Toon posts:

Partitition Magic vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 1.4 GHz, 256 MB DDR-RAM en 7200 rpm Maxtor HD. Nu wil ik met Partitition Magic een partitie van 4.3 Gb merge'n met een parititie van 4 Gb. Mijn vraag is: hoe lang duurt dat? Iemand zei tegen mij dat k em dan 'een nachtje' aan zou moeten laten staan. Kan iemand een schatting geven van het aantal uren, of is dit onmogelijk? Alvast bedankt!

edit:

de 4 Gb schijf is mn C:\ schijf, de andere van 4.3 extended.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 21:58 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Dat hangt van nogal wat factoren af: het bestandssysteem, het aantal en de grootte van de bestanden, etc. Ik schat in: maximaal tussen 1 en 2 uur.Als er op één of beide vrijwel niets staat is het zo gepiept.

[ Voor 25% gewijzigd door pinockio op 23-03-2004 22:17 . Reden: Er bleek niets op de tweede partitie te staan. ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, snelle reactie! :)

de 4 Gb schijf is mn C:\ schijf daar heb k nog 1 gb op over, de andere van 4.3 is extended en die is helemaal leeg.

Het ge-edite bericht zag k pas na mn reply

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 22:01 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

denk meer 15-20 min

heb zelf ervaring en die van jouw is niet zo groot

Lucky Goldstar

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

momania

iPhone 30! Bam!

Mja, als die andere schijf nog helemaal leeg is verwacht ik niet dat het al te lang gaat duren.
Het gene dat meestal het langst duurt bij PM is als er data moet worden verplaatst en dat hoeft nu dus als het goed is niet (of weinig).

Verder is het gewoon een kewstie van proberen en moeilijk in te schatten :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanx, ga het ff proberen :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:03

Zerora

Ik Henk 'm!

momania schreef op 23 maart 2004 @ 22:02:
Mja, als die andere schijf nog helemaal leeg is verwacht ik niet dat het al te lang gaat duren.
Het gene dat meestal het langst duurt bij PM is als er data moet worden verplaatst en dat hoeft nu dus als het goed is niet (of weinig).

Verder is het gewoon een kewstie van proberen en moeilijk in te schatten :)
Ik had een harddisk waar ongeveer 15 GB verplaatst moest worden en zelfs dat duurde niet langer dan 15 min.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

doe je
a) Merge
-of-
b) Delete extended/logical + Resize Primary ?

heb iets meer vertrouwen in optie b) dan in complete MERGE operaties

Verwijderd

Topicstarter
Heb gemerged, en t kostte idd maar 20 minuten. Alles is wel goed gegaan, er is geen data verloren.

Ff volgende vraag (als da mag in t zelfde topic):

Ik wil Win XP (engels) versie installeren, en heb nu nl'se ME. Ik kan dan denk k het beste de c-schijf formatteren, en dan XP installeren, maar aangezien k niet in dos mode ofzo kan rebooten, hoe wil ik mn C formatteren, zodat ik nog XP kan installeren vanaf cd? (en dus niet hoef te kloten met losse diskettes met cd drivers etc.) Ik heb wel gezien dat k de optie format kan kiezen bij Partitition Magic, maar k wil het ff zeker weten :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je kan gewoon vanaf je XP CD opstarten, en in de setup kan je partities formatteren, aanmaken en verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar ik ben er niet zeker van dat ie meteen van de cd opstart, ligt dit niet aan een BIOS instelling? Of doet ie dit toch als de xp cd erin zit?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
vanuit ME XP installeren en dan fresh install

Verwijderd

Topicstarter
Oke, da zal k es gaan proberen, eehm... Om maar weer es die vraag te stellen... :) Weet iemand hoe lang XP installeren ongeveer duurt?

(Ik heb een AMD Athlon 1.4 GHz, 256 MB DDR-RAM en 7200 rpm Maxtor HD...)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:44:
Oke, maar ik ben er niet zeker van dat ie meteen van de cd opstart, ligt dit niet aan een BIOS instelling? Of doet ie dit toch als de xp cd erin zit?
Je moet gewoon tijdens het boot proces het BIOS ingaan (meestal met de <Del> of een functietoets) en vervolgens de bootvolgorde aanpassen.

Er komt dan iets te staan als: CD-ROM/A/C of CD-ROM/C/A

Na het installeren gewoon terug zetten op C/A/CD-ROM (iig. de C vooraan).

De installatie zal ongeveer een half uur tot 3 kwartier in beslag nemen. XP-installaties duren niet zo heel lang.

[ Voor 11% gewijzigd door RMYuma op 24-03-2004 20:55 ]

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thanx

• InGaP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2024
Maximaal een uurtje :)

Two guidelines to be successful: 1) Don't tell everything you know.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:52:
Oke, da zal k es gaan proberen, eehm... Om maar weer es die vraag te stellen... :) Weet iemand hoe lang XP installeren ongeveer duurt?

(Ik heb een AMD Athlon 1.4 GHz, 256 MB DDR-RAM en 7200 rpm Maxtor HD...)
half uur tot uur

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, wie komt er zo met 'bij mij duurde het 20 minuten'? :P
Ga t nu ff doen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:56:
Hehe, wie komt er zo met 'bij mij duurde het 20 minuten'? :P
Ga t nu ff doen...
5/7 min met Partition Expert

Echt een verademing. Werkt fantastisch en zat gratis bij PC magazine jaargang 6, num 2. (dat is ook de reden waarom ik het blad gekocht heb :D )

Maar die is echt lekker, voor de rest kan het natuurlijk met elk partitie programma, maar vind deze echt heel fijn. En tis megasnel. Ik had twee partities met 50 en 65 (120 gig) gemergd, 10 min en helemaal klaar 8)

Edit: tging over de snelheid van een win XP installatie. Ligt aan je hardware en al je troep die erop moet :+ . Maar met jou systeem geef ik het een min of 30/40.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 21:21 ]

Pagina: 1