Ik wil met $_GET uit de URL van een site een variabele uitlezen. Opzich geen probleem. Nu wil ik echter een variabele variabel
ik zal het duidelijker proberen uit te leggen:
Om me typwerk te besparen en steeds stukken code helemaal te moeten veranderen zet ik boven een stukje code steeds eenvoudig een variabele, die ik de code moet worden verwerkt.
Nu heb ik een stuk code die uit een variabele wat tekst moet halen. Echter verschilt deze variabele per code; alleen het eerste stuk is gelijk, het laatste stuk is verschillend en eindigt op een apart nummer.
Normaal heb je dit:
$_GET['variabele4'] bijvoorbeeld.
Ik wil nu hebben
$devar = "4";
$_GET '[variabele.$devar']
natuurlijk gaat dit zo niet werken, want $get wil dat die hele lange var gebruiken.
Ik heb wat verschillende test's gedaan, maar kom er niet uit. Hier even een stukje van m'n script. LET OP: DIT IS EEN VAN M'N EERSTE ECHTE CREATIES
en ik heb sinds "het orgineel" veel aangepast waardoor enkele regels niet kunnen kloppen etc, maar het gaat even om dat _GET functie spul.
Bedankt voor de hulp!
Om me typwerk te besparen en steeds stukken code helemaal te moeten veranderen zet ik boven een stukje code steeds eenvoudig een variabele, die ik de code moet worden verwerkt.
Nu heb ik een stuk code die uit een variabele wat tekst moet halen. Echter verschilt deze variabele per code; alleen het eerste stuk is gelijk, het laatste stuk is verschillend en eindigt op een apart nummer.
Normaal heb je dit:
$_GET['variabele4'] bijvoorbeeld.
Ik wil nu hebben
$devar = "4";
$_GET '[variabele.$devar']
natuurlijk gaat dit zo niet werken, want $get wil dat die hele lange var gebruiken.
Ik heb wat verschillende test's gedaan, maar kom er niet uit. Hier even een stukje van m'n script. LET OP: DIT IS EEN VAN M'N EERSTE ECHTE CREATIES
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $server = "7"; if( isset($_GET['srv$server'])) { if($_GET['srv$server']=="aan") { exec("/bestaatnietapache/hlds 7 start"); $status = "Server wordt gestart! Dit kan even duren..."; echo "Dit wil ik zien..."; } elseif( $_GET['srv7']=="uit" ) { exec("/bestaatnietapache/hlds 7 stop"); $status = "Server is gestopt!"; } else { $status = "Dit is geen geldige actie!"; } } else { echo "Dit wil ik niet zien :("; $status = ""; } |
Bedankt voor de hulp!
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)