Toon posts:

RAM test bij POST uitschakelen (Intel 850GB mobo)

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zorgt bij elke startup voor minstens een minuut vertraging.
In geen enkele BIOS-menuutje vind ik een instelling waarmee ik dit zou kunnen verhelpen.

Hoe kan ik dit uitschakelen?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57

UTM

Escape drukken misschien een optie :? Kon je op deze vraag nu echt geen antwoord vinden met de search?
edit:
met de search kom je al snel op pagina's als deze: Memory test disablen

[ Voor 44% gewijzigd door UTM op 23-03-2004 22:23 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:23
Over het algemeen heet die optie "Quick boot", die moet er wel tussenstaan volgens mij, op tabblad "Boot" ofzo :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
Mijn moederboard heeft de rare eigenschap bij een error de volgende keer eerst, ongeacht je instellingen, de gehele ram test cyclus te doorlopen. Bij error moet je denken aan geen toetsenbord / floppydrive aangesloten overigens.

Wellicht als je wat meer info geeft over je moederboard en bios dat we je verder kunnen helpen :)

er van uitgaande natuurlijk dat je niet gewoon vergeten bent 'quick boot' aan te zetten inderdaad ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 23 maart 2004 @ 22:39:

er van uitgaande natuurlijk dat je niet gewoon vergeten bent 'quick boot' aan te zetten inderdaad ;)
moederbord Intel 850GB, met recentste BIOS beschikbaar op de Intelwebsite. Intel Rapid Boot staat effectief aan... :)

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik heb hetzelfde bordje. Optie Quick boot op enabled zetten. Scheelt algauw een minuut (heb zelf 512MB erin zitten, en het gaat tergend langzaam)

Living the American Dream

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat wil niet altijd helpen. Ik heb het ook met een P2, dit kwam door de videokaart, maar ik druk liever een keer op escape dan er aan andere videokaart te hangen,

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Ergo: gebruik de search, lees de manual en kijk eens in het BIOS.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.