elk forum een apparte sript gemaakt moet worden omdat de statspositie variabel is...... Of dat het toch de gegevens uit de ?sql? database kan halen en verzenden?

Het wordt steets spannender

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Mij gaat het te ver om dit te schrijven/maken
Goh, en ik maar denken dat dit forum er was om mensen te helpen die zelf iets wilden programmeren.

Oplossing is stiekum erg makkelijk, je zult alleen een filter moeten maken voor elke aparte layout. ( filter, niet een aparte script! )

Lees pagina in, extract je informatie eruit die je wilt hebben, sla resultaat op in je database.

[ Voor 7% gewijzigd door dusty op 30-03-2004 20:26 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.